Announcement

Collapse
No announcement yet.

Huvudenhet med tidskomp och iphone-stöd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Huvudenhet med tidskomp och iphone-stöd

    Originally posted by Nonne View Post
    En begagnad ADCS-1 med 4:a Da omvandlare fixar 16 högtalare!
    Billig och låter förbannat bra!
    Sen att boxen väger 20kg är en annan femma!
    Originally posted by Nonne View Post
    KDC-8044UY är en fantastisk maskin för pengarna!
    Sen att den får storstryk av både en Alpine CDA-9887R och en Pioneer DEH-P88RS-II är en annan femma!
    Tyvärr håller jag på med en "stealth" installation så tror inte boxen får plats :P Tyvär..
    Får stryk sett till ljudkvalite ? Än så länge är det inget problem för mig, finns så mycket annat som är "fel" för att få till nirvana

    Comment


    • #17
      Re: Huvudenhet med tidskomp och iphone-stöd

      Har precis slängt i en KDC-8044UY i min sk. bil....och e helt förbluffad äver kompetensen för pengarna.....sen e jag ju ingen SQ kille....men men....
      En jävla bra butik www.ljudbyggaren.se !

      Comment


      • #18
        Re: Huvudenhet med tidskomp och iphone-stöd

        Jag får hålla med här.
        Har precis med monterat en KDC-8044UY och för dom pengarna är den helt överlägsen.
        Nu börjar man lära sig alla funktioner oxå.

        Comment


        • #19
          Re: Huvudenhet med tidskomp och iphone-stöd

          Någon som kan prova med en iphone 3g till den ? Det som är huvudpoängen med bytet

          Comment


          • #20
            Re: Huvudenhet med tidskomp och iphone-stöd

            Du behöver en extra kabel för att få full speed iphone till den.
            Men eftersom min personliga åsikt är att iphone är en riktigt gay skittelefon så har jag inte testat.
            Ta inte illa upp nu eftersom det som sagt är min egna åsikt

            Comment


            • #21
              Re: Huvudenhet med tidskomp och iphone-stöd

              Originally posted by BMTech View Post
              Du behöver en extra kabel för att få full speed iphone till den.
              Ligger något motstånd i den nya kabeln som ska fixa laddningen i Iphone!
              Alla Kenwood maskiner med FULLSPEED kan man använda orginalkabeln till sin Ipod, kan dock bli störningar på vintern.
              sigpic

              We know the Rolex feeling, only the best are copied.

              Ljudbyggaren sedan 1998

              Importör av Mosconi, Gladen
              Se oss på Facebook för nyheter.

              Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

              Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

              International Head Judge och numera även kallad besserwisser

              Comment


              • #22
                Re: Huvudenhet med tidskomp och iphone-stöd

                Jag kan nästan sätta min nästa lön på att de nuvarande maskinerna som är iphonekompatibla inte är det med iPhone 3GS.

                Detta för att erfarenheten säger att för varje uppdatering apple gör så uppstår det problem med det som innan fungerat. Dock är det inte hårdvaran utan mjukvaran version 3.x, vilket finns till både iPod Touch och iPhone 3G.

                Så ett förslag är, kolla om det som finns idag och som har version 3.x av iphones programvara fungerar innan ni köper maskiner som är iphonekompatibla. Det har alltid varit så att 3e part alltid fått "justera" i efterhand när det gäller uppdateringar från Apple. (för de kan aldrig släppa saker innan till de som behöver)
                //Micke

                Profile: http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=498

                Comment


                • #23
                  Re: Huvudenhet med tidskomp och iphone-stöd

                  Originally posted by micke_nkpg View Post
                  Jag kan nästan sätta min nästa lön på att de nuvarande maskinerna som är iphonekompatibla inte är det med iPhone 3GS.

                  Detta för att erfarenheten säger att för varje uppdatering apple gör så uppstår det problem med det som innan fungerat. Dock är det inte hårdvaran utan mjukvaran version 3.x, vilket finns till både iPod Touch och iPhone 3G.

                  Så ett förslag är, kolla om det som finns idag och som har version 3.x av iphones programvara fungerar innan ni köper maskiner som är iphonekompatibla. Det har alltid varit så att 3e part alltid fått "justera" i efterhand när det gäller uppdateringar från Apple. (för de kan aldrig släppa saker innan till de som behöver)
                  Där slog du huvet på spiken!

                  Det visar ännu en gång att det är SUPERVIKTIGT att köpa produkter från tillverkare som betalar licenser till.........
                  APPLE, DivX, DOLBY, PHILIPS........mfl mfl!!!!!!!

                  Många av de billiga motorstyrda skärmarna från Kina är utan dessa licenser, lycka till att få fixat en uppdatering!

                  Att satsa sina surt förvärvade slantar på de kända märkena är för mig en självklarhet, men så lever jag iofs med dessa utomstående problem dagligen
                  sigpic

                  We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                  Ljudbyggaren sedan 1998

                  Importör av Mosconi, Gladen
                  Se oss på Facebook för nyheter.

                  Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                  Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                  International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                  Comment


                  • #24
                    Re: Huvudenhet med tidskomp och iphone-stöd

                    Originally posted by Nonne View Post
                    Där slog du huvet på spiken!

                    Det visar ännu en gång att det är SUPERVIKTIGT att köpa produkter från tillverkare som betalar licenser till.........
                    APPLE, DivX, DOLBY, PHILIPS........mfl mfl!!!!!!!

                    Många av de billiga motorstyrda skärmarna från Kina är utan dessa licenser, lycka till att få fixat en uppdatering!

                    Att satsa sina surt förvärvade slantar på de kända märkena är för mig en självklarhet, men så lever jag iofs med dessa utomstående problem dagligen
                    Du har helt rätt. Men även de kända märkena har vissa problem med ipod/iphone kompabilitet. Speciellt med ipod touch och iphone.

                    Jag har idag en iDA-X305 i min bil. Den fungerar inte helt tillfredställande efter uppdateringarna till Iphone/ipod v3.0 kan jag säga. När uppdateringen kommer av mjukvaran i APlines maskiner kan jag inte säga... för jag tror inte att de kommer, innan ny produkt dyker upp.

                    Det är detta att inte skicka ut uppdateringar som konsument kan lägga in/be om hjälp med att lägga in som idag är många fabrikats svaghet.
                    //Micke

                    Profile: http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=498

                    Comment


                    • #25
                      Re: Huvudenhet med tidskomp och iphone-stöd

                      Originally posted by micke_nkpg View Post
                      Du har helt rätt. Men även de kända märkena har vissa problem med ipod/iphone kompabilitet. Speciellt med ipod touch och iphone.

                      Jag har idag en iDA-X305 i min bil. Den fungerar inte helt tillfredställande efter uppdateringarna till Iphone/ipod v3.0 kan jag säga. När uppdateringen kommer av mjukvaran i APlines maskiner kan jag inte säga... för jag tror inte att de kommer, innan ny produkt dyker upp.

                      Det är detta att inte skicka ut uppdateringar som konsument kan lägga in/be om hjälp med att lägga in som idag är många fabrikats svaghet.
                      Det finns fler som har problem med kompatibliteten, monterade en Kenwood där inte en vanlig 120gb video funkade.
                      Men som tur är så finns det en fil på nätet som fixade det!

                      Jag har även försökt att köra lite olika diskar på Alpine, detta med stor sorg i hjärtat då man e sjukt förälskad i dessa maskiner!
                      Inte ens separata strömförsörjningar hjälper
                      sigpic

                      We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                      Ljudbyggaren sedan 1998

                      Importör av Mosconi, Gladen
                      Se oss på Facebook för nyheter.

                      Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                      Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                      International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                      Comment


                      • #26
                        Re: Huvudenhet med tidskomp och iphone-stöd

                        Originally posted by Nonne View Post
                        Det finns fler som har problem med kompatibliteten, monterade en Kenwood där inte en vanlig 120gb video funkade.
                        Men som tur är så finns det en fil på nätet som fixade det!

                        Jag har även försökt att köra lite olika diskar på Alpine, detta med stor sorg i hjärtat då man e sjukt förälskad i dessa maskiner!
                        Inte ens separata strömförsörjningar hjälper
                        Jag tvivlar inte en sekund på dig i detta fallet.

                        Det enda rätt kanske är att montera en MacMini i bilen och sedan köra den som media-enhet med en snygg skärm till.
                        //Micke

                        Profile: http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=498

                        Comment


                        • #27
                          Re: Huvudenhet med tidskomp och iphone-stöd

                          Är ni helt säkra på att Kenwood 8044 har äkta tidskomp? (alltså manuell justering)
                          Har kollat runt lite och hittar bara att de har förinställda valmöjlighter beroende på vad man har för bilmodell och högtalarplacering.
                          Octan
                          Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
                          Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

                          OctanAudio
                          Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
                          Fegens Vandrarhem

                          Bilstereoblog
                          Team Ljudbyggaren

                          Comment


                          • #28
                            Re: Huvudenhet med tidskomp och iphone-stöd

                            Originally posted by octan View Post
                            Är ni helt säkra på att Kenwood 8044 har äkta tidskomp? (alltså manuell justering)
                            Har kollat runt lite och hittar bara att de har förinställda valmöjlighter beroende på vad man har för bilmodell och högtalarplacering.
                            http://images.kenwood.eu/files/prod/...4U(Y)_(EN).pdf
                            Om du läser på sida 31 så framgår det att man kan även välja avstånd manuellt.
                            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                            Comment


                            • #29
                              Re: Huvudenhet med tidskomp och iphone-stöd

                              I alla dom jag monterat har man kunnat det!
                              Du är säkerligen i fel meny!
                              Gå in i kontroll inte setup, där går du in på MANUELL inställning!

                              Det som inte är så bra är att maskinen tystnar när man skruvar, detta gör det svårare att urskilja en milli hit eller dit!
                              sigpic

                              We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                              Ljudbyggaren sedan 1998

                              Importör av Mosconi, Gladen
                              Se oss på Facebook för nyheter.

                              Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                              Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                              International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                              Comment


                              • #30
                                Re: Huvudenhet med tidskomp och iphone-stöd

                                Originally posted by Nonne View Post
                                I alla dom jag monterat har man kunnat det!
                                Du är säkerligen i fel meny!
                                Gå in i kontroll inte setup, där går du in på MANUELL inställning!

                                Det som inte är så bra är att maskinen tystnar när man skruvar, detta gör det svårare att urskilja en milli hit eller dit!
                                He he he....o tänk på en stackare som e halv döv från början.......jag kommer förbi för lite support nästa vecka...ska föröska vakna innan 12 så jag kan ta morron kaffet hos dig Nonne....
                                En jävla bra butik www.ljudbyggaren.se !

                                Comment

                                Working...
                                X