Announcement

Collapse
No announcement yet.

Funderingar kring detta paket

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Funderingar kring detta paket

    Originally posted by Softis View Post
    Kan aldrig bli för mycket bas
    Intressant, jag tycker ofta att det är för mycket bas men då för att det brukar låta som trumslagaren spelar på tjocka och mjuka svampar, lite varstans ute bland ljudåtergivnings systemen runt om landet
    Finns det något värre än diskant dominanta högtalare?

    Comment


    • #47
      Re: Funderingar kring detta paket

      Originally posted by Slarvar View Post
      Måste bara fråga, varför tv hylla?
      Köper man en platt tv så funkar det väl lika bra och spika upp den på väggen och skrota tv hyllan.
      Återigen tantens val. Sa också att det var väl bara att hånga upp skiten på väggen, men nehedå, den gubben gick inte.

      Originally posted by trop de View Post
      Intressant, jag tycker ofta att det är för mycket bas men då för att det brukar låta som trumslagaren spelar på tjocka och mjuka svampar, lite varstans ute bland ljudåtergivnings systemen runt om landet
      Är inte direkt SQ jag är ute efter, det har det aldrig vart. Kanske kommer när jag blir äldre
      Hopp, ska man göra nu då?

      Comment


      • #48
        Re: Funderingar kring detta paket

        Må så vara, och nu riskerar det kanske att bli ot för några läsare. Försök se sammanhanget dock, jag har nämligen själv svårt att förstå varför man skulle vilja höra en enda mumlig ton när basisten i själva verket spelar en kort ton, två stycken eller kanske rent av tre stycken snabba toner på strängen?
        Finns det något värre än diskant dominanta högtalare?

        Comment


        • #49
          Re: Funderingar kring detta paket

          Originally posted by trop de View Post
          Må så vara, och nu riskerar det kanske att bli ot för några läsare. Försök se sammanhanget dock, jag har nämligen själv svårt att förstå varför man skulle vilja höra en enda mumlig ton när basisten i själva verket spelar en kort ton, två stycken eller kanske rent av tre stycken snabba toner på strängen?
          Jag är inte så kräsen, dånar det så är det godkänt
          Hopp, ska man göra nu då?

          Comment


          • #50
            Re: Funderingar kring detta paket

            Originally posted by trop de View Post
            Må så vara, och nu riskerar det kanske att bli ot för några läsare. Försök se sammanhanget dock, jag har nämligen själv svårt att förstå varför man skulle vilja höra en enda mumlig ton när basisten i själva verket spelar en kort ton, två stycken eller kanske rent av tre stycken snabba toner på strängen?
            Om utgångspunkten är det systemet som tråden handlar om så är nog inte fokus på den högre skalan av ljud!
            Jag tror att man får det man betalar för.
            Som lite vardagsputter duger säkert ljudet,det man är lite orolig för är kvaliten.
            Det är inte roligt om grejerna går sönder på en regelbunden basis!

            Själv så började jag anläggningen med en skaplig begagnad förstärkare,sen har jag komletterat när pengarna rullat in.
            Tyvärr så blir den aldrig klar pga ribban höjs vid varje uppgradering.....

            Comment


            • #51
              Re: Funderingar kring detta paket

              Kan jag köpa koaxialer för 95kr/par så överlever jag nog kvalitén på ljudpaketet i fråga
              Men jag vill ju självklart inte att det ska gå sönder, då har man ju ingen nytta alls av det
              Hopp, ska man göra nu då?

              Comment


              • #52
                Re: Funderingar kring detta paket

                Ska du ha en Plasma från LG så kolla med Spacetronics i Arlanda stad. Fraktskadade kartonger, 20-40% rabatt.

                När jag köpte min 60" plasma där gav jag 12 k för den, då kostade den 17 k som billigast på Prisjakt.

                Comment


                • #53
                  Re: Funderingar kring detta paket

                  Originally posted by Softis View Post
                  Kan jag köpa koaxialer för 95kr/par så överlever jag nog kvalitén på ljudpaketet i fråga
                  Men jag vill ju självklart inte att det ska gå sönder, då har man ju ingen nytta alls av det
                  Dom säljer ju en vettig Pioneer förstärkare på netonnet för 2000kr. Välj den då, och komplettera med ett par golvare senare. Ett par golvare för runt 2000kr sen lär sopa skiten ur det andra paketet gällande upplevelsen vid både film och musik . Sen kompletterar du med sub, och surround och center vid senare tillfälle om du känner att det behövs. Personligen tycker jag att det är få filmer som har surroundljud som gör att det känns värt med de extra högtalarna.

                  Själv började jag med ett paket för 6000kr, sen bytte jag ut förstärkare, sen front-hgt, sen sub, sen surround osv osv.

                  Gå med den mörka sidan nu

                  Glhf

                  Comment


                  • #54
                    Re: Funderingar kring detta paket

                    Aldrig vart något för hemmabio, men börjas det så vet jag hur det slutar

                    Vincent, har dom hemsida?
                    Hopp, ska man göra nu då?

                    Comment


                    • #55
                      Re: Funderingar kring detta paket

                      Originally posted by Softis View Post
                      Aldrig vart något för hemmabio, men börjas det så vet jag hur det slutar

                      Vincent, har dom hemsida?
                      http://www.spacetronic.se

                      Comment


                      • #56
                        Re: Funderingar kring detta paket

                        Komplett sålde ett Sony 5.1 system för 999kr för nån vecka sedan det skulle du haffat

                        Förslag på prisvärda budgetgrejer:

                        Tv
                        http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=629179

                        Med det avståendet du kommer ha så ser man ingen skillnad på hd-ready (720p) eller full-hd (1080p)

                        5.1
                        http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=640506#extra

                        700kr över din budget dock.

                        Plasma är det du ska ha om du vill att svart ska vara svart och inte grått, jag själv har en LG 50PV350N och är toknöjd, min andra plasma från LG.

                        Har tyvärr ingen erfarenhet av ljudpaketet men det bör spöa det på netonnet. Kör själv på en hederlig Technics reviever med Proson Conquest 5050 mk2 golvare.
                        BMW E38 740
                        BMW M5 -01
                        bilradiohuset.se
                        SM-guld 2012

                        Comment


                        • #57
                          Re: Funderingar kring detta paket

                          Det börjar faktiskt luta åt den här TVn http://www.netonnet.se/art/tv-och-bi...e/151330.3115/

                          Måste bara leta fram lite stålar till en ny TV-hylla, hitta en nästan identisk som vi har, men det går in upp till 55" TV i den

                          Då skiter jag i ljudet sålänge, känns som att det går att hitta vettiga grejer på blocket. Har kollat igenom en hel del
                          Hopp, ska man göra nu då?

                          Comment


                          • #58
                            Re: Funderingar kring detta paket

                            Samsung plasma är ingen höjdare, satsa på en från LG eller Panasonic istället.
                            BMW E38 740
                            BMW M5 -01
                            bilradiohuset.se
                            SM-guld 2012

                            Comment


                            • #59
                              Re: Funderingar kring detta paket

                              ja denna skulle jag satsat på, nån hundring dyrare, men en pana å full hd
                              http://www.netonnet.se/art/tv-och-bi...e/158082.3115/

                              Comment


                              • #60
                                Re: Funderingar kring detta paket

                                Originally posted by sjobas View Post
                                ja denna skulle jag satsat på, nån hundring dyrare, men en pana å full hd
                                http://www.netonnet.se/art/tv-och-bi...e/158082.3115/
                                Ett bra val
                                BMW E38 740
                                BMW M5 -01
                                bilradiohuset.se
                                SM-guld 2012

                                Comment

                                Working...
                                X