Announcement

Collapse
No announcement yet.

2010 års dBDragRacing Regler klara.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 2010 års dBDragRacing Regler klara.

    Ställer mig lite konfunderande till 30" reglen från mikrofonen då det är 76,2cm till närmsta del på stolen

    Men är möjligt att det fungerar i alla bilar så länge man får sätet så långt bak, ska nog inte va några problem

    Kommer bli ett bra år 2010

    Comment


    • #17
      Re: 2010 års dBDragRacing Regler klara.

      Originally posted by dBAkuten View Post
      Vilken publikmagnet ojoj........

      Men det hade varit skoj att kunna tävla i en klass där man kan köra runt med en Besiktigad bil och även kunna byggt ett fräckt show bygge där man förstärker taket och dörrsidorm.m för att det ska låta bättre till musik oxå.

      Vem skulle lägga 1000 tals timmar på att bygga en bil i Stål och 10cm tjocka rutor och sen inte labba de sista roliga timmarna på att bygga en bandpass låda???

      Jo det finns en grupp och de är den som har försökt med bandpass och inte lyckats och väljer en "enklare" klass för att kunna vinna.

      MVH//Björn

      www.dbakuten.se
      Men Björn det är ju inget som säger att du måste ha 10cm rutor i Extreme. Det är ju inte så att vi tvingar folk att lägga ner 1000 tals timmar bara för att de ska få spela Extreme. Att det behövs läggas masor av tid och arbete för att ligga i världstoppen är ju en helt annan sak Extreme OS tror jag kommer att bli en riktigt kul klass, jag är rätt säker att det kommer massor av rullande demobilar i denna klass och varför inte bygga en rutskjutare det vore apballt

      Comment


      • #18
        Re: 2010 års dBDragRacing Regler klara.

        Originally posted by Naughty Tee View Post
        Men Björn det är ju inget som säger att du måste ha 10cm rutor i Extreme. Det är ju inte så att vi tvingar folk att lägga ner 1000 tals timmar bara för att de ska få spela Extreme. Att det behövs läggas masor av tid och arbete för att ligga i världstoppen är ju en helt annan sak Extreme OS tror jag kommer att bli en riktigt kul klass, jag är rätt säker att det kommer massor av rullande demobilar i denna klass och varför inte bygga en rutskjutare det vore apballt
        Det ger förmodligen minst lika mycket uppmärksamhet om inte annat!

        Svenska pressen kunde inte bry sig mindre om världsrekord med bilar med 10cm ruta, men om du börjar skjuta framrutor så har man ett helt annat läge. Det kan ju folk relatera till.
        SM-guld 2007 och 2008.
        Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

        Comment


        • #19
          Re: 2010 års dBDragRacing Regler klara.

          åh nej...
          Kommer vi o få en massa "spränga bilen" annonser igen nu...



          mvh
          Rutger
          Du lär så länge du lever, heter det.
          Jag tror att motsatsen är lika sann.
          Bengt Feldreich
          _______________________________________
          _______________________________________

          Comment


          • #20
            Re: 2010 års dBDragRacing Regler klara.

            Originally posted by jonash View Post
            Det ger förmodligen minst lika mycket uppmärksamhet om inte annat!

            Svenska pressen kunde inte bry sig mindre om världsrekord med bilar med 10cm ruta, men om du börjar skjuta framrutor så har man ett helt annat läge. Det kan ju folk relatera till.
            Ligger nåt i det du säger tyvärr

            Comment

            Working...
            X