Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saab 9000 Vs Amega

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Saab 9000 Vs Amega

    Då är allt igång och spelar. MEN så har min DEQ-P8000 fått spunk ock spelar ut musik på subutgången så lär väl in och löda lite i den skulle jag tro.

    Nån som har erfarenheter av denna eller DEQ-P6600 som ska vara samma eller rentutav har en liggande i nåt hörn?

    Comment


    • #17
      Re: Saab 9000 Vs Amega

      Originally posted by puttel View Post
      Kan det vara nåt av dina verk jonas?
      För lite asfaltsmatta!

      Nej jag är nog oskyldig men den ser väl bra ut!
      __________________
      Mvh Jonas
      Ljudnörd, SAAB-frälst, motorcyklist och trafiklärare
      8ggr Svensk Mästare SQ & Multimedia
      Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

      Comment


      • #18
        Re: Saab 9000 Vs Amega

        Originally posted by joj View Post
        För lite asfaltsmatta!

        Nej jag är nog oskyldig men den ser väl bra ut!
        Då kanske min bräda kan va nått av dina gamla byggen då minst dubbla lager asfaltmatta och stålbafflar med gängade hål och byggda för amega 6,5" kitt
        Sorry för OT

        Comment


        • #19
          Re: Saab 9000 Vs Amega

          Jaha borde väl ta tag i denna tråd lite grann. Har pysslat med bagaget idag och tagit ur dom gamla stegen och håller på å göra plats för lite gladen. Lite tråkigt att ingen bilradio affär har öppet på lördagar här i byn så man kunde få väg på tyg men men får åka utan ljud i början på veckan. Måste få fart på mitt photobucket konto så jag kan leverera lite bilder allteftersom bygget fortskrider lite ombyggnad i dörrar m.m

          Comment


          • #20
            Re: Saab 9000 Vs Amega

            Ja från detta


            Till detta

            Comment


            • #21
              Re: Saab 9000 Vs Amega

              Jag föreställer mig det händer lite saker här i kulisserna!
              Låt folket skåda

              Bygglogg: SQW: TransFårrden

              Comment


              • #22
                Re: Saab 9000 Vs Amega

                Skulle gärna visa om det fanns nåt gjort. har samma problem som dig Surk att garage är det dåligt med så man får arbeta i det fria, därmed är man ju beroende av väder och vind. Senaste veckan har ju det varit sisådär med detta som bekant. +5 på midsommaraftons kvällen är ju inte idealiskt väder.

                Men hoppas på bättre väder framåt helgen så man kan göra färdigt nånstans innan man börjar på nästa ställe.

                Sen har jag visst 2 småkottar som behöver uppmärksamhet och en fru som just för tillfället är handikappad pga operation i ena handen så allt är på sparlåga just för tillfället.

                Comment


                • #23
                  Re: Saab 9000 Vs Amega

                  Helgen har förlöpit i att byta bränslepump som gav upp i tisdags med total orkesolust som följd. leta pump leta avdragare till armatur lämna tillbaka avdragare som inte passa. Hacka sönder låsring och trillskas mellan regnskurar. Bilen är igång igen i alla fall. Passade på att klä lite och funderade på lite layout ändå.



                  Comment


                  • #24
                    Re: Saab 9000 Vs Amega

                    Liten uppdatering här då

                    Drog i ett par lågnivå till och vacuumslang är bra att skydda kablarna i olika hålrum.









                    Sen det slutliga resultatet






                    Och jag måste säga att byte av huvudenhet från Pioneer till Alpine vart ett väldigt lyft för att inte tala om dessa Gladensteg som verkligen gör en GLAD tack Pierre för dina tips.

                    Nu ska det bara vaskas fram en dator med XP så jag kan kolla vad imprint boxen kan hjälpa till med för ljudbilder och annat.

                    Efter detta nu så ska dörrar och bräda göras om men det får vänta ett tag i väntan på det ska dyka upp nåt garage. Har diverse annat att fixa med bilen ändå så det söks med ljus och lyckta efter nåt vettigt.

                    Detta var alles för nu stay tuned

                    Comment


                    • #25
                      Re: Saab 9000 Vs Amega

                      Wow!
                      Vilken harregösses uppgradergin!

                      Gillar särskilt kabelstrumparbetet, med fokus på hur distblocken sitter i en lite småudda vinkel - men som verkligen fungerar för harmoni i det visuella uttrycket.

                      well done!

                      Bygglogg: SQW: TransFårrden

                      Comment


                      • #26
                        Re: Saab 9000 Vs Amega

                        Tackar..

                        Blocken hamnade så mest för att jag var tvungen att korsa kablar hur jag än hade gjort så då fick det bli som det vart.

                        Vidare är det öppet för uppgraderingar om man skulle få för sig att monoblocket inte skulle räcka till. Tankar finns men har stannat där just nu.....

                        Sen måste jag säga att Alpine tar fram detaljer bättre än Pioneer just i detta skede dock har inget justerats ännu. i mitt tycke har Pioneer mer driv och alpine en mer laidback framtoning men med mer detaljer.

                        Lär behöva lite hjälp med tweakning sen ska bygga mer först och snart borde det gå vägen bättre då vi ska inhandla en bil till vad det lider och då kan man bygga mer i denna.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Saab 9000 Vs Amega

                          Lite huvudbry, visst är det kul med fler bilar men dom kostar ju att hålla igång. Skaffade en 9-5a i förra veckan och genast började tankarna snurra. 3.5or i brädan med nån fin midbas som möter upp i dörren.

                          Klurar nu på om ljuderiet ska flyttas över eller om man ska bygga mer. Och visst mer är roligt men inte riktigt ekonomiskt försvarbart gentemot familj m.m. Så just nu ligger det hela på is. Har kanske fått fatt på dator för att köra lite imprint inställningar och se vart man hamnar. Så bilen är ute för intressekoll på olika ställen men ingen har nappat ännu.

                          Fortsättning följer i detta funderande.

                          Comment

                          Working...
                          X