Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt: "Man tager vad man haver"...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Projekt: "Man tager vad man haver"...

    Lite bilder på vart Genesis-steget kommer ligga, nertryckt i reservdäcket... fint och bra ställe det där
    Har även kopplat in lite kablar till Ultimate-steget dessutom... kastar även in en bild på hur kabeldragningen ser ut under baksätet inunder ryggstödet till skuffen.
    Attached Files

    Comment


    • #17
      Re: Projekt: "Man tager vad man haver"...

      Av vad jag kan se på bilderna på din kabeldragning så är det nog ingen höjdare att ha signalkabel och strömkabel vid varandra sådär. Det är då du kan få "generator vyn".
      Annars diggar ja hela ideén med "tager vad man haver" tummen upp!


      EDIT:
      Eller vänta nu... Är jag sne ögd? Visst är det ström och signalkabeln som går på samma sida? (även högtalarkablarna?) :P. Borde gå och lägga mig tror jag...
      Last edited by Fors; September 22, 2009, 00:57.
      SM 2:a i Bassrace 119,9 2009!

      Comment


      • #18
        Re: Projekt: "Man tager vad man haver"...

        nja, lite sneögd kanske
        Tänkte du på bilden under baksätet ?, isf så är det högtalarkabel, RCA-kabel för stegen samt styrsignal som går där. Strömmen går på andra sidan...
        Men i skuffen är dom ihopkastad bara, har inte tänkt den tanken faktiskt att man kanske ska separera dom lite bättre där... Men det har inte uppkommit nått äckligt vinande ännu iaf...
        Last edited by Andersw84; September 22, 2009, 09:34.

        Comment


        • #19
          Re: Projekt: "Man tager vad man haver"...

          hehe okej
          Har du inget vyn nu så låt det bara vara Brukar vara bäst så
          SM 2:a i Bassrace 119,9 2009!

          Comment


          • #20
            Re: Projekt: "Man tager vad man haver"...

            hihi...ja biltema kom aldrig till lillänge
            tur man ha birsta en sten kast ifrån

            Comment


            • #21
              Re: Projekt: "Man tager vad man haver"...

              Gjorde klart "buren" ,samt klädde den idag, har aldrig klätt en låda tidigare så det ska bli intressant att se hur bra det ser ut sen... Jag fick ett Äckligt bra pris på tyg iaf, sprang runt i butiker i hela östersund för att hitta ett som såg ut som skuffens interiör gjorde, utan att kosta hur mkt som helst... det slutade med att jag fick 50% rabatt på tyget som kostade 300:- lpm annars, bra skit där!!

              Hade även helt hederligt stulit lite lim från gamla jobbet för länge sen som jag kunde använda, material till hela "lådan" gick på dryga 250:- totalt sett, helt klart värt det känns det som
              Attached Files
              Last edited by Andersw84; September 22, 2009, 22:18.

              Comment


              • #22
                Re: Projekt: "Man tager vad man haver"...

                Lådan smälter in bra i skuffen! Frågan e bara hur mycket tyget kommer hindra basljudet att sprida sig men det kanske går att vika undan tyget när du vill popa?
                SM 2:a i Bassrace 119,9 2009!

                Comment


                • #23
                  Re: Projekt: "Man tager vad man haver"...

                  Tänkte bara uppdatera folket litegrann nu, har köpt lite båtplast och grejjer så nu ska det till att plastas. Men det finns ett litet problem, har ingenstans att hålla till =/

                  För kallt ute för härdningen och möjligheten till garage var förjeffla begränsad =(

                  Hm. får se hur bra lösning det blir på det hela... har för övrigt köpt tyg till hatthyllan också... 2st fleecefiltar får det bli, en filt för att göra konturerna som skall plastas, sedan andra filten för att täcka plastningen.

                  som tur är så var filtarna ganska tjock så det kommer nog inte skina egenom något. En "most-bang-for-the-buck"-lösning kan man kalla det

                  Är det någon som har nått bra tips på hur man plastar som bäst ?, mest för att göra själva formen, och sen lägga på massa lager plast på den efter den härdat (vill inte att den ska sjunka ihop pga tyngden på plasten)...

                  Hur gör jag det på bästa sätt?

                  Bilder kommer senare också förästen...

                  Comment


                  • #24
                    Re: Projekt: "Man tager vad man haver"...

                    Här har de vart dött en stund... Ungefär lika dött har det vart på modifieringsfronden för min del med... MEN NU!!!! har jag slitit tummen ur röven och styrt upp hatthyllan iaf...

                    Har plastat och haft mig, dock så är svärfar samt tjejen lite smått förbannad på mig... plastade i garaget åt svärfar under en helg och det luktar fortfarande båtplast nu 2v efteråt.... hehe =)

                    Det funkade nog rätt så bra att använda IKEA-filtar som gjutform för båtplaste.
                    1. spände upp fleecetyget rätt hårt och drog ett lager plast över så det härdade... glömde kölden så det tog drygt 1.5 dygn innan det torkade

                    2. Plastade riktigt efter det härdat, det gick ungefär 5 liter plast till hela hatthylllan... tror jag använde mer än behövligt dock...

                    3. skar bort lite överflödig plast efter ett tag

                    4. slipade till ytan för att den skulle bli jämn, gick först lös med vinkelslipen för att kapa bort överflödig plast, sen finslipade med en kapskiva och sticksåg...

                    5. Skall lägga ett lager typ över plasten sen är det spikat och klart...

                    Comment


                    • #25
                      Re: Projekt: "Man tager vad man haver"...

                      Lite bilder från mallen och plastningen i sig
                      Attached Files

                      Comment


                      • #26
                        Re: Projekt: "Man tager vad man haver"...

                        Bilder på finslipningen av modellen
                        Attached Files

                        Comment


                        • #27
                          Re: Projekt: "Man tager vad man haver"...

                          Bilder på färdig modell, samt lite montering osv...
                          Fattas klädsel på den ännu men sen är den klar, borde lyckas klä upp den i helgen om jag har nått vettigt lim...

                          Skall även investeras i ett trivsamt galler som ska monteras...
                          Attached Files

                          Comment


                          • #28
                            Re: Projekt: "Man tager vad man haver"...

                            Har insett att det kommer lukta båtplast toklänge... så jag har försökt isolera lukten lite med några lager färg, det borde möjligtvis funka förhoppningsvis...

                            Geh, less på båtplast nu!!!!
                            Attached Files

                            Comment


                            • #29
                              Re: Projekt: "Man tager vad man haver"...

                              Det luktar tills det är 100% genomhärdat + lite till(alla lösningsmedel måste dunsta) , brukar dunsta av bra mkt fortare om man utsätter det för lite högre värme än normalt typ ställa ut i solen ngn dag efter att plasten härdat(funkar ju inte nu) eller låta stå i garaget med en varmluftsfläkt blåsande på , skall du stoppa med färg måste det vara lackfärg både in och utvändigt skulle jag tro men måla inte på för tidigt! Hyllan ser ut att bli bra! Mkt roligare med lite former än en platt mdf skiva som många kör med
                              "Sound by Hewi"

                              Blue eMotion by heWi

                              Comment


                              • #30
                                Re: Projekt: "Man tager vad man haver"...

                                Det är möjligt, tycker dock jag har väntat nog länge och vill ha ett slutresultat

                                Så, jag målade den med 4 lager akrylatfärg som blev över från förra årets fasadmålning samt har nu kastat på tyget, dock så tog limmet slut efter jag sprayat på ovansidan av modellen... får köpa mig en burk till och ta på sidorna samt under, får fästa med stift också kanske så de sitter riktigt på undersidan (kommer spänna tyger lite där så alla rynkor försvinner)

                                Vettefan dock va jag vill ha för galler... och dra kablar må jag göra också... bra reminder där

                                Hm, hyllan ser fucked-up ut på bilden... får kasta upp nån bättre sen vid bättre tillfälle
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X