Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vad tror ni funkar bäst??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vad tror ni funkar bäst??

    Jag håller på å kolla efter nya basar eller bas med steg till bilen. Jag har hittat några grejer som kan vara intressant men vet inte riktigt. Först tänkte jag på DD 9512 DVC 12 och tänkte driva det med Digital designs MA3 monoblock, men sen funderar jag på om jag skulle sätta in två tior istället typ DD 3510 DVC 10. Vad tror ni om detta?? Jag kommer spela mest lågbas och då är väl inte tiorna det bästa, men sen vet jag inte hur stor låda tolvan behöver (det får inte ta för stor plats). Helst skulle jag vela ta 2 tolvor och gå upp ett steg på monoblocket (så basarna får effekt), men jag vill inte att hela bagageutrymmet ska vara en stor låda. Bilen kommer vara en Kia Sportage 2011.

  • #2
    Re: Vad tror ni funkar bäst??

    Du kommer otroligt långt med endast en 9512. Ju mer effekt desto bättre. Kör på det.

    Mvh Mattias Hedin
    DJ sedan 1990. Jobbat med billjud sedan 1999.

    Comment


    • #3
      Re: Vad tror ni funkar bäst??

      http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=6036 där har du 2 såna basar till vettigt pris

      Comment


      • #4
        Re: Vad tror ni funkar bäst??

        Skicka ett PM till Tunnan här på forumet, han gick iaf i säljtankar på sitt M4 monoblock och 9515 D2 bas i DD´s färdigbygda 15" låda. tänkta priser o sånt vet ja dock inte, men det spelar på bra i hans passat kombi iaf.
        Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

        www.garaget.org/Frippe_L

        Svensk Mästare 2012 i Street Stock
        Svensk Mästare 2011 i Street 100A
        Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

        Comment

        Working...
        X