Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med omkoning av ett 18" element

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • K: Hjälp med omkoning av ett 18" element

    Hej! Jag undrar om det finns någon i Dalarna helst i närheten av Falun eller Borlänge som kan tänka sig att kona om en Cerwin Vega Stroker 18" . Sitter dubbla 4 ohms spolar nu, men jag hade tänkt beställa ett omkoningskit från USA vilket skulle ge mig dubbla 2 ohms spolar. I kitet så är allt löst dvs spidern sitter inte fast med talspolen osv.

    Har läst lite om att de verkar som att D2 spolarna är något tjockare så det kan bli problem med att få dem att köpa fritt i talspolegapet, och det vore ju en riktig mardröm.

    Så ett MÅSTE för den som åtar sig att kona om min bas så det blir en D2 ist för en D4. Är tidigare erfarenhet av att kona om strokers är ett krav.

    Den som konar om och misslyckas får beställa ett nytt omkoningskit naturligtvis......

    Sen priset får vi komma överrens om PMa mig med prisuppgift, gärna lista på vad du tidigarekonat om samt vart du bor så ja vet hur långt ja lär åka.

    är även sugen på att köpa en cerwin vega DB.10 även kallad "TurboCharger" till rätt pris.
Working...
X