Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fluffs skryt tråd : )

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fluffs skryt tråd : )

    Hej Alla, ville bara visa upp vad Gordon Taylor skriver om min blåa (ja en av få producerade i Royal blue ) Q240X på Facebook.

    Smälter helt när han skriver att det är den finaste Genesis series 1 stärkaren han har sett sedan han byggde dem, och då är en tidigt tillverkad och i tillägg ovanligt i sig, och i original blå nästan unik.

    Kunde knappt vara stoltare : ) Kommer ALDRIG våga montera den stärkaren i en bil, blir nog inglasad i vitrinskåpet hemma, och ta fram och köra i testbänken vid speciella tillfällen, hehe

    Fluff
    Attached Files
    sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
    Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

    God bless the Amp Doctor !

  • #2
    Re: Fluffs skryt tråd : )

    Hehe snyggt!
    Niklas Bengtsson

    LjudiBil.Com

    Comment


    • #3
      Re: Fluffs skryt tråd : )

      Det är nog många av oss som har steg liggandes i garderoben av lite olika anledningar men din anledning tycker jag låter lite onödig, ditt så otroligt superba supersteg blir ju min din logik helt värdelöst om det inte används.
      Audi A6 2,4 Quattro
      HU: Pioneer P88RS FRONT: Dynaudio Esotec MW 162 GT
      Dynaudio T-100 STEG: DLS Genesis Q90x

      Comment


      • #4
        Re: Fluffs skryt tråd : )

        Gratulerar! Det är skillnad på att lägga undan i garderoben och ha i vitrinskåpet

        Comment


        • #5
          Re: Fluffs skryt tråd : )

          Originally posted by t0mas View Post
          Det är nog många av oss som har steg liggandes i garderoben av lite olika anledningar men din anledning tycker jag låter lite onödig, ditt så otroligt superba supersteg blir ju min din logik helt värdelöst om det inte används.
          Användas hemma går väl bra, koppla upp när man känner för det
          sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
          Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

          God bless the Amp Doctor !

          Comment


          • #6
            Re: Fluffs skryt tråd : )

            Som klenod för egen tillfredställelse är sådanahär produkter helt fantastiska, jag har själv ett antal och den dyraste är nog ett aldrig uppackat Alpine MRV-F900.

            Men när vi sen jämför vi med de moderna förstärkarna kopplad till en modern högtalare med dagens musik, så då var det inte lika kul längre
            sigpic

            We know the Rolex feeling, only the best are copied.

            Ljudbyggaren sedan 1998

            Importör av Mosconi, Gladen
            Se oss på Facebook för nyheter.

            Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

            Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

            International Head Judge och numera även kallad besserwisser

            Comment


            • #7
              Re: Fluffs skryt tråd : )

              Nja, jag är inte helt enig Nonne, har kört ett gäng bättre moderna DLS, Gladen och SEAS högtalare på äldre genesis steg, med P88 och P99or som källor, och det låter fin fint, inget fel på moderna finare mosconi steg och liknande, men lite annan nyans. Jag tycker att det är modärna konstigt mixade cd skivor och digitalt komprimerade filformat som låter lite illa, och som inte fokuserar på ljudkvalitet, men mest på att låta mycket, och döljer de finare nyanserna. När man ser Rockford och JL steg med S/N ratio på 80db vill man ju bara gråta.

              Mm, jag gillar Genesis stegen för att de spelar behagligt, utan att tappa detaljer, men smaken är ju som baken, och allas erfarenheter är ju lite olika.

              Så ser jag personligen på det hela, och det finns plats för alla åsikter, sen måste man ju inse att vissa prylar i ens samling är bara väldigt speciella, men ofta mest för en själv ��

              fluff
              Last edited by Fluff; January 11, 2015, 02:31.
              sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
              Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

              God bless the Amp Doctor !

              Comment


              • #8
                Re: Fluffs skryt tråd : )

                Originally posted by Fluff View Post
                och allas erfarenheter är ju lite olika
                Jag kan garantera dig att jag har Genesis erfarenheter, både sålt och har ägt en hel flock Genesis
                sigpic

                We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                Ljudbyggaren sedan 1998

                Importör av Mosconi, Gladen
                Se oss på Facebook för nyheter.

                Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                Comment


                • #9
                  Re: Fluffs skryt tråd : )

                  Originally posted by Nonne View Post
                  Jag kan garantera dig att jag har Genesis erfarenheter, både sålt och har ägt en hel flock Genesis

                  Jag tror dig, och i min mening så funkar genesis (och många andra äldre kvalitets steg) fortfarande även blandade med andra modärna komponenter, det är mer vad man gillar för typ av ljud som bestämmer, inget (förutom billlebro) är ju fel så länge den som betalar upplever ljudet så som han eller hon vill ha det, alltså en smaksak.

                  Fluff
                  sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
                  Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

                  God bless the Amp Doctor !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fluffs skryt tråd : )

                    Som extra inlägg kan jag ju skriva att man blir lite nostalgisk, skickade även in mitt gamla RF s1 2600x steg till Gordon och renoverade det av rent nostalgiska skäl för mer än vad det är värt, bara för att jag blev så ledsen av att det dött under förvaring på vinden. Är även det på Ampdoctor sidan på Facebook. Så det är inte alltid man älskar sina leksaker med huvudet, det är nostalgihjärtat som tar över
                    sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
                    Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

                    God bless the Amp Doctor !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fluffs skryt tråd : )

                      Kul med nostalgi grejer.Har själv haft ett antal slutsteg,basar,högtalare genom åren.

                      Men man blir mer och mer kräsen ju mer erfarenhet man får.

                      Men håller med om att Genesis (då större modeller/moddade) låter fantastiskt bra.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fluffs skryt tråd : )

                        Jepp, gillar dem skarpt, skönt med något som känns lite tidlöst, och inte slit och släng. Fick just tillbaka mitt monoblock, och äntligen är tjutet borta som irriterade mig gränslöst, tog ju 15 min spelande innan det försvann förr.

                        Pratade med Gordon om mitt nya projekt bygge han håller på med, och frågade om DMX steg som inte blev varma alls(du nämnde ju tidigare att du packat in dem i filtar), och det klara svaret var att de behöver justering av BIAS, precis som du trodde. Så du får väl skicka ner dom till doktorn och få dem justerade.

                        Ett vanligt dual mono som har blivit individuellt justerat (men ej moddat) är ju som natt och dag mot ett som bara är nytt både till fysisk värme och i ljudet som sätter sig mycket snabbare . Så kan bara fantisera om vad det gör för dina DMX steg.

                        Fluff
                        sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
                        Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

                        God bless the Amp Doctor !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fluffs skryt tråd : )

                          Sköna snygga steg ni har
                          Jag har också ett oanvänt lite äldre steg, i kartong,som är rätt så limited edition..men eftersom detta är fluffs tråd vet jag inte om jag ska posta det här..
                          Min projekttråd om olika bilar.
                          http://bilstereoforum.se/showthread.php?t=33360
                          Äkta bio ljud
                          http://bilstereoforum.se/showthread.php?t=34913
                          Min blogg,om bilar,bilstereo & annat kul
                          http://mr-nonplus.blogspot.se/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fluffs skryt tråd : )

                            Shoot brother : ) Sitter och lyssnar på Genesis SA30, 2*15 watt class A, MMMMMMmmmmm
                            sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
                            Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

                            God bless the Amp Doctor !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fluffs skryt tråd : )

                              Coolers

                              Steget är ett Lightning Audio FF150.2
                              Såldes när 2 Fast 2 Furious hade premiär 2003
                              Kostade då 1988:- för 2x50wrms supercharged effekt
                              Fick nu idag tag på ett begagnat,vanliga B2.150.2 steget,som förutom gul färg,annat kromplatta & annan dekor,kostade bara 1588:-
                              Attached Files
                              Min projekttråd om olika bilar.
                              http://bilstereoforum.se/showthread.php?t=33360
                              Äkta bio ljud
                              http://bilstereoforum.se/showthread.php?t=34913
                              Min blogg,om bilar,bilstereo & annat kul
                              http://mr-nonplus.blogspot.se/

                              Comment

                              Working...
                              X