Announcement

Collapse
No announcement yet.

DSP integration

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • DSP integration

    ÄNTLIGEN har den kommit, den nya mjukvaran som gör Mosconi ensamma om att kunna rätta till inkommande signal från OEM stereos.

    Som många har erfarit vid eventuell uppgradering av systemet i bilen så har resultatet inte blivit som ni tänkt er.
    Det beror på flera olika faktorer, dels att signalen är manipulerad av tillverkaren samt erfarenheten av slutanvändaren.
    Jag har optimerat säkert 1000-tals olika bilar med DSP, detta gör att min träning gett mig erfarenhet att kanske lösa de flesta problem.
    För i dag är en DSP så pass billig att den är tillgänglig för gemene man, alla kan köpa en DSP men väldigt få behärskar teknologin.
    Tidigare när en DSP kostade mellan 30 000 till 180 000kr så lämnade kunden över arbetet till butiken/montören när systemet skulle optimeras.

    Jag personligen förespråkar en DSP för att sedan köra med originalstereon.
    Antingen nöjer man sig med detta eller ännu bättre ... kopplar in extern enhet.
    Fördelen med detta är att man går förbi bilens analoga väg, streamar eller kopplar in digital eller även analog signal rakt in i DSPn.
    Omkopplingarna i DSPn sköter sig sömnlöst med rätt konfiguration.

    MER INFO
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

  • #2
    Re: DSP integration

    Synd man har fel DSP (4to6 och D2 100.4) då

    Comment


    • #3
      Re: DSP integration

      And there is more to come
      sigpic

      We know the Rolex feeling, only the best are copied.

      Ljudbyggaren sedan 1998

      Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

      Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

      Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

      International Head Judge och numera även kallad besserwisser

      Comment

      Working...
      X