Announcement

Collapse
No announcement yet.

JBL GTO1014 låter "stökigt"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JBL GTO1014 låter "stökigt"

    Hallå!

    Jag har en Volvo 740 där jag byggt två sepparata lådor på 33L till JBL GTO1014. Har en 3"port i vardera låda 220mm längd.
    Basarna spelar bakåt och har portarna upp genom hatthyllan.
    Dom drivs med ett JBL GTO 1201.1 kopplade på samma kanal.

    MEN.. Jag tycker det är så "stökigt" ljud, det spelar liksom inte rent. Väsnas mest.
    Några tipps på detta??

    Mvh Mattias

  • #2
    Re: JBL GTO1014 låter "stökigt"

    När man låter basarna spela bakåt och drar upp portarna genom hatthyllan så kommer frekvenserna från porten att höras ganska mycket, då kan det låta "mullrigt" och odistinkt.

    Man rekommenderar hellre att ha både bas och port vända mot ryggstödet och sedan täta mellan baffel och ryggstöd. Bäst är att bas+port spelar genom skidlucka, men porten kan dras upp genom hatthyllan också.

    Blir det flåsljud i portarna när du spelar högt?

    Comment


    • #3
      Re: JBL GTO1014 låter "stökigt"

      Originally posted by Optima View Post
      När man låter basarna spela bakåt och drar upp portarna genom hatthyllan så kommer frekvenserna från porten att höras ganska mycket, då kan det låta "mullrigt" och odistinkt.

      Man rekommenderar hellre att ha både bas och port vända mot ryggstödet och sedan täta mellan baffel och ryggstöd. Bäst är att bas+port spelar genom skidlucka, men porten kan dras upp genom hatthyllan också.

      Blir det flåsljud i portarna när du spelar högt?
      Så du menar alltså att jag hellre ska vända på lådan och täta, men kan låta portarna gå upp genom hatthyllan?

      Nej något flås ljud hör jag ej vid hög volym.

      Comment


      • #4
        Re: JBL GTO1014 låter "stökigt"

        Ja, så menar jag.

        Comment


        • #5
          Re: JBL GTO1014 låter "stökigt"

          Originally posted by Optima View Post
          Ja, så menar jag.
          Tackar så mycket för svaret! Ska ta och testa detta i dagarna =)

          Comment

          Working...
          X