Announcement

Collapse
No announcement yet.

Frågor ang framdörrars bygge i audi a4 -97

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Frågor ang framdörrars bygge i audi a4 -97

    Har velat ha bättre(fylligare) ljud i audin ett bra tag nu men pga hund osv så är baslåda inget alternativ. Dock så vill jag bygga om framdörrarna istället.

    Har i dagsläget JL audio zr525 -CSi evolution som framsystem, p88rs som huvudenhet och Clarion apa4300 steg som är biampat till framsystemet.

    Har funderat på att montera dubbla 6,5" i framdörrarna som midbas enbart. Har kikat på MDS Audiphile Team RTM 65 6,5" tillsammans med ett MDS Torque T3 monoblock som driver dom 4 högtalarna.

    Dörrarna ska självklart plastas om osv för bästa resultat.

    Men vad har ni för tips på högtalare/slutsteg?

    Helst skulle jag vilja ha ett clarion till men det kostar ju fläsk + lite till :P

  • #2
    Re: Frågor ang framdörrars bygge i audi a4 -97

    Originally posted by snaps View Post
    Har velat ha bättre(fylligare) ljud i audin ett bra tag nu men pga hund osv så är baslåda inget alternativ. Dock så vill jag bygga om framdörrarna istället.

    Har i dagsläget JL audio zr525 -CSi evolution som framsystem, p88rs som huvudenhet och Clarion apa4300 steg som är biampat till framsystemet.

    Har funderat på att montera dubbla 6,5" i framdörrarna som midbas enbart. Har kikat på MDS Audiphile Team RTM 65 6,5" tillsammans med ett MDS Torque T3 monoblock som driver dom 4 högtalarna.

    Dörrarna ska självklart plastas om osv för bästa resultat.

    Men vad har ni för tips på högtalare/slutsteg?

    Helst skulle jag vilja ha ett clarion till men det kostar ju fläsk + lite till :P
    hei.jeg har monterat 4 stk 6.5" impact RH 6632.S i min a4.
    ja det spelar mycke högt och bra. framsystemet drives av soundstream tra 340*2.
    hilsen dag gunnar borg
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Re: Frågor ang framdörrars bygge i audi a4 -97

      Nice.

      Dock så kommer jag nog bara montera 2 st 6,5" som "bas" och behålla mina 5,25"(skulle dock vilka byta ut dessa mot 6,5" av samma serie)

      Har du några bilder på när du plastade osv så man kan få tjuvkika lite?

      Comment


      • #4
        Re: Frågor ang framdörrars bygge i audi a4 -97

        Originally posted by snaps View Post
        Nice.

        Dock så kommer jag nog bara montera 2 st 6,5" som "bas" och behålla mina 5,25"(skulle dock vilka byta ut dessa mot 6,5" av samma serie)

        Har du några bilder på när du plastade osv så man kan få tjuvkika lite?
        hei,jeg har ikke noen byggbilder på dörrane men det er slutne lådor inn i döra,stöpt i glasfiber.jeg hadde 4 stk 6.5" i vare dörr men 2 spelar betre och högre.
        hilsen dag gunnar

        Comment

        Working...
        X