Announcement

Collapse
No announcement yet.

Var få veta innehållet i bilar efter tävlingar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Var få veta innehållet i bilar efter tävlingar?

    Jag undrar om det finns listor på bilarna som ställer upp i olika tävlingar, vad för högtalare, slutsteg, kablar, batterier o HU:s dom använde och vilka placeringar dom kom på.
    Saab 9-3 2007 SC http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=29904

    Pioneer PRS!

  • #2
    Re: Var få veta innehållet i bilar efter tävlingar?

    Originally posted by Iwa View Post
    Jag undrar om det finns listor på bilarna som ställer upp i olika tävlingar, vad för högtalare, slutsteg, kablar, batterier o HU:s dom använde och vilka placeringar dom kom på.
    Det enda seriösa försök mig veterligen som gjorts var när Jalle sammanställde från SM finalen, 2007.

    Varför undrar du?

    Många vill ju gärna använda sån statistik i nån form av marknadsföring och påstå saker som att detta är bäst och bla bla bla. Och visst, nog var vi på ncore rätt stolta över statistiken vid den SM finalen, men skall sannignen fram så är produkterna av underordnad betydelse.

    Det är EXTREMT mycket viktigare med andra saker.

    Jag skulle vilja påstå att inte förrän vi pratar om absolut högsta klass i Sverige och Internationellt börjar märken och modeller bli intressant. Men innan man är där så är det flera år av testande, kunskaper, labbande etc, om man ens nånsin når till den nivån.
    SM-guld 2007 och 2008.
    Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

    Comment


    • #3
      Re: Var få veta innehållet i bilar efter tävlingar?

      Haha, näe det kanske skulle bli ett j***a liv om folk fick veta vad alla hade i sina bilar som vann

      Näe, men jag tycker bara det skulle vara intressant o veta vad för produkter som spelar bra ihop och vilka steg som spelar bra med vilka högtalare
      Saab 9-3 2007 SC http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=29904

      Pioneer PRS!

      Comment


      • #4
        Re: Var få veta innehållet i bilar efter tävlingar?

        Det är fritt fram och fråga ägaren och kika samt få bilarna demade ute på tävlingarna, där får du förmodligen all info du söker.
        Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

        Comment


        • #5
          Re: Var få veta innehållet i bilar efter tävlingar?

          Brukar läggas ut på emmas hemsida efter em finalen.Hittade inte något år dock.

          Comment


          • #6
            Re: Var få veta innehållet i bilar efter tävlingar?

            Tyvärr så kan det användas som "införskaffnings-lista" av folk som inte tycker om att betala för sina leksaker.

            Finns dock en hel del bilforum/sidor där det listas produkter som används, kolla projekttrådar och Garaget.org sidor så hittar man rätt mycket info.

            Comment


            • #7
              Re: Var få veta innehållet i bilar efter tävlingar?

              Originally posted by Extra Kim View Post
              Tyvärr så kan det användas som "införskaffnings-lista" av folk som inte tycker om att betala för sina leksaker.

              Finns dock en hel del bilforum/sidor där det listas produkter som används, kolla projekttrådar och Garaget.org sidor så hittar man rätt mycket info.
              Fast dom behöver ju bara gå på någon mässa så har dom ju lista till hela året hehe
              sigpic

              Ägare av DekorTeknik
              Gå in och gilla!

              Comment


              • #8
                Re: Var få veta innehållet i bilar efter tävlingar?

                Termpro har väl en lista på märken? JALLE länkade häromdagen till Berntssons resultat, där stod märken på steg och basar. Men ej exakta modeller.
                // Gurra
                BMW 530 med Alpine F1, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

                Comment


                • #9
                  Re: Var få veta innehållet i bilar efter tävlingar?

                  De har du rätt i gurra på Tp kan man lägga in märken i beskriva vad man använder för produkter. Dock är de bara märken som sponsrar du kan välja emellan o inte lägga till nåra nya
                  Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
                  sigpic
                  Tack till Ljudia AB

                  Comment


                  • #10
                    Re: Var få veta innehållet i bilar efter tävlingar?

                    Originally posted by Iwa View Post
                    Jag undrar om det finns listor på bilarna som ställer upp i olika tävlingar, vad för högtalare, slutsteg, kablar, batterier o HU:s dom använde och vilka placeringar dom kom på.
                    Jag skall leta fram lite statistik från tidigare år.

                    Det man skall tänka på, precis som JonasH säger, är att statistik kan bevisa precis vad som helst....... Nästan.

                    Flera tillverkare som ligger med i toppen av resultatlistorna har kanske en eller absolut Max två serie produkter som statistiken omfattar.
                    Vilket betyder att koaxerna för 699:- absolut inte låter bättre trotts att märket vann 10 EM guld i SQ.

                    När det gäller tempro är det mer reklam än statistik, då det inte går att bevisa att deltagarna använder de produkter de länkar till i profilen online, eller att ens produkterna de använder finns till försäljning.
                    Roger Edvinsson
                    Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                    helst på saker av kolfiber :-)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Var få veta innehållet i bilar efter tävlingar?

                      Du menar som med dessa?
                      "Dessa basar kommer i begränsad upplaga och byggs för hand i vår egna fabrik. Leveranstiden är därför upp till 4-6 månader."

                      http://www.mds.se/sv/product/17150/MDS-Dynamic-SPL-12

                      Hum kan de ha lärt sig av Autostudio tro?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Var få veta innehållet i bilar efter tävlingar?

                        Originally posted by JALLE View Post
                        Jag skall leta fram lite statistik från tidigare år.
                        Ok. Som sagt jag har letat runt lite men inte hittat något så det skulle vara skoj o se.

                        Om folk är rädda för att bilarna ska bli kidnappade o söndermonterade för försäljning så räcker det väl iallafall med att bara lägga ut listor efter varje säsong. För det är väl flera deltävlingar varje år som man ska använda samma bil och ljudprodukter i om jag förstått rätt och folk tenderar väl att byta ljud ändå till nästa säsong, och kanske bil också... Då minskar man ju den risken ganska mycket tycker jag.
                        Saab 9-3 2007 SC http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=29904

                        Pioneer PRS!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Var få veta innehållet i bilar efter tävlingar?

                          Originally posted by Iwa View Post
                          Ok. Som sagt jag har letat runt lite men inte hittat något så det skulle vara skoj o se.

                          Om folk är rädda för att bilarna ska bli kidnappade o söndermonterade för försäljning så räcker det väl iallafall med att bara lägga ut listor efter varje säsong. För det är väl flera deltävlingar varje år som man ska använda samma bil och ljudprodukter i om jag förstått rätt och folk tenderar väl att byta ljud ändå till nästa säsong, och kanske bil också... Då minskar man ju den risken ganska mycket tycker jag.
                          Det finns de som har samma produkter i ngr säsongen och förbättrar installationen i sig....
                          Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                          ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                          Comment


                          • #14
                            Re: Var få veta innehållet i bilar efter tävlingar?

                            Eftersom flera av tävlingsbilarna finns upplagda som projekt här på forumet så har man ju möjligheten att kolla in både vilka grejjer som används och hur de är monterade. Det lär man sig mycket mer på än att bara se en lista på prylar.
                            /tycker Erik.

                            Comment

                            Working...
                            X