Announcement

Collapse
No announcement yet.

DVD skärmar, dubbel-DIN etc etc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • DVD skärmar, dubbel-DIN etc etc

    Jag får så mycket frågor om detta på PM och mail, så jag måste skriva nåt här i ämnet.

    Många frågar; vad är det som skiljer en "dyr" Pioneer tex eller en "dyr "Kenwood" från en "icke känd" billig maskin. Svaret är; kvaliteten och tillförlitligheten.

    En "no-name" DVD eller liknande baseras i 99 fall av 100 på skärmar som är återanvända, dvs B-skärmar. Pioneer/Kenwood etc som enbart sätter i nya skärmar i enheterna kommer självklart kosta mer.

    "No-name" skärmar erbjuds ofta om man är i branschen. Ncore (när vi höll på, och fortfarande..) fick minst ett erbjudande i veckan från Kinesiska leverantörer utav såna här DVD/Dubbeldin enheter. De är SKITBILLIGA. Och, de är SKITDÅLIGA.

    Minst 1 skärm av 5 är det fel på, ofta mer. Och efter garantitiden så är felfrekvensen extremt hög- Men, då de är så billiga går det ändå att tjäna pengar på dem om det är vad man är ute efter (garantiåtaganden gäller i två år bara)

    Är man däremot ute efter att sälja produkter som kunderna har inget eller väldigt lit strul med så väljer man bort dessa skräpprodukter. Det fanns en BRA anledning till varför vi på Ncore tex inte sålde sån här smörja.

    Så, tänk er för och försök förstå vad ni köper. Köper ni en billig enhet så räkna med strul.

    /Jonas
    SM-guld 2007 och 2008.
    Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

  • #2
    Re: DVD skärmar, dubbel-DIN etc etc

    ja å kan vara SJUKT dålig signal ut från dem med, en polare köpe en och det var inte lönt att koppla steg på dess lågnivåutgångar..

    Comment


    • #3
      Re: DVD skärmar, dubbel-DIN etc etc

      ja har en kund som ja monterat såna no name maskiner åt, han har avverkat 4 maskiner på kort tid *vi öppnade butiken där 10 oktober, så från de tills för ett par veckor senhar han hunnit med 4st* de har varit olika fabriakt på samtliga maskiner, men dom har sett likadana ut, både i menyerna och de fysiska, OCH de har varit samma fel på alla, mekaniken strular till fronten, efter en tids användande så måste man kalibrera fronten hela tiden *till slut så tätt att man inte hinner använda den innan den kräver omkalibrering igen* samt att ljudet är så ruskigt dåligt. dessa maskiner är alla köpta via blocket annonser från olika företag, så uppenbarligen är de ett klassiskt fall av *same shit different name* så ja, min röst hamnar på: ett märke som står för de dom lovar, kenwood, pioneer, alpine, jvc, finns säkert nån mer seriös leverantör på såna maskiner, men dessa e de ja känner tills om funkar bra.
      De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

      Comment


      • #4
        Re: DVD skärmar, dubbel-DIN etc etc

        Jag har en regel när man handlar med kina! Köp INGET med rörliga delar! Det är katastrofalt dålig passform på allt från löstagbara fronter till DVD spelare med motordrivna fronter!

        Rena skärmar, tycker jag är helt ok! Så länge dom är FASTA! Men alla huvudenheter jag har sett/hört/använt är ett stort skämt! Dom har en sak gemensamt! Dom är billiga!
        Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
        www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
        www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

        Comment


        • #5
          Re: DVD skärmar, dubbel-DIN etc etc

          Jag har testat ett antal olika fabrikat av dessa noname produkter.
          De vanligaste felen är redan nämnda, mekaniken håller inte!
          Från en leverantör kördes det 5st maskiner, nästan på dagen "2 månader" slutade 4st maskiner att fungera.
          Bilden brukar vara väldigt ostabil och randig.
          Signalhanteringen är katastrof, de flesta maskiner har man störningar i både bild och ljud.
          Jag har tom råkat ut förmaskiner som är djupare än DIN standard!
          sigpic

          We know the Rolex feeling, only the best are copied.

          Ljudbyggaren sedan 1998

          Importör av Mosconi, Gladen
          Se oss på Facebook för nyheter.

          Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

          Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

          International Head Judge och numera även kallad besserwisser

          Comment


          • #6
            Re: DVD skärmar, dubbel-DIN etc etc

            Vill bara få det bekräftat eller dementerat, håller Audiovox samma låga nivå eller?

            En kompis har en i sin bil och so far inga problem samt helt OK bild utan linjer när man tittar på DVD. Kostar ca 3000kr och borde ju med det höra till skrothörnan =).

            Tror det är en sån här: http://www.conrad.se/?ref=prisjakt&s...article=371740
            ((I GENESIS))

            Comment


            • #7
              Re: DVD skärmar, dubbel-DIN etc etc

              Tycker nog att Audiovox verkar vara lite bättre i gruppen "nonamemaskiner".

              //Jonas
              __________________
              Mvh Jonas
              Ljudnörd, SAAB-frälst, motorcyklist och trafiklärare
              8ggr Svensk Mästare SQ & Multimedia
              Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

              Comment


              • #8
                Re: DVD skärmar, dubbel-DIN etc etc

                Tjejen har en Audiovox och den första hon fick gick med vändande post tillbaks, den hon har nu har fungerat än sålänge.....

                Själv har jag provat Zenec och hade inga som helst problem med den...

                De e väl som med allt annat...man får vad man betalar för
                En jävla bra butik www.ljudbyggaren.se !

                Comment

                Working...
                X