Announcement

Collapse
No announcement yet.

klass?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • klass?

    Hej tänkte kolla lite suget av att testa att tävla har växt sig på men ingen anning om vad för klass som skulle kunna passa mig?

    nån som har nått förslag?

    måste jag tävla bland proffsen även fast jag inte är helsponsrad?utan mest bra priser på grejerna

    anläggningen som den ser ut idag


    huvudenhet
    kenwood KVT-526DVD

    Framsystem
    cdt 3vägs kitt komponerat av bilstereohörnan bestående av
    cdt hd 6,5" middbas
    cdt hd 4" mellanregister
    cdt finaste diskant
    cdt es300 3vägs filter

    Baksystem
    cdt hd 6,5" braxialer

    Bas
    cdt es12sq bas i sluten låda(kommer eventuellt 1 till

    slutsteg framsystem
    Sinfoni Shadow Edition 100.2 SPX

    Slutsteg bas
    osäkert men står lite mellan sinfoni och massive beroende på vad plånboken säger vid tillfället
    saab 9000 pioneer-

    www.garaget.org/micke999

  • #2
    Re: klass?

    Originally posted by micke999 View Post
    Hej tänkte kolla lite suget av att testa att tävla har växt sig på men ingen anning om vad för klass som skulle kunna passa mig?

    nån som har nått förslag?

    måste jag tävla bland proffsen även fast jag inte är helsponsrad?utan mest bra priser på grejerna

    anläggningen som den ser ut idag


    huvudenhet
    kenwood KVT-526DVD

    Framsystem
    cdt 3vägs kitt komponerat av bilstereohörnan bestående av
    cdt hd 6,5" middbas
    cdt hd 4" mellanregister
    cdt finaste diskant
    cdt es300 3vägs filter

    Baksystem
    cdt hd 6,5" braxialer

    Bas
    cdt es12sq bas i sluten låda(kommer eventuellt 1 till

    slutsteg framsystem
    Sinfoni Shadow Edition 100.2 SPX

    Slutsteg bas
    osäkert men står lite mellan sinfoni och massive beroende på vad plånboken säger vid tillfället
    Ljudkvalitet så är det Experienced som gäller. Annars kan du också köra Bassrace, det kan man köra med vad som helst, och där tävlar alla på lika villkor i princip.
    SM-guld 2007 och 2008.
    Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

    Comment


    • #3
      Re: klass?

      Originally posted by jonash View Post
      Ljudkvalitet så är det Experienced som gäller. Annars kan du också köra Bassrace, det kan man köra med vad som helst, och där tävlar alla på lika villkor i princip.

      Experienced de är väl med dom stor grabbarna?
      saab 9000 pioneer-

      www.garaget.org/micke999

      Comment


      • #4
        Re: klass?

        vilka här tävlar i Experienced?eller länk till nån bil så man har hum om vilken typ av bil de handlar om
        saab 9000 pioneer-

        www.garaget.org/micke999

        Comment


        • #5
          Re: klass?

          Originally posted by micke999 View Post
          Experienced de är väl med dom stor grabbarna?
          Ja, om du vill vara med på de stora tillställningarna, typ Bilsports etc, så är det med de stora grabbarna ja.

          Alternativet är mer lokala event som anordnas hos butiker, och som kommer att bli större 2011 jfrt med 2010. Då tävlar man mot alla typer av motståndare, både helt nya och dem som varit med lite. Då finns det också färre klasser.

          Jag skulle säga såhär: Om du är beredd på att det krävs tålamod, och att det kan ta tid innan man når toppen (som i vilken idrott /hobby som helst) så är den "stora" cirkusen att föredra, eftersom bedömningarna är mycket mer kompletta.

          Jag har alltid tänkt: för att bli bäst, måste man möta de bästa. Ibland når man fram, ibland inte. Men man kommer oftast längre, än om man inte tar sig an de bästa.

          Men som sagt, det finns alternativ som är enklare att börja med, så du kan själv bestämma
          SM-guld 2007 och 2008.
          Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

          Comment


          • #6
            Re: klass?

            Originally posted by jonash View Post
            Ja, om du vill vara med på de stora tillställningarna, typ Bilsports etc, så är det med de stora grabbarna ja.

            Alternativet är mer lokala event som anordnas hos butiker, och som kommer att bli större 2011 jfrt med 2010. Då tävlar man mot alla typer av motståndare, både helt nya och dem som varit med lite. Då finns det också färre klasser.

            Jag skulle säga såhär: Om du är beredd på att det krävs tålamod, och att det kan ta tid innan man når toppen (som i vilken idrott /hobby som helst) så är den "stora" cirkusen att föredra, eftersom bedömningarna är mycket mer kompletta.

            Jag har alltid tänkt: för att bli bäst, måste man möta de bästa. Ibland når man fram, ibland inte. Men man kommer oftast längre, än om man inte tar sig an de bästa.

            Men som sagt, det finns alternativ som är enklare att börja med, så du kan själv bestämma
            helt rätt tänkt ioförsig men man blir ju lite avskrämnd när man ser tillex den bilen jag gillar mest hewi och tävla mot såna har aldrig vart tanken för den modellen är mer än jag klarar av hehe
            saab 9000 pioneer-

            www.garaget.org/micke999

            Comment


            • #7
              Re: klass?

              Originally posted by micke999 View Post
              helt rätt tänkt ioförsig men man blir ju lite avskrämnd när man ser tillex den bilen jag gillar mest hewi och tävla mot såna har aldrig vart tanken för den modellen är mer än jag klarar av hehe
              Tack , Hur bilen och bygget ser ut är inte helt avgörande(speciellt inte i Exp) för hur det går i tävlingarna utan är installationen bara regelrätt och man har fått till ljudet hyffsat så har man bra chans att placera sig bra i tävlingarna.
              Jag tycker helt klart att du skall prova Experinced då du får mkt användbar feedback av dommarna på din anläggning där men du kan ju börja med ngt butiksevent först bara för att känna på lite.
              "Sound by Hewi"

              Blue eMotion by heWi

              Comment


              • #8
                Re: klass?

                Originally posted by Hewi View Post
                Tack , Hur bilen och bygget ser ut är inte helt avgörande(speciellt inte i Exp) för hur det går i tävlingarna utan är installationen bara regelrätt och man har fått till ljudet hyffsat så har man bra chans att placera sig bra i tävlingarna.
                Jag tycker helt klart att du skall prova Experinced då du får mkt användbar feedback av dommarna på din anläggning där men du kan ju börja med ngt butiksevent först bara för att känna på lite.
                okej trodde de va bedömning på installationens snygghet med!
                dock så vill man ju inte stå där och se ut som skrutt hehe när alla andra har fina byggen hehe men samntidigt man lär sig ju på vägen

                Får kolla runt lite om de är nå butiksevent i närheten man kan börja att åka på
                saab 9000 pioneer-

                www.garaget.org/micke999

                Comment


                • #9
                  Re: klass?

                  Originally posted by micke999 View Post
                  okej trodde de va bedömning på installationens snygghet med!
                  dock så vill man ju inte stå där och se ut som skrutt hehe när alla andra har fina byggen hehe men samntidigt man lär sig ju på vägen

                  Får kolla runt lite om de är nå butiksevent i närheten man kan börja att åka på
                  Du är absolut inte ensam om att tro att "snygghet" bedöms och att det skulle vara stor del av resultatet. Vilket är synd, för jag tror att det håller en hel del folk borta från tävlingarna, som egentligen har mer än kapabla system att tävla med. Och här har väl vi alla som vet vad som edöms en skyldighet att försöka nå ut med bättre och mer korrekt info till potentiella nya tävlande.

                  I Experienced är det en väldigt LITEN del av resultatet som beror på snygghet. Typ 3% av slutresultatet eller nåt i den stilen. Ljudet är typ 65%. Installation, dvs säkerhet i form av avsäkringar och stabilt montage 30%.

                  Kan vara bra att förtydliga bara.

                  mvh Jonas
                  Ps. Har ej räknat exakt på hur fördelningen ser ut, men det kan jag göra om du vill genom att kolla i ett sånt protokoll
                  SM-guld 2007 och 2008.
                  Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                  Comment


                  • #10
                    Re: klass?

                    Ut och tävla och skit i resultaten,utan ta första året som en lärotid.Även för erfarna tävlande tar det ett år att få till ett nytt bilbygge.

                    Comment


                    • #11
                      Re: klass?

                      Originally posted by dlsaren View Post
                      Ut och tävla och skit i resultaten,utan ta första året som en lärotid.Även för erfarna tävlande tar det ett år att få till ett nytt bilbygge.
                      Eller 10!

                      Jag tävlade på en SM final -97 första gången, kom tvärsist. Sen tänkte jag att det där skall inte hända igen.

                      10 år senare hände det inte igen
                      SM-guld 2007 och 2008.
                      Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                      Comment


                      • #12
                        Re: klass?

                        Kommer nog att röra om lite i grytan under 2011..
                        Builder of the Metallica Tribute Car

                        Comment


                        • #13
                          Re: klass?

                          Ska nog fan testa exp i år!

                          finns de nå schema vart tävlingarna hålls?
                          saab 9000 pioneer-

                          www.garaget.org/micke999

                          Comment


                          • #14
                            Re: klass?

                            Originally posted by micke999 View Post
                            Ska nog fan testa exp i år!

                            finns de nå schema vart tävlingarna hålls?
                            Inte ännu!

                            Den nya styrelsen för förbundet har precis tillträdit!
                            Jag har blivit tillfrågad nu under veckan att sköta/arangera tillsammans med butiker/team i någon form dessa tävlingar!

                            Jag har precis börjat klura lite på hur detta skulle kunna se ut!
                            Delvis som förra året, delvis som förr och delvis nytt! Bra svar va?

                            Mvh
                            Peter J

                            Projekt Saab 95 Aggressor
                            https://www.facebook.com/saabaudio/
                            Instagram saabaudio

                            Ancient history....
                            http://www.garaget.org/?car=106118

                            Comment


                            • #15
                              Re: klass?

                              Originally posted by Peter J View Post
                              Inte ännu!

                              Den nya styrelsen för förbundet har precis tillträdit!
                              Jag har blivit tillfrågad nu under veckan att sköta/arangera tillsammans med butiker/team i någon form dessa tävlingar!

                              Jag har precis börjat klura lite på hur detta skulle kunna se ut!
                              Delvis som förra året, delvis som förr och delvis nytt! Bra svar va?

                              Mvh
                              Vart sitter "Gilla" knappen på forumet? Kanon Peter
                              SM-guld 2007 och 2008.
                              Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                              Comment

                              Working...
                              X