Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer 80prs inställningar...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pioneer 80prs inställningar...

    Har haft denna flera månader men aldrig fått ljudet bra.

    Ljudsystemet består av två 3.5" i brädan som drivs av HUn.

    Fram och bakdörrar drivs av Rockford fosgate t600.2

    Sub drivs av rockford fosgate t1500

    och det är kopplat på sub-SW och dörrar-FRONT

    Kör nu i network och stänger jag av filter för mid tex så dör allt ljud i alla högtalare. förutom det sista HPF det spelar ingen roll om jag mutar det eller inte blir ingen skillnad. allt verkar ligga på ett enda filter i stereon??

    Är det något som ska kopplas om för det ska funka? jag menar stänger jag av mid filtret så ska de ju fortfarande spela genom highfiltret tex?

    låter ju bara skit när jag aktiverar filtrena på stereon. med skit menar jag att midbasen försvinner mycket, låter väldigt kallt ingen känsla.
    Med pass på alla filter så är det varmt och härligt ljud spelar hästlängder bättre.

  • #2
    Re: Pioneer 80prs inställningar...

    Vet inte om det hjälper men så här gjorde jag http://www.bilstereoforum.se/showthr...iljebil&page=9
    Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

    Comment


    • #3
      Re: Pioneer 80prs inställningar...

      Trevligt Jens.

      Hur ställer man tillbaka den i "icke 3-vägs läget" ?

      Bygglogg: SQW: TransFårrden

      Comment


      • #4
        Re: Pioneer 80prs inställningar...

        Originally posted by zrken View Post
        Trevligt Jens.

        Hur ställer man tillbaka den i "icke 3-vägs läget" ?
        Kommer inte riktigt ihåg men tror att det finns en switch på undersidan man ställer om. Borde stå i manualen annars.
        Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

        Comment


        • #5
          Re: Pioneer 80prs inställningar...

          Ah, nu ringer det klockor hejvillt!

          Bygglogg: SQW: TransFårrden

          Comment


          • #6
            Re: Pioneer 80prs inställningar...

            Min är iväg på lagning pga liknande fel.
            Mutar jag på mid dör high i nätverkläget.
            Jag har dessutom inget ljud ut på mid i nätverksläget.
            I std läget har jag ljud även på mid/rear lågnivån.

            Verkar som det kanske är många spelare som inte är friska?

            Kontakta din åf säger jag!

            Comment


            • #7
              Re: Pioneer 80prs inställningar...

              Verkar onekligen som det finns ett intresse i att kolla om sitt eget exemplar fungerar perfekt innan garantitid är kört.... :/

              Bygglogg: SQW: TransFårrden

              Comment


              • #8
                Re: Pioneer 80prs inställningar...

                Okej.. så HUn kan likaväl vara trasig? har haft detta skit problem sen jag köpte den ny. Får kontakta dem då och hoppas på det bästa.

                Comment


                • #9
                  Re: Pioneer 80prs inställningar...

                  Originally posted by chrillew View Post
                  Okej.. så HUn kan likaväl vara trasig? har haft detta skit problem sen jag köpte den ny. Får kontakta dem då och hoppas på det bästa.
                  Visst kan den va det, har inte fått svar än på vad dom skulle byta i min men gissar på att dspdelen lever sitt eget liv.
                  Ja gör det innan.garantin går ut.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pioneer 80prs inställningar...

                    Originally posted by zrken View Post
                    Verkar onekligen som det finns ett intresse i att kolla om sitt eget exemplar fungerar perfekt innan garantitid är kört.... :/
                    Har du också en.sådan så rekommenderar jag det starkt om du inte testat den innan!!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pioneer 80prs inställningar...

                      Har nu kontaktat brl och gjort en reklamation. så väntar på svar från deras workshop vad som händer. men så detta är ett vanligt fel? kollade på en video där en kille gick igenom filtrena i NWmode och där hade han kanon ljud och kunde stänga av Mid så fortsatte dom andra filtrena att spela osv.. det var det som fick mig att reagera på att något måste vara fel.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Pioneer 80prs inställningar...

                        Originally posted by jimmaiy View Post
                        Har du också en.sådan så rekommenderar jag det starkt om du inte testat den innan!!
                        Jo, dock kommer jag inte använda ett smack av filter i enheten då en BitOne löser biffen.

                        Bygglogg: SQW: TransFårrden

                        Comment


                        • #13
                          Re: Pioneer 80prs inställningar...

                          Originally posted by zrken View Post
                          Jo, dock kommer jag inte använda ett smack av filter i enheten då en BitOne löser biffen.
                          Om du skall sälja den senare? Finns ganska många anledningar att ändå kolla upp det kan jag tycka
                          SM-guld 2007 och 2008.
                          Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                          Comment


                          • #14
                            Re: Pioneer 80prs inställningar...

                            Originally posted by jonash View Post
                            Om du skall sälja den senare? Finns ganska många anledningar att ändå kolla upp det kan jag tycka
                            God poäng

                            edit:
                            Fick från tidigare ägare att mitt ex alltid fungerat problemfritt med 6ch utan ngra av de ovanstående tokigheter. Skönt så in i helvette!
                            Last edited by zrken; February 4, 2014, 22:02.

                            Bygglogg: SQW: TransFårrden

                            Comment


                            • #15
                              Re: Pioneer 80prs inställningar...

                              Originally posted by chrillew View Post
                              Har nu kontaktat brl och gjort en reklamation. så väntar på svar från deras workshop vad som händer. men så detta är ett vanligt fel? kollade på en video där en kille gick igenom filtrena i NWmode och där hade han kanon ljud och kunde stänga av Mid så fortsatte dom andra filtrena att spela osv.. det var det som fick mig att reagera på att något måste vara fel.
                              Min är också köpt från brl, nog en dålig sändning från fabriken? Är inte brls fel så ska inte gå in ner på det. Väntar på workshopen ska sätta i delarna å testa som dom fått nu. Gäller att ha tålamod.

                              Btw jag har också sett den.videon och så funkade knappast min heller när jag testa min.

                              Comment

                              Working...
                              X