Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spotify Open/Free ändringar :(

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spotify Open/Free ändringar :(

    Meningslös tråd.
    Last edited by Extra Kim; April 15, 2011, 15:53.

  • #2
    Re: Spotify Open/Free ändringar

    För 99kr i månaden så slipper du dina bekymmer.

    Comment


    • #3
      Re: Spotify Open/Free ändringar

      Oxå sant, jag pyntar gladeligen upp dom kronorna för att slippa all jäkla reklam.
      Värt var enda öre tycker jag eftersom spotify är det enda som går hemma och i garaget.

      Comment


      • #4
        Re: Spotify Open/Free ändringar

        En väntad och bra uppdatering.
        Men som vanligt vill folk ha musik gratis.

        Detta kommer förmodligen att innebära betydligt färre användare och med det lägre belastning på deras nät.
        Vilket kan innebära högre kvalitet och nya funktioner till oss som pyntar.

        Läser man kommentarens på denna ändring på olika nätverk så blir man lite fundersam.
        Att jämföra spotify med torrenter & youtube är bara patetiskt.
        Det bevisar mest att dessa personers ALDRIG har testat spotify så som det är tänkt, dvs som premiumanvändare.

        Men musik, film och bildtereo är något som ingen vill betala för.
        Roger Edvinsson
        Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
        helst på saker av kolfiber :-)

        Comment


        • #5
          Re: Spotify Open/Free ändringar

          Det är den månadsbetalning jag gör som jag känner att jag får mest valuta för. Och då använder jag det knappt...
          /tycker Erik.

          Comment


          • #6
            Re: Spotify Open/Free ändringar

            Jag använder spotify betydligt mer efter det att jag skaffade premium.
            Sjukt smidigt att docka telefonen i hemmastereon eller i bilen och dra igång en spellista eller jaga reda på något nytt.
            Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

            Comment


            • #7
              Re: Spotify Open/Free ändringar

              Originally posted by Extra Kim
              Nu är det ju som så att de har haft en inkomst i.o.m reklam precis som t.ex Rix FM eller någon annan reklamradiokanal. Så gratis och gratis, kostnaden har varit att du har fått lyssna på reklam.

              Det handlar egentligen inte om de 49:- i månaden som det skulle kosta mig (har inget behov av att kunna spela Spotify i telefonen då den ändå inte stödjer det), utan det faktum att Spotify lanserades som ett gratisalternativ till piratnedladdningen. Det var ett gratisalternativ tidigare om man var villig att stå ut med reklamen som kommer då och då. Nu blir det bara ytterligare en betaltjänst i mängden, tror de kommer mista en hel del ungdomar på detta.
              Men de plockar ju inte bort gratisalternativet!!!
              De begränsar det till rimliga nivåer baserat på reklamintäckterna.

              Och de som tankade musik innan spotify har fortsatt med det även om de har haft tillgång till reklambaserat spotifykonto, för det var enda alternativet att kunna lyssna i portabla spelare.

              Så resonemanget håller inte.

              Spotify har alltid varit en betaltjänst i mina ögon, och jag har faktiskt aldrig kunnat förstå varför de lanserade gratisvarianten, enda alternativet är att få användarna på kroken för att sedan snabbt gå över till premium.
              Roger Edvinsson
              Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
              helst på saker av kolfiber :-)

              Comment


              • #8
                Re: Spotify Open/Free ändringar

                Å funkar hur bra somhelst till, just det, iPhone!
                Niklas Bengtsson

                LjudiBil.Com

                Comment


                • #9
                  Re: Spotify Open/Free ändringar

                  Fan vad svårt det är för vissa att begripa att ingenting är gratis...

                  Hur länge tror ni det dröjer innan man måste betala för att läsa Aftonbladet/DN/Expressen på nätet?

                  Kim, lyssna på reklamradion om du får mer än 5st spelningar av låtarna där då!

                  Eller, jag har ett förslag; istället för att sitta här och skriva en massa, ut och samla pantburkar samma tid, så har du till dina 49spänn! Med RÅGE. Och, du har då gjort en insats för miljön!
                  SM-guld 2007 och 2008.
                  Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                  Comment


                  • #10
                    Re: Spotify Open/Free ändringar

                    Originally posted by Slarvar View Post
                    För 99kr i månaden så slipper du dina bekymmer.
                    Spotify Premium är guld, har kört det 1,5 år nu. Ändå så har jag konto på bland de finare torrenttrackers som finns, men man orkar fan inte slanga när det är så sjukt smidigt med Spotify. Lätt värt 99:- i månaden när en platta i butik fortfarande ligger på hutlösa 179:-
                    BMW E38 740
                    BMW M5 -01
                    bilradiohuset.se
                    SM-guld 2012

                    Comment


                    • #11
                      Re: Spotify Open/Free ändringar

                      Originally posted by Extra Kim
                      Spela samma låt max fem gånger på på en månad är det rimligt? Det är vad många gör på en dag. De spelar ju dem oftare än 5gr per dag på reklamradion..
                      Originally posted by jonash View Post
                      Kim, lyssna på reklamradion om du får mer än 5st spelningar av låtarna där då!
                      Förlåt men som jag läser nyheten uppfattar jag det som att det är 5 spelningar av en låt och sen aldrig mer, det står inget om per månad eller dyl. utan bara "a total of 5 times".

                      Vilket t.o.m jag kan tycka låter lite kärvt. Men jag är och kommer förbli Premiumanvändare, har inte en musikfil på nya PCn, kör enbart Spotify.
                      DD - CDT - DLS - Pioneer - Genesis

                      Comment


                      • #12
                        Re: Spotify Open/Free ändringar

                        99spänn, eller 49. LÄTT värt det!
                        SM-guld 2007 och 2008.
                        Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                        Comment


                        • #13
                          Re: Spotify Open/Free ändringar

                          Föredrar att ha låtarna som fysiska filer. Gillar inte streamat, orka vara beroende på mobilt internet överallt man är. Så billiga som stora hårddiskar är nuförtiden kan man lika väl ha låtarna på datorn, bra mycket smidigare med mp3/hårddisk i bilen med

                          Comment


                          • #14
                            Re: Spotify Open/Free ändringar

                            Originally posted by Hanatsu View Post
                            Föredrar att ha låtarna som fysiska filer. Gillar inte streamat, orka vara beroende på mobilt internet överallt man är. Så billiga som stora hårddiskar är nuförtiden kan man lika väl ha låtarna på datorn, bra mycket smidigare med mp3/hårddisk i bilen med
                            Dvs spotify Offline.

                            Funkar klockrent.
                            Roger Edvinsson
                            Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                            helst på saker av kolfiber :-)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Spotify Open/Free ändringar

                              På detta forum så fokuserar vi på att lyfta fram det positiva. Alltså - inget mer snack om begränsningarna för Spotify free.

                              Det är fritt fram att lyfta fram allt det bra med betalvarianten istället!

                              Comment

                              Working...
                              X