Announcement

Collapse
No announcement yet.

2 st AQ hdc3 15 D2 på ett B2 mono?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 2 st AQ hdc3 15 D2 på ett B2 mono?

    Det var ju bra att du vart nöjd med steget, även om vi inte brukar rekommendera 0.5 ohms last

    Men det finns ju impedanshöjningar i lådan så.....
    B² audio Sweet Like Danish
    www.b2audio.com

    Comment


    • #17
      Re: 2 st AQ hdc3 15 D2 på ett B2 mono?

      funkar fortfarande bra, men jag har bytt HU till en alpine 9883R och jisses vilken skillnad det vart. Spelar mycket mjukare nu än men kenwooden. ska bara fixa så den kommer ihåg inställningarna så jag slipper snabbinställning varje gång jag startar för att det ska låta som jag vill. drar ner till mantorp på fredag, men ska inte tävla nått då jag inte hann med att anmäla mig till nåt

      Comment


      • #18
        Re: 2 st AQ hdc3 15 D2 på ett B2 mono?

        Kan ju funka att efteranmäla sig på Mantorp då du kommer dit

        Comment


        • #19
          Re: 2 st AQ hdc3 15 D2 på ett B2 mono?

          Originally posted by The one n only View Post
          Kan ju funka att efteranmäla sig på Mantorp då du kommer dit
          Om anmälan stängde i söndags och inte ett ord har nämnts om efteranmälan?
          Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

          www.garaget.org/Frippe_L

          Svensk Mästare 2012 i Street Stock
          Svensk Mästare 2011 i Street 100A
          Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

          Comment


          • #20
            Re: 2 st AQ hdc3 15 D2 på ett B2 mono?

            Ja, har ju inte sett något om efteranmälan. Men man får väll se när en kommer dit. Hade ju varit kul o se om fulbilen spelar nått

            Comment


            • #21
              Re: 2 st AQ hdc3 15 D2 på ett B2 mono?

              besiktning på torsdag då om det går bra så blir det nog en vägg i fulhögen till vallåkra, ska använda svarta lådan isf. ska ju riva ur baksätet men hur långt fram får man ställa lådan?

              Comment


              • #22
                Re: 2 st AQ hdc3 15 D2 på ett B2 mono?

                Originally posted by kimandersson View Post
                besiktning på torsdag då om det går bra så blir det nog en vägg i fulhögen till vallåkra, ska använda svarta lådan isf. ska ju riva ur baksätet men hur långt fram får man ställa lådan?
                Bakom B-stolpen.
                Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

                www.garaget.org/Frippe_L

                Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

                Comment


                • #23
                  Re: 2 st AQ hdc3 15 D2 på ett B2 mono?

                  Snabb fråga bara. för man sätta coverbitar från sidan av lådan till b-stolpen? alltså skruva fast och limma i b-stolpen? eller måste det vara helt bakom stolpen utan fysisk kontakt. försökte ladda ner regelboken från termpro men sidan funkade inte har bara sidorna kvar att täta innan det är klart för ihopkoppling av grejorna och provspelning.

                  Comment


                  • #24
                    Re: 2 st AQ hdc3 15 D2 på ett B2 mono?

                    http://www.bilstereoforbundet.se/ind...ndrar/download
                    där har du regler på engelska

                    Comment


                    • #25
                      Re: 2 st AQ hdc3 15 D2 på ett B2 mono?

                      Inte framför B-stolpen, du ska alltså kunna dra ett snöre från vänster till höger b-stolpe rakt ner utan det tar i nånting på vägen från golv till tak.

                      Bakom det är det typ fritt fram för stål o betong om du nu vill det.
                      Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

                      www.garaget.org/Frippe_L

                      Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                      Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                      Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

                      Comment


                      • #26
                        Re: 2 st AQ hdc3 15 D2 på ett B2 mono?

                        The one n only: försökte komma åt dem den vägen men det verkar inte funka

                        jag chansar inte, så jag gör en cover som ligger an mot dörren ist och tätar den med silicon. bara jobba till 07:12 o sen sova en stund och sen full fart med bygget. måste ju bli klart snart :O

                        Comment


                        • #27
                          Re: 2 st AQ hdc3 15 D2 på ett B2 mono?

                          Har fått ihop väggen och provspelat lite nu, när man sitter i förarsätet så brummar det på rätt bra men när man kör fram huvudet mot mickplacering så känns de iaf mycket mer:P
                          har bara slängt ihop väggen lite snabbt, ska bygga om det i vinter är tanken. så det blir ordentligt stadigt, tätt o lite snyggare:P
                          ser ut som faen nu:P
                          kan få låna ett autostudio x-3000 steg till vallåkra men vet inte jag hinner fixa iordning på det innan helgen
                          måste ju tydligen jobba sägs det. thomas filmade när vi provspela lite men vi hann inte skicka över filmen till min telefon innan han va tvungen att åka, ska bli kul att få se vad det presterar i helgen.

                          någon som vet vart man kan få köpa/låna en fjärr till alpine akut till helgen?
                          kommer dbjams-skivan säljas nere på vallåkra?

                          Comment


                          • #28
                            Re: 2 st AQ hdc3 15 D2 på ett B2 mono?

                            Originally posted by kimandersson View Post
                            Har fått ihop väggen och provspelat lite nu, när man sitter i förarsätet så brummar det på rätt bra men när man kör fram huvudet mot mickplacering så känns de iaf mycket mer:P
                            har bara slängt ihop väggen lite snabbt, ska bygga om det i vinter är tanken. så det blir ordentligt stadigt, tätt o lite snyggare:P
                            ser ut som faen nu:P
                            kan få låna ett autostudio x-3000 steg till vallåkra men vet inte jag hinner fixa iordning på det innan helgen
                            måste ju tydligen jobba sägs det. thomas filmade när vi provspela lite men vi hann inte skicka över filmen till min telefon innan han va tvungen att åka, ska bli kul att få se vad det presterar i helgen.

                            någon som vet vart man kan få köpa/låna en fjärr till alpine akut till helgen?
                            kommer dbjams-skivan säljas nere på vallåkra?
                            Alpine-fjärr kan du låna en av mina (tävlar med en grön saab 900, kom bara fram o hälsa)
                            Skivor brukar finnas till försäljning framme vid riggen men vet inte va dem kostar nu.
                            Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

                            www.garaget.org/Frippe_L

                            Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                            Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                            Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

                            Comment


                            • #29
                              Re: 2 st AQ hdc3 15 D2 på ett B2 mono?

                              Det vore fantasktiskt! nu kan jag sova gott efter jobbnatten jag såg din bil på mantorp på actionmeetet, så den ska jag nog känna igen
                              tack än en gång!

                              Comment


                              • #30
                                Re: 2 st AQ hdc3 15 D2 på ett B2 mono?

                                Ångest, jag åkte till tidavad och monterade i thomas x3000 steg, Och provspelade och det resulterade i att framrutan numera är mer eller mindre hel så dett blir nog inget tävlande för mig i helgen. Om jag nu inte får tag i en snäll själ som har en framruta till bilen och har tid att byta den imorgon men det är sånt som bara händer i film men jag fick med det på film! Ska försöka få upp den på nätet när jag har tid. Over n out!

                                Comment

                                Working...
                                X