Announcement

Collapse
No announcement yet.

Medlemsnivåer - Info om Guldmedlem

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Medlemsnivåer - Info om Guldmedlem

    Medlemsnivåer på Bilsteroforum.se

    Gäst
    Anonym besökare som inte loggat in.
    • Kan ej läsa medlemspresentationer


    Medlem
    Registerad, inloggad användare.
    • Max antal PM: 20 st (2 st)

    • Begränsad signatur till max en rad, utan färger, bilder eller länkar

    • Kan ej surfa "osynligt"


    Guldmedlem
    Registerad, inloggad användare.
    • Max antal PM: 500 st

    • Möjlighet till färger, länkar, bilder etc i signaturen (bilstereo-relaterade)

    • Kan surfa "osynligt"

    • Avatar-tag GULDMEDLEM
      Valbar för Guldmedlemmar här: http://www.bilstereoforum.se/profile...editusergroups

    • Tillgång till ARKIVET
      200.000 inlägg från tiden innan Bilstereoforum.se - nu konverterade och tillgängliga här!

    • Tillgång till PROFFSPANELEN
      Proffspanelen svarar på utvalda (modererade) frågor med längre, uttömmande svar i en egen avdelning. Jämför med frågespalten i tex tidningen Hemmabio. Kommer bli Sveriges största FAQ på sikt. Rekrytering av panel-deltagare pågår.


    Kostnad för Guldmedlem
    En prenumeration kostar 119:- per år (inkl transaktionsavgifter) med rullande löptid från tecknandet. Automatisk förnyelse. Betalas genom Paypal via forumet. Observera att Paypal är enda betalningsmöjligheten.

    Varför ska du vara Guldmedlem?
    • Full tillgång till Bilstereoforum.se

    • Du stödjer svensk bilstereo. Med ditt engagemang och bidrag stödjer
      du fortsatt kunskapsdelning på forumet och en aktiv tävlingsverksamhet.


    Vad används intäkterna till?
    Alla intäkter går oavkortat tillbaka till svenskt billjud. Hur medlen används redovisas öppet; Administrator fördelar och redovisar. Exempel på användningsområden är (men ej begränsat till):
    - Specialpriser på Svenska Mästerskapen i bilstereo
    - Stipendier
    - Gruppresor (exempelvis SEMA show, CES, AMICOM etc)
    - Sponsring
    - Utbildningar
    - Team Sweden
    Förslag mottages.


    Hur blir man Guldmedlem?
    Prenumeration tecknas här:
    http://www.bilstereoforum.se/payments.php


    Notera att restriktioner och fördelar EJ är aktiverade än. Tester pågår! Förändringar i medlemsnivåerna kommer genomföras inom kort. En prenumeration ger endast möjlighet till Avatar-tag, ingenting annat! Edit: Och ARKIVET.

  • #2
    Re: Medlemsnivåer - Info om Guldmedlem

    Snabbast på tangenterna var Ljudbyggaren AB, tätt följd av Horsyhorse. Bra exempel!

    Listan på Guldmedlemmar kan ses här:
    http://www.bilstereoforum.se/showgroups.php

    Comment


    • #3
      Re: Medlemsnivåer - Info om Guldmedlem

      Då får du allt uppdatera listan medännu en guldmedlem
      Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
      ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

      Comment


      • #4
        Re: Medlemsnivåer - Info om Guldmedlem

        Originally posted by Lonefox View Post
        Då får du allt uppdatera listan medännu en guldmedlem
        Det gör forumet själv....
        // Gurra
        BMW 530 med Alpine F1, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

        Comment


        • #5
          Re: Medlemsnivåer - Info om Guldmedlem

          En fråga. Är det korrekt att vanlig medlem enbart kommer att ha möjlighet att ha en PM box med max 2st PM? Kunde det inte vara ide att ändra den gränsen till 10 eller 20 st PM? Med en gräns på 10-20 PM i lådan så kommer vanliga och nya medlemar fortfarande kunna annvända PM funktionen.

          Comment


          • #6
            Re: Medlemsnivåer - Info om Guldmedlem

            Originally posted by heddan99 View Post
            En fråga. Är det korrekt att vanlig medlem enbart kommer att ha möjlighet att ha en PM box med max 2st PM? Kunde det inte vara ide att ändra den gränsen till 10 eller 20 st PM? Med en gräns på 10-20 PM i lådan så kommer vanliga och nya medlemar fortfarande kunna annvända PM funktionen.
            Korrekt. Med två PM kan man skicka ett och ta emot ett svar = PM-funktionen fungerar! Sen får man radera eller bli Guldmedlem.

            Comment


            • #7
              Re: Medlemsnivåer - Info om Guldmedlem

              Originally posted by Administrator

              Medlem
              Registerad, inloggad användare.
              [LIST][*]Max antal PM: 2 st

              [*]Begränsad signatur till max en rad, utan färger, bilder eller länkar
              Jag tycker dessa begränsningar är löjligt hårt satta.

              PM räcker till att se att funktionen PM fungerar, men sen då?
              Om jag skriver något, och tre personer vill svara via PM eftersom ämnet i dessa PM inte passar att posta i tråden, då är det kört.
              Säljer jag något i en säljtråd och flera vill lägga bud på prylen/prylarna går det inte för jag kan bara ta emot två bud, resten av forum-medlämmarna kan ta sig eftersom de inte heller kan lägga bud i själva säljtråden.

              En enda rad i signaturen räcker till en personlig jingle och inget mer. En kort presentation av bil-ljudet får inte plats om man har en större anläggning än mig. Jag kommer inte ens att kunna länka till min egen medlemstråd där jag kan lista hur mitt billjudsbygge ser ut!

              Dessutom går det att komma runt signatur-begränsningen genom att ha en textfil med signaturen på skrivbordet, bara köra copy-paste i slutet på varje inlägg man gör. Då har man inte heller några begränsningar i hur stor "signaturen" kan vara. Den enda skilladen blir att medlemmar blir irriterade på att de ska behöver göra massa extra varjegång de vill skicka med en signatur, när det egentligen inte behöver vara något besvär alls.
              Ge oss åtminstånde tre rader i signaturen, med typ max 255 tecken.

              Poängen med restriktionen att avataren måste vara en bild av mig själv med motiveringen att det gör forumet personligare rimmar illa med en så kraftig restriktion i signaturen vars uppgift är att presentera mig som användare och göra mitt inlägg mer personlig. På mina tre rader kan ni bilda er en uppfattning om vem jag är och vad jag har. Det skulle inte vara möjligt på en rad.
              Förresten, hur lång är en rad? Ett maximerat förnster i upplösningen 1024x768, 1280x1024, 1920x1080?
              "When the going gets tough, the Tough get duct-tape" - Dr. Mabuse

              "När de rika börjar kalla sig för arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka

              Bil: BMW 328, F30. HU: BMW original snik-verion. Slutsteg: Mosconi PICO 8/12 & Mosconi PICO 1, Högtalare: Gladen BMW kit Sub: Gladen RS-X 10

              Comment


              • #8
                Re: Medlemsnivåer - Info om Guldmedlem

                Originally posted by Administrator View Post
                Korrekt. Med två PM kan man skicka ett och ta emot ett svar = PM-funktionen fungerar! Sen får man radera eller bli Guldmedlem.
                Har ställt mig possitiv till guldmedlem inledningsvis då jag är med och sponsrar div projekt på andra håll. Men med besked som dessa kan jag bara säga otroligt ruttet men om tanken är att tvinga folk att betala så.

                Har ansvariga tillfälligt ramlat och slagit i huvudet så antar jag att de är ursäktade.. annars är detta möjligen början på döden för bilstereoforum.
                Finns det något värre än diskant dominanta högtalare?

                Comment


                • #9
                  Re: Medlemsnivåer - Info om Guldmedlem

                  Originally posted by Dr. Mabuse View Post
                  Jag tycker dessa begränsningar är löjligt hårt satta.

                  PM räcker till att se att funktionen PM fungerar, men sen då?
                  Om jag skriver något, och tre personer vill svara via PM eftersom ämnet i dessa PM inte passar att posta i tråden, då är det kört.
                  Säljer jag något i en säljtråd och flera vill lägga bud på prylen/prylarna går det inte för jag kan bara ta emot två bud, resten av forum-medlämmarna kan ta sig eftersom de inte heller kan lägga bud i själva säljtråden.

                  En enda rad i signaturen räcker till en personlig jingle och inget mer. En kort presentation av bil-ljudet får inte plats om man har en större anläggning än mig. Jag kommer inte ens att kunna länka till min egen medlemstråd där jag kan lista hur mitt billjudsbygge ser ut!

                  Dessutom går det att komma runt signatur-begränsningen genom att ha en textfil med signaturen på skrivbordet, bara köra copy-paste i slutet på varje inlägg man gör. Då har man inte heller några begränsningar i hur stor "signaturen" kan vara. Den enda skilladen blir att medlemmar blir irriterade på att de ska behöver göra massa extra varjegång de vill skicka med en signatur, när det egentligen inte behöver vara något besvär alls.
                  Ge oss åtminstånde tre rader i signaturen, med typ max 255 tecken.

                  Poängen med restriktionen att avataren måste vara en bild av mig själv med motiveringen att det gör forumet personligare rimmar illa med en så kraftig restriktion i signaturen vars uppgift är att presentera mig som användare och göra mitt inlägg mer personlig. På mina tre rader kan ni bilda er en uppfattning om vem jag är och vad jag har. Det skulle inte vara möjligt på en rad.
                  Förresten, hur lång är en rad? Ett maximerat förnster i upplösningen 1024x768, 1280x1024, 1920x1080?
                  Du får helt enkelt be dom skicka mail istället och inte använda forumets funktioner.
                  sigpic

                  Ägare av DekorTeknik
                  Gå in och gilla!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Medlemsnivåer - Info om Guldmedlem

                    DÖÖÖHHHHHH!!!!

                    119kr kostar det att vara med. En högst rimlig summa. Bara att hålla rätt hastighet i 20mil så har man tjänat in de pengarna
                    Jag ÄR Gandalf!!!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Medlemsnivåer - Info om Guldmedlem

                      Originally posted by Gandalf View Post
                      DÖÖÖHHHHHH!!!!

                      119kr kostar det att vara med. En högst rimlig summa. Bara att hålla rätt hastighet i 20mil så har man tjänat in de pengarna
                      Det blir ju knappa 10kr/mån som det är nu.
                      Hur mkt annat kan man göra för den summan per månad?
                      Nej.....det låter lite väl dumsnålt tycker jag.
                      Gillar man bilstereo i Sverige och vill främja det så är det bara att köra.

                      Sedan att PP bråkar med min betalning så att den dröjer är en annan sak....
                      Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                      ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                      Comment


                      • #12
                        Re: Medlemsnivåer - Info om Guldmedlem

                        Visst är 119 kr inte mycket om man annvänder forumet ofta.
                        Det jag inte riktigt håller med om är att man sätter gränsen så låg som 2st PM. Jag personerligen skulle nog satt den vid 10 eller kanske 20 st PM.
                        Då kan vanliga medlemar fortfarande annvända sig av PM funktionen. Annars blir det nog desvärre som Antonic säger att man kör e-mail istället.
                        När man sedan börjar vara på forumet mer ofta och annvänder PM funktioner och annan information så kommer nog de flesta tycka att 10kr/mån är väl investerade pengar för att få bättre PM funktion och tillgång till arkivet och allt.
                        Tänker mest på nya annvändare som tillkommer som man vill ska annvända forumet och sedan tycka att det är så pass bra så att man vill stödja bilstereo sverige med en tia i månaden
                        Last edited by heddan99; January 17, 2012, 21:25.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Medlemsnivåer - Info om Guldmedlem

                          Klockrent initiativ, ja efterlängtat t o m.
                          Och bra "nivåer" sattes d oxå. Gjorde en Paypal betalning så fort d bara gick..

                          Två tummar upp.

                          Mvh
                          Rutger
                          Du lär så länge du lever, heter det.
                          Jag tror att motsatsen är lika sann.
                          Bengt Feldreich
                          _______________________________________
                          _______________________________________

                          Comment


                          • #14
                            Re: Medlemsnivåer - Info om Guldmedlem

                            Trevligt, får se om man blir guldis. skickar väl iofs PM nån gång om året så det känns inte så lönt för just den sakens skull.
                            Men Paypal kontot aktiverade jag ikväll iaf så det ska gå om jag vill :-)
                            Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

                            www.garaget.org/Frippe_L

                            Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                            Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                            Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

                            Comment


                            • #15
                              Re: Medlemsnivåer - Info om Guldmedlem

                              Kommer det att komma alternativ till PayPal? Jag får det helt enkelt inte att funka
                              Jag ÄR Gandalf!!!

                              Comment

                              Working...
                              X