Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E46 2005

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • SQ: BMW E46 2005

    Tjena! Har varit lite off inom billjud senaste tiden men har skaffat mig en ny bil som jag egentligen inte tänkte bygga något i men man har fått något typ av beroende

    Köpte bilen för ca 4 månader sedan, började med att jag ville kunna spela musik från mobilen men nu har det spårat totalt men jag tror det kommer bli riktigt bra om jag bara ger saker och ting tid så det blir ordentligt byggt!

    Här är då bilen som det ska byggas i





    Målet med detta bygget är att få ett system som lirar rent men ändå har lite drag i grejerna, gillar all storts musik så lite allround stil.


    HU: Alpine CDE-178BT
    DSP: Audison Bit Ten
    Framsystem: DLS UP6I
    Fyrkanals steg för framsystem: DLS CC-4
    Bas: 2 st DLS RMW10
    Monosteg för bas: DLS CC-1000

    Tänkte dela allting aktivt, dels för att jag har en Bit ten liggandes hemma och dels för att få lite mer fart på framsystemet!

    Bygget har inte riktigt startat än men så fort jag har fått hem basen så börjar lådbygge samt lite covers osv..

  • #2
    Re: BMW E46 2005

    Härligt!
    *tuned in*

    Bygglogg: SQW: TransFårrden

    Comment


    • #3
      Re: BMW E46 2005

      Låter intressant! följs såklart!

      Mvh Kalle
      Kolla in mitt bygge i Saaben!
      http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=35263

      Rockford Fosgate, Dayton Audio, Dls.

      Comment


      • #4
        Re: BMW E46 2005

        Originally posted by zrken View Post
        Härligt!
        *tuned in*
        Kul!

        Originally posted by kalle93 View Post
        Låter intressant! följs såklart!

        Mvh Kalle
        Vad roligt!

        Jag får nog ändra mina planer lite för läste att monteringsdjupet i E46an är väldigt begränsat... HSK XL kittet är ganska djupt så får nog ta och välja något annat, DLS Ultimate UP6i känns som ett bra val eller finns det annat för runt 3400 kr som låter schysst?

        Comment


        • #5
          Re: BMW E46 2005

          sköjj!! Skall följas.
          Mini Cooper goes Pioneer
          http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
          Volvo V50
          http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

          Sponsorer som håller mig flytande:
          Pioneer, Stinger

          Comment


          • #6
            Re: BMW E46 2005

            Byggt i en e46 fast en -99. Skiljer kanske inte så mycket? Deras högtalarelement är fastskruvat i pappdörren. *Suck*

            Du har många timmars dämpning framför dig.

            Comment


            • #7
              Re: BMW E46 2005

              Originally posted by Landén View Post
              sköjj!! Skall följas.
              kul!

              Originally posted by Huntelaar View Post
              Byggt i en e46 fast en -99. Skiljer kanske inte så mycket? Deras högtalarelement är fastskruvat i pappdörren. *Suck*

              Du har många timmars dämpning framför dig.
              Jo jag har förstått det, fattar inte hur man kan välja en sån dum lösning på en annars väldigt bra bil... Funderar på att lägga nått lager glasfiber runt om faktiskt för att få det lite mer stabilt, blir billigare än att köpa bulkpack med dämpmatta för endast insidan av dörrarna

              Comment


              • #8
                Re: BMW E46 2005

                Jag plastade insidan på dörrarna så det är inte en dum idé. Sen rekommenderar jag wavemattan (vågform) som tar bort utrymmet mellan dörrsida och plåt. Detta gjorde mycket för min del med.

                Sen rekommenderar jag att när du har av dörrarna och ska sätta på den igen, att byta alla små clips som sitter runtom. Dom tar "slut" rätt fort när dörren åker på och av och tråkigt när det inte vill sitta.

                Comment


                • #9
                  Re: BMW E46 2005

                  Originally posted by Huntelaar View Post
                  Jag plastade insidan på dörrarna så det är inte en dum idé. Sen rekommenderar jag wavemattan (vågform) som tar bort utrymmet mellan dörrsida och plåt. Detta gjorde mycket för min del med.

                  Sen rekommenderar jag att när du har av dörrarna och ska sätta på den igen, att byta alla små clips som sitter runtom. Dom tar "slut" rätt fort när dörren åker på och av och tråkigt när det inte vill sitta.
                  Tack för tipsen! Ska se till att ha nya fina clips till dörrsidorna innan jag börjar ta isär dem, hade detta problemet själv på v70in så det ska jag inte göra om

                  Comment


                  • #10
                    Re: BMW E46 2005

                    Skall följas, har också härjat i E46 (M3).
                    ...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...



                    Bygglogg BMW G20: BMW G20 SQ (Ny!)
                    Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
                    Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
                    Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

                    Team Ljudbyggaren
                    1:a Plats Skilled OEM - SM 2017
                    3:e Plats Master OEM - SM 2018
                    8:e Plats Master OEM - EM 2018 ()

                    Comment


                    • #11
                      Re: BMW E46 2005

                      Originally posted by carlr View Post
                      Skall följas, har också härjat i E46 (M3).
                      Kul! Åh M3an är ju drömmen

                      Comment


                      • #12
                        Re: BMW E46 2005

                        #subscribed

                        Börjar oxå "närma" mig julgranen (dragracingterm) för att lämna startlinjen då det kommer till att bygga en lite mera välljudande anläggning med lite klipp i i min e46 touring, saknar fortfarande en del hårdvara innan jag vill starta projektet men har oxå bestämt mig för att i största möjliga mån använda mig genomgående utav Hertz produkter så det ska bli kul att följa hur ditt bygge utvecklar sig...önskar dig lycka till
                        Last edited by Antee; June 17, 2015, 00:56.

                        Comment


                        • #13
                          Re: BMW E46 2005

                          Originally posted by Antee View Post
                          #subscribed

                          Börjar oxå "närma" mig julgranen (dragracingterm) för att lämna startlinjen då det kommer till att bygga en lite mera välljudande anläggning med lite klipp i i min e46 touring, saknar fortfarande en del hårdvara innan jag vill starta projektet men har oxå bestämt mig för att i största möjliga mån använda mig genomgående utav Hertz produkter så det ska bli kul att följa hur ditt bygge utvecklar sig...önskar dig lycka till
                          Kul, E46an är en riktigt trevlig bil! Tack så mycket, har dock blivigt lite ändrade planer ang val av produkter då det är så dåligt monteringsdjup för midbasarna.. Funderar på detta paketet : http://dbakuten.se/paketlosningar/sy...et/dlsdreamii/ och sedan köpa ett SPL Ice 150.2 för att köra allting aktivt, men hur kopplar man lågnivå för att kunna justera tidskomp och filter sedan? har ju Front,Rear och Sub på processorn ut.

                          Comment


                          • #14
                            Re: BMW E46 2005

                            Helvete vad förbannad jag börjar bli (och det är inte varje dag jag är det..), lämnade in bilen på verkstad för 2 veckor sedan pga att min generator började brinna men det gick på försäkringen som tur va, DOCK är det ju nästan värt att betala skiten själv så man kan lämna den till en verkstad som kan få klart bilfan någon gång.. Att skylla på leveranser ser jag som en dålig ursäkt när det har gått 2 veckor Ska dock till Dbakuten imorgon och köpa allting så kul att det händer något iallafall!

                            Comment


                            • #15
                              Re: BMW E46 2005

                              Blir fint detta här (Y)

                              Bygglogg: SQW: TransFårrden

                              Comment

                              Working...
                              X