Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hög delning mellanregister

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hög delning mellanregister

    Hej! Jag har en Pioneer 80prs. Just nu delar jag allt aktivt i stereon.
    Men jag funderar på att köpa ett par Faital Pro 3FE22 och ha som mellanregister i instrumentbrädan.
    Dilemmat är om det kommer göra sig bra med tanke på de delningsmöjligheterna jag har.
    Isåfall så kommer 3fe22 ha högpassfilter på 1.25khz, slope kan jag välja 6/12/18 eller 24db/oktav.

    Högpassfiltret till 3FE22 är aktiv i stereon, sen blir det passivt lågpassfilter på 3800hz med 12db/oktav och högpassfilter till diskant på 3800hz 12db/oktav.
    Så 3FE22 spelar endast 1.25khz-3.8khz och vid 3.8khz tar diskanten vid. Dörrarna spelar från 63hz och ska möta upp 3Fe22orna.

    Frågan är om det blir någon större skillnad av att ha mellanregister som får så smalt att spela? Kan detta bli bra?

  • #2
    Re: Hög delning mellanregister

    Eller är det bättre att köpa Amega Q-COX 350 eller Amega DVRQ3?

    Comment


    • #3
      Re: Hög delning mellanregister

      Jag tror inte det blir något vidare. Känns som om middarna i dörrarna får gå väldigt högt för att möta upp i sådana fall? Som referens delar jag mina middar runt 250Hz.
      Last edited by carlr; February 5, 2018, 09:40. Reason: Stavfelsnisse...
      ...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...



      Bygglogg BMW G20: BMW G20 SQ (Ny!)
      Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
      Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
      Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

      Team Ljudbyggaren
      1:a Plats Skilled OEM - SM 2017
      3:e Plats Master OEM - SM 2018
      8:e Plats Master OEM - EM 2018 ()

      Comment


      • #4
        Re: Hög delning mellanregister

        Originally posted by carlr View Post
        Jag tror inte det blir något vidare. Känns som om middarna i dörrarna får gå väldigt högt för att möta upp i sådana fall? Som referens delar jag mina middar runt 250Hz.
        Köpte ett par Dayton PS95-8. Kommer dela dem vid 200hz hpf. Så blir inga lustiga delningar ;-)

        Comment

        Working...
        X