Announcement

Collapse
No announcement yet.

MA Audio HK2000D Class D / X Monoblock Amplifier Någon som har koll?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: MA Audio HK2000D Class D / X Monoblock Amplifier Någon som har koll?

    RMS (The peak power of a sine wave of RMS value X is √2*X; conversely, the RMS value of a sine wave of peak X is (1/√2)*X. For a resistive load, the average power is the product of the RMS current and RMS voltage.) är en sak, mätt med sinusvåg våg 1000hz om jag inte mins fel! Audison stegen är mätt med en annan mätmetod CAE2006. Det kan vara orsaken till detta. Men som sagt tror dom flesta tillverkarna hellre säkrar steget lite lågt än för högt! Tror alla skulle uppskatta det i detta forum, alternativet är att steget brinner! Och det är ju inge ql!

    Så vid musik får du ut mindre effekt, och maxeffekten blir högre! (fyrkantsvåg)
    Last edited by AndrAAx; August 11, 2010, 09:26.
    Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
    www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
    www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

    Comment


    • #17
      Re: MA Audio HK2000D Class D / X Monoblock Amplifier Någon som har koll?

      Originally posted by dBAkuten View Post
      ....
      Audison
      ....
      Många som Funderar/Köper stegen tror i och med det inte lämnar de effektsiffrona tyvärr.

      MVH//Björn

      www.dbakuten.se

      Som mitt Audison SRx4 som du bänkat, 4x63wrms @ 4ohm vet jag, 4x75 @ 2 ohm tror jag. Har för mig att det satt en 20A säkring original..
      Du lyckades belasta den med över 30A kontinuerligt utan att den gick sönder, men det gjorde den sen för mig :P
      Du bänkade för jag ifrågasatte den klena säkringen jag med !

      Comment

      Working...
      X