Announcement

Collapse
No announcement yet.

DLS r6a jämfört med Amega drvrq6

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • DLS r6a jämfört med Amega drvrq6

    Hej!

    Är det någon som har koll på hur Dls r6a står sig emot Amega drvrq6 mellan 80-300Hz? (Låst just nu att låta middarna spela däremellan).
    Jag har haft både Amega och Dls förut, och var nöjd med båda på den tiden (ca 10 år sedan).
    Amegan var modellen med lila korg och Dls var ett R6.3 system.
    Har snöat in på att jag ska ha uteslutande Amega i bilen, men börjar vela lite då jag vill minnas att Dls hade en trevlig karaktär som jag tyckte om.
    Dock så orkade inte Dls kitet med så mycket som jag ville, medans Amegan aldrig sa ifrån. Kan bero på kringutrustning också, Dls drivet av ett DLS Ultimate A2 och Amega med ett stereo 60.
    Efter mycket text kommer jag äntligen till min fråga vilken blir om Amegan är värd dom 800:- som skiljer i nypris?
    Övrig setup är Amega q-cox350 i brädan och Amegarör under handskfacket.

    MVH
    //Nemo

  • #2
    Re: DLS r6a jämfört med Amega drvrq6

    Jag har haft båda elementen.
    I mitt eget tycke är det värt dom 800 som skiljer.
    Har drivit båda midbasarna med samma steg och åtminstonde jag tycker att det skiljde något grymt på ljudet där Drvrq hade mycket trevligare karaktär i form av mycket "fylligare" ljud, tyckte att DLS elementet var lite.. tomt, om man får säga så.

    Detta är ju dock en personlig åsikt och sådana kan ju skilja sig!

    Comment


    • #3
      Re: DLS r6a jämfört med Amega drvrq6

      Du har inte funderat på nya DLS R6.2 i stället ?
      Betydligt bättre än föregångaren DLS r6a, Bättre upplösning på ljudet och en torr stram midbas.

      Det ända riktiga du kan göra är att ta dig en tur och LYSSNA på de båda alternativen.
      Ingen här kan ju berätta för dig vad du tycker låter bäst
      sigpicMS-SOUND
      Micke7406

      Comment


      • #4
        Re: DLS r6a jämfört med Amega drvrq6

        Självklart kan ingen berätta hur det låter i mina öron
        Tänkte mest på om Dls orkar "hänga på" Amegan då mina tidigare erfarenheter är att Dls gav upp lite väl fort. Men har nu ändå bestämt mig för att köra Amegorna igen. Tack för svaren.

        MVH
        /Nemo

        Comment

        Working...
        X