Announcement

Collapse
No announcement yet.

Säsong 2011

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Säsong 2011

    Bättre vi lirar ESPL med dBjams-skivan
    BMW E38 740
    BMW M5 -01
    bilradiohuset.se
    SM-guld 2012

    Comment


    • #17
      Re: Säsong 2011

      Originally posted by Kulan View Post
      Bättre vi lirar ESPL med dBjams-skivan
      Den dagen EMMA vill bli förknippade med dBDRA kommer nog inte sålänge vi lever.
      Är väl bara här vi mäter med term-lab de andra länderna mäter med GZ´s eller nåt annat instrument.
      Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

      www.garaget.org/Frippe_L

      Svensk Mästare 2012 i Street Stock
      Svensk Mästare 2011 i Street 100A
      Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

      Comment


      • #18
        Re: Säsong 2011

        Originally posted by Frippe_L View Post
        Den dagen EMMA vill bli förknippade med dBDRA kommer nog inte sålänge vi lever.
        Är väl bara här vi mäter med term-lab de andra länderna mäter med GZ´s eller nåt annat instrument.
        Varför tror du jag satte in smilyn? Om vi ska vara lite seriösa så skulle det faktiskt vara ganska kul med en gren inom dBdrag eller bassrace där man lirar med öppna dörrar likt ESPL. Har för mig jag har sett att EASCA har kört något i den stilen. Jag vet ju inte att det kommer hända, men det vore fränt
        BMW E38 740
        BMW M5 -01
        bilradiohuset.se
        SM-guld 2012

        Comment


        • #19
          Re: Säsong 2011

          Originally posted by Kulan View Post
          Varför tror du jag satte in smilyn? Om vi ska vara lite seriösa så skulle det faktiskt vara ganska kul med en gren inom dBdrag eller bassrace där man lirar med öppna dörrar likt ESPL. Har för mig jag har sett att EASCA har kört något i den stilen. Jag vet ju inte att det kommer hända, men det vore fränt
          Läs på lite om psychlone ett tips
          Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
          sigpic
          Tack till Ljudia AB

          Comment


          • #20
            Re: Säsong 2011

            Originally posted by Kulan View Post
            Varför tror du jag satte in smilyn? Om vi ska vara lite seriösa så skulle det faktiskt vara ganska kul med en gren inom dBdrag eller bassrace där man lirar med öppna dörrar likt ESPL. Har för mig jag har sett att EASCA har kört något i den stilen. Jag vet ju inte att det kommer hända, men det vore fränt
            Easca mäter alltid med stängda dörrar och miken framför ratten, dB-enduro som påminner om bassrace mätes med minst ett fönster nere eller en dörr öppen.
            I Propper droppers får du göra va du vill med dörrar fönster baklucka om du tror det kan öka ditt resultat.....

            Psychlone hade varit kul om dem inte hade dem klasserna de har nu där Amateur och Pro, där de flesta lär hamna i Pro-klassen

            Pro Division

            The dBDRA considers any contestant who meets one or more of the following criteria to be a Pro...

            * Anyone who is employed in the auto sound industry.
            * Anyone who is sponsored by someone in the auto sound industry.
            * Anyone who is related to someone in the auto sound industry.
            * Anyone who has competed as a pro in the past.

            The dBDRA considers any contestant whose system meets one or more of the following criteria to be a Pro...

            * Systems that incorporate "Competition Grade" components.
            * Systems that incorporate more than 2000 Watts RMS total power.



            Hoppas dock vi kan köra iaf nån Psychlone tävling i år.
            Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

            www.garaget.org/Frippe_L

            Svensk Mästare 2012 i Street Stock
            Svensk Mästare 2011 i Street 100A
            Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

            Comment


            • #21
              Re: Säsong 2011

              Originally posted by JALLE View Post
              EMMA Europas regelkomite har en "helt" ny regelbok i ESPL som är under behandling.

              Det som blir mest påtagligt för er deltagare är att ni måste lära er nya namn på klasserna samt att det blir ett betydligt mer logiskt och förenklat upplägg än tidigare.

              Men detta beslutas först sista veckan i februari.

              Så bygger ni nu så följ följande guide så är ni på säker mark:

              Bygg i bagage, utanför bagage eller vägg.
              Följ EMMA SQ installations regler för experience, advanced eller master.

              Gör ni det är ni hemma även 2011 oavsett vilka av ESPL klasserna förbundets nya organisation väljer att erbjuda.
              tycker detta låter väldigt bra i mina öron.
              Evenemangsgruppen - vi arrangerar bilstereotävlingar

              Comment


              • #22
                Re: Säsong 2011

                När vet man vilka produkter man får använda om man tänker tävla i advanced 40k??
                Vet att det kan vara svårt att svara på innan allt är klart, men ska man tävla på Elmia så börjar det snart bli ont om tid för att börja bygga.
                Tror iofs inte att jag hinner men kanske andra som undrar detsamma.
                Octan
                Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
                Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

                OctanAudio
                Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
                Fegens Vandrarhem

                Bilstereoblog
                Team Ljudbyggaren

                Comment


                • #23
                  Re: Säsong 2011

                  Originally posted by octan View Post
                  När vet man vilka produkter man får använda om man tänker tävla i advanced 40k??
                  Vet att det kan vara svårt att svara på innan allt är klart, men ska man tävla på Elmia så börjar det snart bli ont om tid för att börja bygga.
                  Tror iofs inte att jag hinner men kanske andra som undrar detsamma.
                  Japp. Samma här, kommer heller inte hinna till Elmia, men det finns ju fler tävlingar.
                  SM-guld 2007 och 2008.
                  Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                  Comment

                  Working...
                  X