Announcement

Collapse
No announcement yet.

Högtalare dörr Honda S2000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Högtalare dörr Honda S2000

    hej...
    Ska försöka få lite bätttre ljud i min Honda S2000.
    6,5 tum i dörrarna med 65 mm djup ska passa och det känns som att koaxialer är att föredra då jag inte vill skära sönder bilen . Ett paket med lösa diskanter att "ställa " i fönstret kan också funka och ett litet smidigt slutsteg också ...någon som kan ge lite råd och tips ...visst ja jag har en liten compact sub från pioneer under stolen ,en Pioneer TS-WX130EA 20x13 cm Aktiv Subwoofer 160...
    Sitter en JVC spelare som klara flac och wave mm mm som jag kör USB på .
    Budget ca 5000 kr...
    Mvh
    Owe

  • #2
    Re: Högtalare dörr Honda S2000

    Originally posted by oweand55
    hej...
    Ska försöka få lite bätttre ljud i min Honda S2000.
    6,5 tum i dörrarna med 65 mm djup ska passa och det känns som att koaxialer är att föredra då jag inte vill skära sönder bilen . Ett paket med lösa diskanter att "ställa " i fönstret kan också funka och ett litet smidigt slutsteg också ...någon som kan ge lite råd och tips ...visst ja jag har en liten compact sub från pioneer under stolen ,en Pioneer TS-WX130EA 20x13 cm Aktiv Subwoofer 160...
    Sitter en JVC spelare som klara flac och wave mm mm som jag kör USB på .
    Budget ca 5000 kr...
    Mvh
    Owe
    Ett 6.5'' kitt som har 61mm monteringsdjup och ett fyrkanal med inbyggda filter så du kan dela middarna och diskanterna aktivt.
    Impact GF 66S
    Rainbow Beat 4
    Totalt: 4 385kr på bilstereohörnan

    Comment


    • #3
      Re: Högtalare dörr Honda S2000

      tack för svar och ideer.
      Har nu med hjälp av en kompis kopplat in suben och då märkte vi att det varit någon klåpare som kopplat vilt med sockerbitar och där var väldigt dålig kontakt och sockerbitarna var skruvade i höljet på kablarna , efter att ha lödit samtliga kablar så blev det en jäkla skillnad på ljud så nu ska det utvärderas ett tag för att sedan gå vidare om det behövs ...
      Owe

      Comment

      Working...
      X