Announcement

Collapse
No announcement yet.

hertz mille och genesis i gammal jänk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hertz mille och genesis i gammal jänk

    har köpt mig lite nytt ljud till sommarbilen och har lite funderingar kring installation och slutsteg.

    de jag köpt är

    2 st Hertz ML2500.3 10''
    MLK 1650.3 6.5''
    ML 700.3 3''
    JL audio 6w3v3 6,5''

    slutsteg,
    2st genesis profile ultra p4
    1st genesis profile sub ultra.


    allt detta utom hertz basarna var tänkt att montera fram i bilen, som för övrigt är en chevrolet kombi från 1959. lite diskret tänkte ja försöka hålla de.. om de nu går A stolpen på dessa går ju inte riktigt som på andra bilar så min första undran är om de skulle bli hel galet å montera mellanregistret och diskant i mitten av instrument brädan spelandes upp mot rutan, eventuellt med original gallret på plats. då de finns plats där.

    fråga två. hur vitkigt är det att mlk 6.5'' får en ''låda'' att spela i? skulle de räcka att göra en ordentlig baffel att montera de så stumt som möjligt i å dämpa så bra som de går i kickarna utan någon vidare uträkning?

    känns som att mono steget har nästan klent med effekt till mille basarna? skulle ni skaffat något kraftigare till dom eller ?

    vad skulle ni driva framsystemet med , samt JL subben som ska i ett rör å sättas fram någonstans.

    Jag har inga delningsfilter till mellanregistret så dom måste köras aktivt, å sånt har jag aldrig pysslat med går de driva dom med huvudenheten som är en cda 137bti eller ska man koppla dom på steg?

    ska väl tillägga att de kommer ska sitta ett 6.5'' kit system bak i bilen också...
    har ni tips å synpunkter, kanske specifika lådvolymer eller annat så skriv!

    hoppas ni har tid å lust att hjälpa mig med mina funderingar.
Working...
X