Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fundering om formrör

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Fundering om formrör

    se bara till att du inte är i instängt rum typ och har bra ventilation helst utomhus.

    Ja testa med PL600 limmet, det räcker gott som test iaf, ja har en liten variant med en Audes 6,5" bas, de röret har ja bara smältlimmat ihop o det funkar bra avstämt runt 40hz.
    Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

    www.garaget.org/Frippe_L

    Svensk Mästare 2012 i Street Stock
    Svensk Mästare 2011 i Street 100A
    Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

    Comment


    • #17
      Re: Fundering om formrör

      körde pl200 på mitt.... funkade helt ok

      Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

      VEM FAAAN VAR WIECHERT?

      Comment


      • #18
        Re: Fundering om formrör

        Funkade finfint med pl200 tack för tipset Stickan.

        Nädå jag brukar se till att ha bra ventilation = sitta bredvid en stor öppen garageport i ett 70m2 garage

        Jag blev så sugen på att prova lådan så jag tog första bästa högtalare jag hittade, en carpower crb-200bass.. Efter 1min av DJ Billy-E - Rock the beat och blygsamma ~130Wrms spred sej en lukt av godis i bilen, med tanke på avsaknaden av ventilationshål för talspolen är det inte så konstigt att den blev varm
        Den spelade inte alls snyggt men iaf ok med tanke på att det inte direkt är en subbas..
        Det blir nog att köpa en hertz es200 skulle jag tro.

        Comment


        • #19
          Re: Fundering om formrör

          varför klada runt med glasfiber? använd smält limförst för att få ihop rören och dra "stränger" ca 3-6mm breda och 3-5 cm låga imellan skarvarna för att förstärka... sen tar man något halv elastiskt montage lim, typ casco superset eller liknade på insidan för att få den mer värme beständig, täck hela skarven med superset ca 3 cm bred sträng längs skarven...

          Comment


          • #20
            Re: Fundering om formrör

            Typ så jag gjorde ju, dock med pl200. =)

            Comment

            Working...
            X