Announcement

Collapse
No announcement yet.

4"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • K: 4"

    Skulle vilja få tag på ett par 3vliga fyra tummare att sätta i brädan (saab 9k / mb 123), har nu ett par macrom 54.10? koaxer som nog har sett sina bästa dagar.. är dock väldigt nöjd med ljudet i dom, om det nu är ngn referens för ev tips. Nya saker är lika intressanta, så om ngn på forumet aktiv återförsäljare har några ideér om vad som kan göra mina öron lyckliga så får ni mer än gärna peka på era saker.

    Kravet är väl förutom att dom ska låta "trevligt" att det ska funka att dela nånstans från ca 100hz, kit eller koax gör det samma då det iaf i mb123 måste meckas in hursomhelst, behöver inga filter då jag kan dela aktivt.

    mvh
    g
    Last edited by gnorf; August 15, 2009, 18:17. Reason: fnelstafningar, fikonspråk och tillägg för nasare

  • #2
    Re: 4"

    Originally posted by gnorf View Post
    Skulle vilja få tag på ett par 3vliga fyra tummare att sätta i brädan (saab 9k / mb 123), har nu ett par macrom 54.10? koaxer som nog har sett sina bästa dagar.. är dock väldigt nöjd med ljudet i dom, om det nu är ngn referens för ev tips. Nya saker är lika intressanta, så om ngn på forumet aktiv återförsäljare har några ideér om vad som kan göra mina öron lyckliga så får ni mer än gärna peka på era saker.

    Kravet är väl förutom att dom ska låta "trevligt" att det ska funka att dela nånstans från ca 100hz, kit eller koax gör det samma då det iaf i mb123 måste meckas in hursomhelst, behöver inga filter då jag kan dela aktivt.

    mvh
    g

    hej....köp mina 3,5" trius bredbandelement.....mkt populära bland billjuds byggare och tävlare

    ett otroligt trevligt och klart ljud...

    1par 550kr me filter....

    Comment


    • #3
      Re: 4"

      Triusarna är ju mycket spännande element, dock lite väl "analytiska" och vill enligt uppgift ligga lite väl on axis om man inte ska komplettera med diskant. men framförallt så bör dom kompletteras med midbas och det kan jag inte / är för lat för att göra.. än så länge.. får se vart det tar vägen.. gissar att det snart blir lite galenskap igen.. dina triusar tycker iaf jag du inte borde ha några problem att bli av med för dom pengarna inklusive filter.. ?

      Horsyhorse kom med tipset att jag skulle undersöka amega 3,5" samt satte lite griller i huvet på mig om 5,25" .. så det skall undersökas om det går att modda in lite större i mercedesen..

      sen så undrar jag vart macrom/morel har tagit vägen.. har pr0nsnurfat det mesta i svenska bilstereo nasare, men finner inget alls - finns det ngn förklaring på det, eller har jag bara surfat fel ?

      mvh
      g

      Comment


      • #4
        Re: 4"

        Hallå har ett par Macrom/Morel 58.08 i mkt bra skick låter kanon gör dom också vill ha 800kr mvh Dagge

        Comment


        • #5
          Re: 4"

          Har annars ett par JBL GTO427 över... ett impulsköp som endast använts i en ca. 12mils resa... har hört mkt gott om dem, men då mina är långt ifrån inspelade så har jag inte kunnat bedöma dom själv

          Säljes för en billig peng

          Comment

          Working...
          X