Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo  

Go Back   Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo > Installation, inställningar, musik och tävlingar > Projektforum

Projektforum Visa upp ditt bilstereo-bygge!

Reply

Thread Tools
Old October 7th, 2019, 21:59   #61
Lillalilja
Senior Member

Lillalilja's Avatar

Default Re: Projekt frontsub och pyssel i Mercedes W204

Bas har anlänt!

Provmonterade men jag har snålat lite på öppningen som det ser ut, får slipa ut det sista snart. Fick även med lite annat smått & gott i beställningen, ett par 2" bredbandare, tätningslist, lite kontakter, svart skruv samt en mikrofon. Klart nyfiken på hur pass användbar den sista visar sig vara.

Bas:
https://www.soundimports.eu/en/um8-22.html

Bredbandare:
https://www.soundimports.eu/en/ne65w-04.html

Mikrofon:
https://www.soundimports.eu/en/imm-6.html

Låda från Sverige innehållandes steg & diverse strömkablage skickades imorse så bör dyka upp nästa vecka. Detta ger nog lite motivation att få de sista bitarna på plats. Ser inte fram emot att dra kabel... Någon som gjort det i en W204 tidigare?
Old October 8th, 2019, 07:17   #62
huSSe
Senior Member

huSSe's Avatar

Ska bli intressant att höra vad du tycker om dom brebandarna.
Kanske man ska prova själv, var ju inte dyr direkt.
huSSe is offline   Reply With Quote
Old October 8th, 2019, 10:53   #63
ville91
Senior Member

Rep Power: 0 ville91 is infamous around these partsville91 is infamous around these partsville91 is infamous around these partsville91 is infamous around these parts

Har testat peerless! Både 2'' och 3'' Låter grymt bra för det priset Körde 3'' och Amega middar ihop med ett Ground Zero Uranium 4.150sq och det lät riktigt bra ihop samt rejäl spelglädje ! Oxå varit sugen att testa Dayton bas fast 10'' på kitt PDX V9
ville91 is offline   Reply With Quote
Old Today, 00:04   #64
Lillalilja
Senior Member

Lillalilja's Avatar

Quote:
Originally Posted by huSSe View Post
Ska bli intressant att höra vad du tycker om dom brebandarna.
Kanske man ska prova själv, var ju inte dyr direkt.
Kommer uppdatering när de väl är på plats!

Quote:
Originally Posted by ville91 View Post
Har testat peerless! Både 2'' och 3'' Låter grymt bra för det priset Körde 3'' och Amega middar ihop med ett Ground Zero Uranium 4.150sq och det lät riktigt bra ihop samt rejäl spelglädje ! Oxå varit sugen att testa Dayton bas fast 10'' på kitt PDX V9
Låter lovande! För min del blev 2" perfekt då de inte skymmer sikt samt att de ska ha runt 3 dl volym, mina poddar blir ca 2.5 dl effektiv volym.

Har provlyssnat litegranna inkopplad hemma, fler bilder kommer på poddarna när de väl är färdigbyggda. Tror de kommer bli rätt schyssta faktiskt med minimalt med arbete. Intrycket så långt är att det låter riktigt bra (för pengen), lugnt, detaljerat med en hel del detaljer som mina Q acoustics hemma-högtalare inte lämnar. Saknar inget i diskant heller. Dock är detta på mitt rum så de kan ju låta helt annorlunda i bilen såklart med alla konstigheter.

Låda med kablage & steg har anlänt. Slipning av låda fortsätter, blev en del tokigheter som jag försöker rätta till så mycket det går. Nere till vänster ska kapas bort och göras om för att passa in bättre mot paneler.

Högerkantens passform kommer jag bli nöjd med, lite finlir med spackel/ slip kvar bara. Riktigt mörkt i bilen så bilden är rätt dassig tyvärr.

Ägnat kvällen åt strumpdragning & lödning. Älskar färgprofilen på de första två bilderna, även om det inte är en naturlig återgivning (Fuji Classic Chrome).

Notera att det lagts på tätningslist här för terminalen

Mer likt sanningen

Notera att denna röda/vita blandning är sånt jag hade sen tidigare. Hade redan köpt ny (brun/lila) men dessvärre var den för liten för min nya högtalarkabel men passar på strömkabeln så tror det får bli en regnbågsblandning dessvärre, av ekonomi och tidsskäl. Ids inte hålla på att skicka tillbaka heller, det kanske kommer till användning till nåt annat projekt.

Thread Tools

Posting Rules