Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ljudbygge Kia Sportage 2015.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Ljudbygge Kia Sportage 2015.

    Originally posted by Aqua_HeaD View Post
    Läste just någonstans om att SPDIF signalen inte styr volym mm. Det innebär ju att man bara skulle få ut ljudsignaler, men i övrigt tappa all form utav styrning av ljudet som sker från huvudenheten.

    Om jag leder in den digitala signalen in i en ljudprocessor och vidare till steg och högtalare via nya kablar så finns det inget som skulle styra volymen mm.

    Kanske jag är ute och cyklar, men jag tror inte att det alternativet är så lätt. Lättast är nog att ta högnivåsignalerna efter originalsteget och göra om dem till låg för att sedan gå in till slutstegen och högtalarna. Då följer ju all styrning från huvudenheten.
    Vad jag vet så är det alltid full karreta på de digitala signalerna, därför kör vi med en kontrollenhet så fort vi kör digitalt.

    Men som du säger så är det enklare att hämta signalen efter förstärkaren.

    Då bibehåller du även röst från NAVI samt PDC om du har det.
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #17
      Re: Ljudbygge Kia Sportage 2015.

      Har hittat rätt kontakt! Blev tvungen att kontakta Kia,s huvudkontor i Sverige som sedan lyckades ordna fram rätt kontakt. Kiaverkstaden där jag bor menade att man var tvungen att köpa hela kabelhärvan för att få med kontakten vilket jag tyckte lät märkligt. För er som alltså inte vill klippa originalkablarna ut till högtalarna så är det bara att beställa en sån här. Artikelnummer: 1898000106AS

      http://imgur.com/a/9eqLf
      Last edited by Aqua_HeaD; May 19, 2017, 15:56.

      Comment

      Working...
      X