Announcement

Collapse
No announcement yet.

Svalt intresse för old school steg i sverige?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Svalt intresse för old school steg i sverige?

    Originally posted by gurenius View Post
    Säg till om du vill äga ett igen! Har ett liggande...
    :O!! hur mkt vill du ha før det? hur ær skicket? Nu vart man ju sugen som fan....

    Synd att man inte har så stor budget denna månad efter køp av både coustic stegen och en sån hær som ær på væg från USA:


    Men berætta vad du vill ha så får vi se om du har den kvar nær nya pengar rullar in. eller kanske du kan vara sugen på nått byte?
    _____________________________________________

    Old school orion all the way!

    Comment


    • #17
      Re: Svalt intresse för old school steg i sverige?

      Har 7st PG ZPA steg. 5st används dagligen nästan.
      sigpic

      -C5 2008 -SQuse-
      -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

      Comment


      • #18
        Re: Svalt intresse för old school steg i sverige?

        gammal steg har man ju 3st alpine 3558 1 st 3545 men ej till salu

        Comment


        • #19
          Re: Svalt intresse för old school steg i sverige?

          Originally posted by fcmg View Post
          gammal steg har man ju 3st alpine 3558 1 st 3545 men ej till salu
          snyggt!
          Svensk importör/generalagent av:

          Alpine, MTX, Caliber, Macrom, Streetwires, Dynamat

          Best European Distributor 2011 - Alpine

          Comment


          • #20
            Re: Svalt intresse för old school steg i sverige?

            tackar hälsa sören från gullberg

            Comment


            • #21
              Re: Svalt intresse för old school steg i sverige?

              Finns inget som är mer tårögt när man tittar ner i raggar kalles bagage när man ser riktigt fina gamla klenoder, repiga och fullständigt vanvårdade slutsteg.

              Jag har precis köpt en klenod Nakamichi CD 45 i nyskick är såååå nöjd

              MVH//Björn

              www.dbakuten.se

              Comment


              • #22
                Re: Svalt intresse för old school steg i sverige?

                Originally posted by volvosteffe View Post
                :O!! hur mkt vill du ha før det? hur ær skicket? Nu vart man ju sugen som fan....

                Men berætta vad du vill ha så får vi se om du har den kvar nær nya pengar rullar in. eller kanske du kan vara sugen på nått byte?
                Kollade precis gamla Lazzat. Det är ju ditt gamla steg jag har! Spucket plexi på undersidan precis som när du sålde det 2007. Annars i gott skick!
                // Gurra
                BMW 530 med Alpine F1, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

                Comment


                • #23
                  Re: Svalt intresse för old school steg i sverige?

                  jaha, dær ser man :P vad har du før prislapp på det då?
                  _____________________________________________

                  Old school orion all the way!

                  Comment


                  • #24
                    Re: Svalt intresse för old school steg i sverige?

                    3.500:-. Ej prutbart!
                    // Gurra
                    BMW 530 med Alpine F1, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

                    Comment


                    • #25
                      Re: Svalt intresse för old school steg i sverige?

                      här kommer en bild på kronjuvelerna

                      orion 275 sx, earthquake pa 2050, phoenix gold mps2500, orion nt100

                      denna hittades nyligen av min far, finns inte en skråma på den! tillochmed "warranty viod if broken" lappen på baksidan är nästan perfekt skick, som annars alltid brukar vara bortnött/bortpillad. denna modellen var ju utan rca, istället finns en din kontakt och balanserade mini xlr, även strömtillförsel och högtalarutgångarna är löstagbara enheter.. gissa om han/jag är nöjd

                      2st phoenix gold som tyvärr har trasiga nätdelar och zpa 0.5an har även trasiga sluttransistorer... den vita är en zx350,

                      finns några till som kan klassas som vintage, men dock ganska ointressanta...

                      mvh
                      Last edited by sidny; September 22, 2010, 22:39.
                      Grönflejkad låg corsa a med aluminiuminstallation under uppbyggnad

                      Comment


                      • #26
                        Re: Svalt intresse för old school steg i sverige?

                        Originally posted by dBAkuten View Post
                        Finns inget som är mer tårögt när man tittar ner i raggar kalles bagage när man ser riktigt fina gamla klenoder, repiga och fullständigt vanvårdade slutsteg.

                        Jag har precis köpt en klenod Nakamichi CD 45 i nyskick är såååå nöjd

                        MVH//Björn

                        www.dbakuten.se
                        Köpte du "kiruna" spelaren?

                        Comment


                        • #27
                          Re: Svalt intresse för old school steg i sverige?

                          Dessa var jag och hämtade hem igår



                          Någon kan kanske även förklara vad jag kan använda detta delningsfilter till:
                          Last edited by luunggan; October 30, 2010, 15:27.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Svalt intresse för old school steg i sverige?

                            Originally posted by luunggan View Post
                            Dessa var jag och hämtade hem igår



                            Någon kan kanske även förklara vad jag kan använda detta delningsfilter till:
                            Du kan tex använda filtret för att dela mellan subbas och midbas.

                            Filtret använder sig inte utav vridpotentiometrar för att justera delningen, utan det använder DIP R-nät. Dvs ett antal motstånd, se manualen.

                            http://download.phoenixphorum.com/Ma...ers/AX204A.pdf

                            Såna här motstånd i färdiga valörer tror jag finns på tex ELFA att köpa, annars kan man göra som manualen beskriver, köpa en DIP socket med plats för motstånd.

                            Nackdelen med detta är självklart justerbarhet, men fördelen är ljud. Pottar är ju sådär....

                            Edit: Stegen verkar vara i grymt fint skick

                            //Jonas
                            SM-guld 2007 och 2008.
                            Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                            Comment


                            • #29
                              Re: Svalt intresse för old school steg i sverige?

                              Originally posted by sidny View Post
                              här kommer en bild på kronjuvelerna

                              orion 275 sx, earthquake pa 2050, phoenix gold mps2500, orion nt100

                              denna hittades nyligen av min far, finns inte en skråma på den! tillochmed "warranty viod if broken" lappen på baksidan är nästan perfekt skick, som annars alltid brukar vara bortnött/bortpillad. denna modellen var ju utan rca, istället finns en din kontakt och balanserade mini xlr, även strömtillförsel och högtalarutgångarna är löstagbara enheter.. gissa om han/jag är nöjd

                              2st phoenix gold som tyvärr har trasiga nätdelar och zpa 0.5an har även trasiga sluttransistorer... den vita är en zx350,

                              finns några till som kan klassas som vintage, men dock ganska ointressanta...

                              mvh
                              Har ägt ett 275 SX en gång i tiden...som jag sålde till Närpes...samma steg?!?

                              /Freddi
                              Projekt #sqnewbeetle
                              http://www.bilstereoforum.se/showthr...375#post394375

                              Nissan X-trail med old school Rockford-anläggning
                              http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=6111

                              Comment


                              • #30
                                Re: Svalt intresse för old school steg i sverige?

                                Originally posted by jonash View Post
                                Du kan tex använda filtret för att dela mellan subbas och midbas.

                                Filtret använder sig inte utav vridpotentiometrar för att justera delningen, utan det använder DIP R-nät. Dvs ett antal motstånd, se manualen.

                                http://download.phoenixphorum.com/Ma...ers/AX204A.pdf

                                Såna här motstånd i färdiga valörer tror jag finns på tex ELFA att köpa, annars kan man göra som manualen beskriver, köpa en DIP socket med plats för motstånd.

                                Nackdelen med detta är självklart justerbarhet, men fördelen är ljud. Pottar är ju sådär....

                                Edit: Stegen verkar vara i grymt fint skick

                                //Jonas
                                Läste igenom manualen nu. Det består alltså av ett highpass filter på sub sidan med delning på 90hz och ett lowpass filter på mid och diskant sidan med delningen 125hz.
                                Är det sen menat att man utnyttja elementens naturliga avrullning?

                                Jag undrar lite om hur man använde dessa förut, för jag kan inte se någon direkt nytta av att använda mid/tweeter delen då du ändå läre ha något filter för att dela mid och diskant? Eller gjorde man så att man körde endast framsystem på ett av dessa filter men sub till mellan och mid/tweeter till diskant?

                                Comment

                                Working...
                                X