Announcement

Collapse
No announcement yet.

Opel Corsa 1.4 Sport !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Opel Corsa 1.4 Sport !

    Ska du spela högt och bilen blir heldämpad så kommer bilens peak vara runt 57-59hz.
    Lådor med 1st 6" aero har funkat bäst med avstämning runt 52-54hz för mig i alla fall.

    Men frågan är ju hur du vill att det ska spela. :P Med tanke på basen så gissar ja på att du vill spela lite djupare.

    Comment


    • #32
      Re: Opel Corsa 1.4 Sport !

      Originally posted by Nymans View Post
      Ska du spela högt och bilen blir heldämpad så kommer bilens peak vara runt 57-59hz.
      Lådor med 1st 6" aero har funkat bäst med avstämning runt 52-54hz för mig i alla fall.

      Men frågan är ju hur du vill att det ska spela. :P Med tanke på basen så gissar ja på att du vill spela lite djupare.

      Vill ju spela både djupt men samtidigt högt

      Comment


      • #33
        Re: Opel Corsa 1.4 Sport !

        Jodå alla batterierna håller måttet iallafall så blir att köra med 3 Varta Silver 100ah 830A

        Comment


        • #34
          Re: Opel Corsa 1.4 Sport !

          Står och funderar om jag ska sätta såna här mattor över dämpmattan som kommer att komma i sidorna där bak ? kan det göra någon nytta eller ej ?


          Comment


          • #35
            Re: Opel Corsa 1.4 Sport !

            Svart golvmatta beställd ! då min gamla gråa trista matta hade gjort sitt ! fler bilder kommer i helgen !

            Comment


            • #36
              Re: Opel Corsa 1.4 Sport !

              Den där skumgummimattan på Biltema har jag själv klämt och känt på ett antal gånger när jag vart där i olika ärenden, ett par tre bitar av den stora borde räcka bra till ett tak. Lite nyfiken på att prova sån i nästa bygge, tycker att den borde ge en rätt bra effekt men det lite stummare tunna lagret och sen det tjockare mjuka lagret som kan trycka mot innertaket.
              Mitt projekt: Volvo V60
              BRL - B2 & Dayton

              More to come...

              Comment


              • #37
                Re: Opel Corsa 1.4 Sport !

                jo tanken är att slänga sån dämpningen i bakluckan samt bakom sido klädslarna där bak då det är rätt stort hålrum där

                Comment


                • #38
                  Re: Opel Corsa 1.4 Sport !

                  jahapp ! blev lite pillande även idag ! tanken var att dämpa klart reservhjulsbaljan men icke så nicke.. upptäckte efter jag rivit väck den gamla mattan att även här fanns det rost som behövde åtgärdas..


                  så det va bara fram med blästermaskinen och blästra väck den gamla rosten..



                  Behövde ju malla ut hur stor nya plåten skulle vara och vad fungerar bättre än en 17' Tums fälg från Enkei ? ^^



                  Voila !


                  Ser ut som att det är springer mellan plåtarna men det är det icke


                  Lyckades även till min egen lycka att få ner ett av batterierna där fram så jag slapp modda om reservhjulsbaljan !så blir 1 batteri fram och 2 bak kollade även laddningen på generatorn och den ligger på stadiga 13.6V vid
                  1000RPM

                  Comment


                  • #39
                    Re: Opel Corsa 1.4 Sport !

                    Liten ändrig i front systemet blir att köra med FaitalPro 10Fe200 - 10 tummare i varje dörr istället för att köra dubbla 8or !

                    Comment


                    • #40
                      Re: Opel Corsa 1.4 Sport !

                      Trevligheter och framsteg!

                      10" i framsystemen år 2014

                      Bygglogg: SQW: TransFårrden

                      Comment


                      • #41
                        Re: Opel Corsa 1.4 Sport !

                        Originally posted by zrken View Post
                        Trevligheter och framsteg!

                        10" i framsystemen år 2014

                        15" år 2015 kanske ? :O haha nej men känndes bättre med 10or vad gällde placeringen

                        Comment


                        • #42
                          Re: Opel Corsa 1.4 Sport !

                          Fick hem mina nya mdf ringar idag då ! (Lat som fan att jag inte gör egna i know ! )
                          Hoppas på att frontarna kommer imorgon så är helgen räddad !




                          Även gjort en bild i paint *Awesome* som visar hur jag tänkt placera högtalarna.. ge mig gärna tips på hur man kan sätta dom annars om inte detta duger !

                          Comment


                          • #43
                            Re: Opel Corsa 1.4 Sport !

                            Går det inte att få plats med midden där nere där du redan har ett galler? Och diskanten borde väl passa på den runda delen under backspegeljusteringen, eller går den delen mot nåt i brädan?
                            Mitt projekt: Volvo V60
                            BRL - B2 & Dayton

                            More to come...

                            Comment


                            • #44
                              Re: Opel Corsa 1.4 Sport !

                              Originally posted by ChriZtoffer View Post
                              Går det inte att få plats med midden där nere där du redan har ett galler? Och diskanten borde väl passa på den runda delen under backspegeljusteringen, eller går den delen mot nåt i brädan?

                              njae midden får inte plats där måste byta plats på fönsterveven då eftersom 10 tummare går över den isåfall..

                              och diskanten kan inte sättas där då den går emot brädan sen ser min dörrsida nästan ut som denna bara att jag har elspeglar så har inte det svarta kåpan på min dörr..

                              Comment


                              • #45
                                Re: Opel Corsa 1.4 Sport !

                                Okej, aja men då är det väl inte så mycke alternativ då. Ljudbilden lär ju bli lite halvskum dock, fast det blir väl ändå lite sisådär ljudmässigt i bilen med en stor horndiskant, speciellt om den inte sitter onaxis.
                                Mitt projekt: Volvo V60
                                BRL - B2 & Dayton

                                More to come...

                                Comment

                                Working...
                                X