Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kallelse till 2012 års Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoförbundet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kallelse till 2012 års Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoförbundet

    Utskick sker även via via e-post till registrerade medlemmar.

    Stämman är din chans som medlem att visa vad du tycker och påverka! Genom att delta så får du större insikt och inflytande!

    Datum: torsdag 8/3 kl 19.30
    Plats: Stockholm, Seastreams garage
    Besöksadress:
    Energivägen 11
    196 37 Kungsängen

    Föranmälan krävs till info@bilstereoforbundet.se senast den 5/3 kl 24:00.

    Det går även bra att delta via gruppsamtal över Skype.

    Skypenamn: Svenska.Bilstereoförbundet

    Önskar man deltaga via Skype mailar man sitt skypenamn till förbundet i anmälningsmailet. Endast registrerade medlemmar kan få delta, varför även eget namn skall vara med i anmälan.


    Agenda
    1. val av ordförande vid stämman och anmälan av stämmoordförandens val av protokollförare
    2. godkännande av röstlängden
    3. val av en eller två justeringsmän
    4. frågan om stämman blivit utlyst i behörig ordning
    5. fastställande av dagordningen
    6. styrelsens årsredovisning och revisionsberättelsen
    7. beslut om fastställande av resultaträkningen och balansräkningen samt om hur vinsten eller förlusten enligt den fastställda balansräkningen ska disponeras
    8. beslut om ansvarsfrihet åt styrelseledamöterna
    9. frågan om arvoden till styrelseledamöterna och revisorerna
    10. medlemsavgift för kommande verksamhetsår
    11. beslut om antalet styrelseledamöter och styrelsesuppleanter som ska väljas
    12. val av styrelseledamöter och eventuella styrelsesuppleanter
    13. val av revisorer och eventuella revisorssuppleanter
    14. val av valberedning
    15. övriga ärenden som ska tas upp på föreningsstämman enligt lag eller föreningens stadgar.

    Motioner/Förslag till stämman skall ha ankommit info@bilstereoforbundet.se senast 5/3 kl 24:00.
    Svenska Bilstereoförbundet
    EMMA SQ | EMMA ESPL | EMMA MM | dbDrag | Bassrace

  • #2
    Re: Kallelse till 2012 års Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoförbundet

    Inriktning och förslag från 2011-års styrelse inför 2012:

    Svenska Bilstereoförbundet fortsätter och fördjupar det lyckade samarbetet med Bilsport.

    Dessutom satsar vi på att ge våra butikspartners bättre stöd och underlätta för att kunna hålla fler lokala tävlingar.

    Även kontakterna med leverantörerna skall förbättras.

    För att klara av detta är förslaget till årsmötet i februari att styrelsen utökas med en representant för butiker, tävlande samt leverantörer.

    Styrelseförslag till årsmötet
    Ordförande: Erik Robsarve (omval)
    Kassör: Jens Germundsjö (omval)
    Sekreterare: ?
    Butiksrep: ? (föreslagen Micke från Ljudbutiken i Gävle)
    Leverantörsrep: ?
    Tävlingsrep: ? (föreslagen: Andreas Jansson)
    Last edited by Bilstereoförbundet; February 8, 2012, 11:14.
    Svenska Bilstereoförbundet
    EMMA SQ | EMMA ESPL | EMMA MM | dbDrag | Bassrace

    Comment


    • #3
      Re: Kallelse till 2012 års Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoförbundet

      Hur kommer det sig att vi ska rösta (omval) på en styrelsemedlem som avgått?

      Har man gjort gällande att man inte har för avsikt att fullfölja sitt åtagande och dessutom lämnat över till annan person (Jonas Holmgren) kan man inte sitta i styrelsen!
      sigpic

      Webshop

      Besöksadress butik

      Örtgatan 22 26574 Hyllinge Tel: 042-164750 (14:00-18:00)

      Importör av Gladen Audio, Mosconi, Rebec


      Vi lagerför även ett stort sortiment fyrverkerier med helårsförsäljning. Vi utför arrangemangs fyrverkeri för alla tillställningar.

      Comment


      • #4
        Re: Kallelse till 2012 års Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoförbundet

        Jonas har aldrig varit ordförande, utan sekreterare hela tiden i förbundet och gjort ett utomordentligt jobb där. Om det inte varit för hans (och andras) insats skulle vi inte haft några tävlingar alls. Han har dock klargjort att han inte avser att deltaga i styrelsearbetet under 2012.

        I brist på reella alternativ så har jag varit ordförande både 2010 och 2011. Jag har lämnat min plats till förfogande ett par gånger, men inga nya kandidater har trätt fram.

        Jag måste trycka på att vi idag saknar kandidat för sekreterarposten det är mycket illa och om ingen kan tänka sig att axla det ansvaret så uppfyller vi inte PRV's krav på föreningen.
        Personer i styrelseledningen har ekonomiskt ansvar för föreningen och får inte ha betalningsanmärkningar hos kronofogden.
        /tycker Erik.

        Comment


        • #5
          Re: Kallelse till 2012 års Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoförbundet

          Ska det vara onsdag den 14e eller torsdag den 15e?
          Fd tävlande med min Citroën C5.

          Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

          sigpic

          Samarbetspartners:
          Ljudbyggaren

          Comment


          • #6
            Re: Kallelse till 2012 års Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoförbundet

            Båda lika fel 8/3 är det som gäller!
            Svenska Bilstereoförbundet
            EMMA SQ | EMMA ESPL | EMMA MM | dbDrag | Bassrace

            Comment


            • #7
              Re: Kallelse till 2012 års Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoförbundet

              Vad får sekreterare i bilstereoförbundet för arbetsuppgifter? På ett ungefär.

              8/3 är en torsdag btw
              Last edited by Kulan; February 8, 2012, 18:24.
              BMW E38 740
              BMW M5 -01
              bilradiohuset.se
              SM-guld 2012

              Comment


              • #8
                Re: Kallelse till 2012 års Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoförbundet

                Originally posted by Kulan View Post
                8/3 är en torsdag btw
                Då e onsdag den 7:e mer rätt kanske?
                Nya bättre besked tack!

                Pierre
                Last edited by Horsyhorse; February 8, 2012, 20:03.
                SEASTREAMS GARAGE


                ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

                Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

                Comment


                • #9
                  Re: Kallelse till 2012 års Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoförbundet

                  Originally posted by Kulan View Post
                  Vad får sekreterare i bilstereoförbundet för arbetsuppgifter? På ett ungefär.
                  Nya år, nya organisationer och nya arbetsuppgifter mest troligen. Men om man kikar på vad jag gjorde så var det en rejält varierande skara med uppgifter: kontakter med Bilsport inför event, ladda upp alla resultat på hemsidan, lägga in alla sponsorers länkar/loggor på hemsidan, uppdatera hemsidan helt enkelt, sätta upp anmälningsformulär, publicera startlistor, köra riggen till event, svara på medlemmars email, uppdatera här på forumet etc etc. Dvs, man har en roll som sekreterare, men i realiteten gjorde man allt möjligt. Det blir så när man inte är så många. Och det behöver ändras på.

                  mvh Jonas
                  SM-guld 2007 och 2008.
                  Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kallelse till 2012 års Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoförbundet

                    Rättelse: torsdag den 8/3 är det korrekta datumet.
                    Svenska Bilstereoförbundet
                    EMMA SQ | EMMA ESPL | EMMA MM | dbDrag | Bassrace

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kallelse till 2012 års Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoförbundet

                      Originally posted by jonash View Post
                      Nya år, nya organisationer och nya arbetsuppgifter mest troligen. Men om man kikar på vad jag gjorde så var det en rejält varierande skara med uppgifter: kontakter med Bilsport inför event, ladda upp alla resultat på hemsidan, lägga in alla sponsorers länkar/loggor på hemsidan, uppdatera hemsidan helt enkelt, sätta upp anmälningsformulär, publicera startlistor, köra riggen till event, svara på medlemmars email, uppdatera här på forumet etc etc. Dvs, man har en roll som sekreterare, men i realiteten gjorde man allt möjligt. Det blir så när man inte är så många. Och det behöver ändras på.

                      mvh Jonas
                      Det skulle behövas minst två eller tre gubbar till allt detta. En som är duktig med tangentbordet, en som har bra tumme med eventarrangörer (Bilsport) butiker och leverantörer och en som kör riggen.

                      Tungt för en man minst sagt.
                      sigpic

                      -C5 2008 -SQuse-
                      -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kallelse till 2012 års Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoförbundet

                        Riggen är nog de sista o bry sig om den brukar lösa sig på annat sätt.

                        Däremot så skulle ja vilja se en eventgrupp som sköter om allt ute på tävlingar
                        Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
                        sigpic
                        Tack till Ljudia AB

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kallelse till 2012 års Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoförbundet

                          Originally posted by Mats H View Post
                          Det skulle behövas minst två eller tre gubbar till allt detta. En som är duktig med tangentbordet, en som har bra tumme med eventarrangörer (Bilsport) butiker och leverantörer och en som kör riggen.

                          Tungt för en man minst sagt.
                          Utav det jag nämnde så har jag nog skött 95% av allt som har med uppdatering av hemsida att göra. Resten har vi delat på.

                          Jag skulle säga att jag lagt i snitt ~10 timmar per vecka, från säg Mars till September, då finalen varit.

                          Så det drar iväg, och jag håller med dig att man böra dela upp det på fler!

                          Det som är minst tidskrävande är själva tävlingsdagarna när man kommit fram, räknar man på det att man jobbar säg 12 timmar per tävlingsdag (ställer iordning rigg, bedömer bilar, håller prisutdelning och packar ned rigg), så är det ytterst lite utav den totala tiden som allt tar.

                          Det tar typ lika mycket i tid i anspråk att hämta hyrbil, packa in allt i den, ta riggen/bilen till tävlingsplatsen, hem igen, och packa ur allt och sen lämna hyrbilen på macken igen. Jag tror det tidigaste jag varit hemma efter en tävlingshelg då jag kört riggen är kl 01.30.

                          Och detta är nåt som Jens, Hewan, RObsarve, och Jens polare Leffe gjort flertalet gånger.

                          Så, kort och gott; vi behöver bli fler i organisationen som jobbar både med förbundet och med eventen.
                          Last edited by jonash; February 8, 2012, 22:58.
                          SM-guld 2007 och 2008.
                          Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kallelse till 2012 års Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoförbundet

                            Jag är förvisso nykomling här men jag har jobbat en hel del i andra föreningar tidigare.
                            Nu jobbar jag på ett sätt som gör att jag har få lediga helger vilket ger mig små möjligheter att hjälpa till fysiskt på många evenemang.
                            Jag ställer däremot mer än gärna upp och hjälper till med hemsidesjobb, planering och kontakter med media eller annat sånt.
                            Bara att höra av sig!
                            Fd tävlande med min Citroën C5.

                            Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

                            sigpic

                            Samarbetspartners:
                            Ljudbyggaren

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kallelse till 2012 års Ordinare Föreningsstämma i Svenska bilstereoförbundet

                              Jag har också vart aktiv i en förening, blev involverad 2006 och är fortfarande delaktig fast i mindre skala pga tappat intresse. Under våra storhetsdagar arrangerade vi event för 300 personer ca 3-4 gånger per år. Även vi la flera timmar per vecka i snitt året om för att få det att fungera. Då var vi ca tre personer som arbetade aktivt året om. Under eventet behövde vi 15-20 pers för att det skulle fungera då våra evenemang sträckte sig under fyra dagar. Fem dagar för vi arrangörer då vi alltid riggade dagen innan. Jag var en av dem som jobbade aktivt året om samt även under eventet. Det är kul att delta i en förening för det ger mycket även om man inte tjänar något ekonomiskt personligen på det. Förtjänsten från våra event skjöv vi in i vår föreningskassa som vi byggde en föreningslokal av, när det gick bra och vi hade många deltagare på eventen samt maxat med bidrag drog vi in ett par hundratusen per år.

                              Jag hade ansvar för utveckling och drift av websida, drift av nätverk och servrar och sedan hjälpte jag även till med allt utöver som logistik och städning osv vid varje event.

                              Någon här kanske till och med har besökt ett av våra evenemang. Det handlar om LAN-partyt Rendezvous i Skövde som arrangerades 31 gånger mellan 2001-2010.

                              När det gäller Bilstereoförbundet, jag kan tänka mig att hjälpa till under eventen framförallt som det känns just nu. Så om det bildas en eventgrupp ryck tag i mig.
                              Last edited by Kulan; February 9, 2012, 00:05.
                              BMW E38 740
                              BMW M5 -01
                              bilradiohuset.se
                              SM-guld 2012

                              Comment

                              Working...
                              X