Announcement

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 406, sakta men säkert ?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Peugeot 406, sakta men säkert ?

    Originally posted by K_arlstrom View Post
    Kör en liten uppdatering om vad jag sysslat med senaste tiden.. (inget förutom tweakning med bilen dock)

    MEN !!
    Om mindre än en månad så får jag mig ett eget dubbelgarage !!
    Står på samma tomt som mitt hus !
    Inte fel alls
    Grattis du.
    Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
    ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

    Comment


    • Re: Peugeot 406, sakta men säkert ?

      Dubbelgarage är ju en våt dröm.....
      Fd tävlande med min Citroën C5.

      Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

      sigpic

      Samarbetspartners:
      Ljudbyggaren

      Comment


      • Re: Peugeot 406, sakta men säkert ?

        Det känns helt okej ;D

        Har idag tagit mig tid att kolla varför baslådan slutade spela för några veckor sen.. provade ta lågnivån från midbasarna, testade även att driva middarna på det steget, dioden lös men det var ingen hemma.
        "Det är något fel som är trasigt" som en kompis brukar säga !

        Ska kolla vad nya vad-dom-nu-kallas kostar, hoppas det är rimligt att laga det

        Bonusbild innifrån garaget
        Attached Files
        Last edited by K_arlstrom; March 25, 2012, 18:41.

        Comment


        • Re: Peugeot 406, sakta men säkert ?

          Det är på tiden att jag uppdaterar (även om det inte är så mycket att uppdatera med) !
          Att äga och renovera ett hus tar mycket mer tid än jag hoppades på, men det känns som om det kan bli lite luckor här framöver..

          Ante var förbi och lånade garaget lite, vi han även prova min låda på hans stora steg och konstaterade att korgen på ena basen måste slagit sig när den flög ut ur bilen, den håller inte tätt (en missljudskälla hittat mao), sen fick jag bekräftat att det var pga den kraftiga djupbasförstärkningen i min passat och nu i peggan som de små bestarna bara verkar kunna spela djupbas.
          Lösningen blir nog en större bas

          Sen är steget inlämnat till Ronny, då det tog nån månad för mig att göra det så sa jag att han inte behöver stressa för att kolla vad det kan gå på att laga.
          Förhoppningsvis är det endast mosfet-arna som strykt med men då jag hittat dom som billigast för 63:- styck och det är 12 st så drar det iväg en bit bara där, och då gäller det att allt annat är som det ska..
          Sa att han även fick fundera på vad han ville ha för att bygga ihop det största monoblocket han designat, som en alternativ lösning till att laga xenonsteget

          Nu blir det en kopp kaffe och någon sorts byggande !

          Comment


          • Re: Peugeot 406, sakta men säkert ?

            Originally posted by K_arlstrom View Post
            Ska kolla vad nya vad-dom-nu-kallas kostar, hoppas det är rimligt att laga det
            N-Channel 60-V MOSFET ser det ut att vara. Jag känner inte igen företagslogotypen, men det skulle kunna vara Fairchild. Det finns kanske ett dussin varianter på 65N06, men jag har inte tid att bläddra i datablad (sitter på jobbet).
            ELFA hade den inte, men det kanske finns ekvivalenter. Den närmsta jag hittade, RFD 14N05 kostar ca10kr/st.

            Den sitter i DC-DC konvertern som boostar upp 12volten till rätt drivspänning för slutstegets effekttransistorer. Gissar på ca 50v.
            "When the going gets tough, the Tough get duct-tape" - Dr. Mabuse

            "När de rika börjar kalla sig för arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka

            Bil: BMW 328, F30. HU: BMW original snik-verion. Slutsteg: Mosconi PICO 8/12 & Mosconi PICO 1, Högtalare: Gladen BMW kit Sub: Gladen RS-X 10

            Comment


            • Re: Peugeot 406, sakta men säkert ?

              Finns 10-pack på ebay för 30usd inkl frakt.
              Fd tävlande med min Citroën C5.

              Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

              sigpic

              Samarbetspartners:
              Ljudbyggaren

              Comment


              • Re: Peugeot 406, sakta men säkert ?

                Originally posted by Dr. Mabuse View Post
                N-Channel 60-V MOSFET ser det ut att vara. Jag känner inte igen företagslogotypen, men det skulle kunna vara Fairchild. Det finns kanske ett dussin varianter på 65N06, men jag har inte tid att bläddra i datablad (sitter på jobbet).
                ELFA hade den inte, men det kanske finns ekvivalenter. Den närmsta jag hittade, RFD 14N05 kostar ca10kr/st.

                Den sitter i DC-DC konvertern som boostar upp 12volten till rätt drivspänning för slutstegets effekttransistorer. Gissar på ca 50v.
                Visst är det Fairchild. Har slutsteget lämnats till någon som håller på med elektronik så hittas säkert vettiga komponenter.

                Någon som vet var Phoenix gold tar sina slutsteg/designer från?

                Comment

                Working...
                X