Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tävla eller Snacka skit ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tävla eller Snacka skit ?

    Eftersom det verkar till vara ett "hot" ämne just nu att dissa o hissa med sina åsikter så är det väl lika bra att starta en tråd i ämnet så slipper vi alla att förstöra andra trådar med våra olika o lika åsikter...

    Vissa gillar EMMA, vissa gör inte......vissa gillar Jalle, vissa gör inte......vissa gillar EASCA, vissa gör inte....

    men kan vi inte tänka på att motivera varför vi INTE gillar eller gillar....
    En jävla bra butik www.ljudbyggaren.se !

  • #2
    Re: Tävla eller Snacka skit ?

    Originally posted by busfabror View Post
    Eftersom det verkar till vara ett "hot" ämne just nu att dissa o hissa med sina åsikter så är det väl lika bra att starta en tråd i ämnet så slipper vi alla att förstöra andra trådar med våra olika o lika åsikter...

    Vissa gillar EMMA, vissa gör inte......vissa gillar Jalle, vissa gör inte......vissa gillar EASCA, vissa gör inte....

    men kan vi inte tänka på att motivera varför vi INTE gillar eller gillar....

    Jag gillar inte EASCA, dom har inte MM!
    Jag gillar EMMA, där finns både Jalle och MM!
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #3
      Re: Tävla eller Snacka skit ?

      Originally posted by Nonne View Post
      Jag gillar inte EASCA, dom har inte MM!
      Jag gillar EMMA, där finns både Jalle och MM!


      Bara en fråga... va e "MM" ?

      Comment


      • #4
        Re: Tävla eller Snacka skit ?

        jag gillar emma, och jag beundrar Jalle och Co som ser till att vi har vår hobby kvar.
        jag gillar inte esasca för att de inte meddelar att de kommer ha en tävlingsarena intill Emma:s därav smyga bakom ryggen.
        sen om det är intresse för att tävla i Esasca-så fine men försök inte tvinga någon eller prata skit om emma.
        Evenemangsgruppen - vi arrangerar bilstereotävlingar

        Comment


        • #5
          Re: Tävla eller Snacka skit ?

          Originally posted by Tunnan View Post
          Bara en fråga... va e "MM" ?
          MultiMedia
          Vis vobiscum sit!

          Comment


          • #6
            Re: Tävla eller Snacka skit ?

            Originally posted by Nordenmark View Post
            MultiMedia

            okej, misstnkte de men bättre å fråga än å spekulera.. tack.

            Comment


            • #7
              Re: Tävla eller Snacka skit ?

              Jag gillar alla som ser till att vi kan fortsätta tävla och ha kul, för trots nivån på vissa på dessa forum så är det vansinnigt kul när man väl kommer ut på tävlingarna!
              För er som tvekar, det är bara kul och trevligt folk på plats!
              Svensk Mästare 5 gånger...

              Comment


              • #8
                Re: Tävla eller Snacka skit ?

                Har endast deltagit på två tävlingar och det var suveränt.. har införskaffat en ny bil så ett nytt bygge pågår. Målet är väl att åka på ett par tävlingar söderöver. Har man tur kanske man får köra ner tillsammans med Tori's mamma då vi bor i samma stad.
                Sjukt trevligt att gå omkring och titta på andras byggen samtidigt som man får tid att snacka lite skit.

                Comment


                • #9
                  Re: Tävla eller Snacka skit ?

                  Originally posted by TRUCKEN View Post
                  jag gillar emma, och jag beundrar Jalle och Co som ser till att vi har vår hobby kvar.
                  jag gillar inte esasca för att de inte meddelar att de kommer ha en tävlingsarena intill Emma:s därav smyga bakom ryggen.
                  sen om det är intresse för att tävla i Esasca-så fine men försök inte tvinga någon eller prata skit om emma.
                  Ja jag kan helt ärligt säga att jag gillade emma! Jag gillade jalle! Men sedan han började att flippa ut totalt så gillar jag INTE honom! Att det sedan skall ta flera månader att få sina grejor som man vunnit tyder bara på dåligt ledarskap och angagemang!

                  Det jag syftar på är våra brickor sedan springbreak! Att Jalle som var på plats denna tävling dessutom glömt att han hade tävlande i en klass ja vad säger det om han som ledare?????

                  O när jalle sedan lovade att skicka dem med till Emmaboda o de inte fans med där heller! Ja dra era egna slutsatser men för mig är det en stor brist i angagemang! Men visst det finns bra tider med me emma men då håller jalle sig hemma o klåp tar rodret!

                  DÅ funkar det men fan inte när jalle är i närheten! Det är som när j:son dömmer sq det skall ALDRIG funka smidigt utan tjatas o älltas i tid o evighet! Säger inte det för han är grym på det han gör men alla andra gör det mycke snabbare o ändå lika för alla! Nej nu är de slut skrivit för idag så får vi se fall man får vara kvar i morrn!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tävla eller Snacka skit ?

                    Originally posted by magnus_o_tina View Post
                    Ja jag kan helt ärligt säga att jag gillade emma! Jag gillade jalle! Men sedan han började att flippa ut totalt så gillar jag INTE honom! Att det sedan skall ta flera månader att få sina grejor som man vunnit tyder bara på dåligt ledarskap och angagemang!

                    Det jag syftar på är våra brickor sedan springbreak! Att Jalle som var på plats denna tävling dessutom glömt att han hade tävlande i en klass ja vad säger det om han som ledare?????

                    O när jalle sedan lovade att skicka dem med till Emmaboda o de inte fans med där heller! Ja dra era egna slutsatser men för mig är det en stor brist i angagemang! Men visst det finns bra tider med me emma men då håller jalle sig hemma o klåp tar rodret!

                    DÅ funkar det men fan inte när jalle är i närheten! Det är som när j:son dömmer sq det skall ALDRIG funka smidigt utan tjatas o älltas i tid o evighet! Säger inte det för han är grym på det han gör men alla andra gör det mycke snabbare o ändå lika för alla! Nej nu är de slut skrivit för idag så får vi se fall man får vara kvar i morrn!


                    mm jag väntar med på min bricka å sen det andra kan jag inte säga något om men deta forum e fan guld värt sen e det lita anat men det kommer med tiden
                    Ljudbyggaren Bilstereobutik i Helsingborg. www.ljudbyggaren.se

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tävla eller Snacka skit ?

                      Det var någon som undrade vart sponsorpengarna går till.

                      Jag har ingen aning om detaljerna i RE Events ekonomi, men det är ju redan känt att vanliga sponsorerna betalar 5000:- per år. (En kvartssida i bilsport kostar dubbelt så mycket) Förra året så kostade bara hyran av golvet i hallen där vi hade finalen 50 papp. -Så sesongen slutar tidigt i år så vi kan vara utomhus.

                      Om Jalle skall ta ut en lön på 10.000:- i månaden från företaget så pratar vi med skatter och avgifter ca 500.000:- som skall in.

                      På tävlingar så är det pokaler, hotellnätter, domarluncher, flaggor, soppa till bussen och liknande som skall betalas.

                      Personligen är jag jävligt tacksam mot Jalle för att han i stort sett idellt har jobbat heltid med att få ihop tävlingarna.

                      Det senaste året dessutom under enorm press med märkligt agerande från en del leverantörer. Jag har suttit ned och pratat med honom och fått en bild av vad han har haft att göra och jag är inte avundsjuk. Och jag förstår om en del detaljer får mindre prioritet. Det är synd att folk tar sådana saker personligt, men för dem är det naturligtvis viktigt med en skylt.

                      Hoppas vi som engagerar oss i förbundet kan hjälpas åt och axla bördorna så att saker kan flyta smidigt framöver och att vi missar färre smådetaljer.
                      /tycker Erik.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tävla eller Snacka skit ?

                        Jag blir så jävla trött på allt tjaffs. Antingen gillar man att tävla då är det EMMA som gäller.
                        Ne men Jalle har varit dum mot mig så jag tänker inte tävla mer.
                        Okej nej men gör inte det då för fan men sitt inte och snacka massa skit om en förening hela tiden om du ändå inte är med.
                        Ja men det är ju så svåra regler inom EMMA ju så jag tänker inte tävla mer. Ne men vad synd då tyvär är det dessa regler som vi har och är det så dom inte passar så får du bygga som du vill men då blir det minus poäng.
                        Nä men va fan Emma är ju skit. Fan man går in och höjer start avgiften mitt i säsongen.
                        Jo men det är ju givetvis för att Jalle ska kunna sko sig ännu mer och bada i pengar. Det är ju inget man gör för man är tvungen utan helt enkelt för att roffa åt sig ännu mer och missgyna dom sponsorer som betalar.

                        Fan ni hör ju själva hur det låter detta är ju helt sanslöst.
                        Jag tävlar för att det är roligt att tävla inte för att kunna hitta fel och kasta skit på folk så fort det går lite illa.
                        Fan lär er bygga ordentligt så ni kanske kan få max poäng och spela lite högt för en gångs skull så kanske ni kan sluta gnälla sen.
                        Kritik och klagomål skall lämnas personligen eller via mail/brev till Jalle. Har man något man är missnöjnd med så ska det komma fram till organisationen på ett konstruktivt sätt och inte via skitsnack på nätet. Hur fan mycket respekt kan man vänta sig att få när man sitter vid en dator och bara skriver massa skit hela tiden (Typ som jag gör nu) Är man missnöjd kan man engagera sig i förbundet och på så sätt försöka påverka.
                        Kan också säga att jag är för att det kommer in fler tävlingsorganisationer i Sverige då min huvudsyssla är att tävla. Ju fler möjligheter till tävling jag får desto gladare blir jag. Men det kommer ändå bara vara EMMA som är den riktiga organisationen inom tävlandet i Sverige om man är ute efter SM EM och VM tiltar. Fan liksom hur lång tid tar det inte för Nisse Kött och dB mätning att etablera sig runt om i Europa så man får trovärdiga resultat att jämföra med.
                        Tack för mig
                        SM GULD 2009 ESPL 4
                        SM GULD 2010 ESPL Unlimited
                        HiFiMicke
                        2011 BMW SQ EDITION Black On Black
                        Team dBAkuten
                        BMW e91 m-sport

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tävla eller Snacka skit ?

                          jag lyckdes spela sönder mitt steg i växjö har inte fått de lagat en men jag körde enda ner till öland spela mot micke viste ju att skulle få ass pisk .. .
                          men de får jag normalt annars med då ..
                          men de är bara bygga nytt testa nytt...

                          och folk säjer jag kan inte spela man kan alltid köra basrace ...


                          som tävlingen hos sjöberg i helgen så bjöd han in alla som var på tävlingen .
                          på party & basta & badabadtunna hemma hos sej ...



                          så ute på banan tävla istället för sitt här.. =)


                          vi synnes på mantorp
                          TEAM BERGET

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tävla eller Snacka skit ?

                            Nu e de bara att vänta på nästa "förbund" eller vad man ska kalla, kommer igång...e visst på gång om man lyssnar lite på folk....kanske inte ska nämna vem eller vilka som ligger bakom....ännu.....men dom som har lite hjärna kan nog lista ut det ända....

                            he he he.....
                            En jävla bra butik www.ljudbyggaren.se !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tävla eller Snacka skit ?

                              Originally posted by HiFiMicke View Post
                              Jag blir så jävla trött på allt tjaffs. Antingen gillar man att tävla då är det EMMA som gäller.
                              Ne men Jalle har varit dum mot mig så jag tänker inte tävla mer.
                              Okej nej men gör inte det då för fan men sitt inte och snacka massa skit om en förening hela tiden om du ändå inte är med.
                              Ja men det är ju så svåra regler inom EMMA ju så jag tänker inte tävla mer. Ne men vad synd då tyvär är det dessa regler som vi har och är det så dom inte passar så får du bygga som du vill men då blir det minus poäng.
                              Nä men va fan Emma är ju skit. Fan man går in och höjer start avgiften mitt i säsongen.
                              Jo men det är ju givetvis för att Jalle ska kunna sko sig ännu mer och bada i pengar. Det är ju inget man gör för man är tvungen utan helt enkelt för att roffa åt sig ännu mer och missgyna dom sponsorer som betalar.

                              Fan ni hör ju själva hur det låter detta är ju helt sanslöst.
                              Jag tävlar för att det är roligt att tävla inte för att kunna hitta fel och kasta skit på folk så fort det går lite illa.
                              Fan lär er bygga ordentligt så ni kanske kan få max poäng och spela lite högt för en gångs skull så kanske ni kan sluta gnälla sen.
                              Kritik och klagomål skall lämnas personligen eller via mail/brev till Jalle. Har man något man är missnöjnd med så ska det komma fram till organisationen på ett konstruktivt sätt och inte via skitsnack på nätet. Hur fan mycket respekt kan man vänta sig att få när man sitter vid en dator och bara skriver massa skit hela tiden (Typ som jag gör nu) Är man missnöjd kan man engagera sig i förbundet och på så sätt försöka påverka.
                              Kan också säga att jag är för att det kommer in fler tävlingsorganisationer i Sverige då min huvudsyssla är att tävla. Ju fler möjligheter till tävling jag får desto gladare blir jag. Men det kommer ändå bara vara EMMA som är den riktiga organisationen inom tävlandet i Sverige om man är ute efter SM EM och VM tiltar. Fan liksom hur lång tid tar det inte för Nisse Kött och dB mätning att etablera sig runt om i Europa så man får trovärdiga resultat att jämföra med.
                              Tack för mig
                              Bra skrivet Micke....

                              Om jag inte har helt fel för mig så ändrades inte något mitt i säsongen, reglementet har väl varit så länge....det ända som blev gjort va att Jalle skrev det på ett sådant sätt att alla kunde förstå....
                              En jävla bra butik www.ljudbyggaren.se !

                              Comment

                              Working...
                              X