Announcement

Collapse
No announcement yet.

PA högtalare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • PA högtalare

    Tjenare! Har några gamla högtalare (MCC- By Macclain) som har fungerat och hållt LÅNGT över mina förväntningar, vi har haft dom till fester osv och det duger, MEN jag mätte Impedansen igår och fick dom att vara i 2 ohm, och det vill jag såklart inte, utan 4 0hm, Det sitter 2 horn diskanter av okänt märke, och 2 MCC basar i varje låda, och skulle fråga ifall någon vet hur jag ska koppla detta UTAN delningsfilter om det går, ifall det går att dra dit någon resitans mellan något ? bara en fundering, för det är lite sent ute med att köpa delningsfilter just nu hehe Mvh Alfred !

    Tacksam för snabba svar!

  • #2
    Re: PA högtalare

    Delningsfilter behövs. Sånt kan man ju hitta snorbilligt om de inte ska va kvalitetsgrejjer, men vilken delning som föredras är jag inte helt säker på.

    2 Ohm är väl inge fel med?

    Jag känner till märket för övrigt har själv Högtalare Med 2st MCC 12" och 2 horn i varje
    Nu är de väldigt ombyggda bytt alla kablar/kontakter, täppt igen portningen å slängt in några riktigt sjyssta 3-vägs filter dvs. en av 12" spelar bas den andra 12" spelar midbas/mellanrigister.. Förvånandsvärt hur bra de funkar faktiskt men det är nog mest tack vare filtren från Intelligent Sound..

    Lycka till med dina MCCs, må de länge leva
    Do Not Panic

    Comment

    Working...
    X