Announcement

Collapse
No announcement yet.

18" bas i en Volvo 940 sedan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 18" bas i en Volvo 940 sedan?

    Har en Volvo 940 som jag skulle vilja få in en baslåda i,problemet är att lådan jag har är för stor för att få in i skuffen. Basen är en Digital Design 2518 som sitter i en portad låda. Lådan har en lutning på baksidan,och jag fick en tanke på om man kunde bygga om lådan och få bort sluttningen bak på lådan så den blir rak istället,alltså krympa lådan. Men vad är det som kan hända isåfall med ljudet? Har provat lådan i en stor GMC,där vart det riktigt bra tryck men det lät ändå lite fladdrigt. Sen flyttade jag över lådan till en 98as Volvo V70,och då vart ljudet avsevärt bättre inne i bilen från baslådan,den lät rappare och djupare.

    Alternativ 2 är ju att bygga en ny låda,men frågan är ju om man kan få ur lådan sen iochmed att man kanske måste bygga lådan på plats?

    Vad tror ni,törs man bygga om lådan och göra den plan på baksidan istället för sluttningen eller blir ljudet sämre då?

    Tack på förhand

  • #2
    Re: 18" bas i en Volvo 940 sedan?

    Vet att det inte är svar på din fråga men vill du få det bra så sälj 18"aren och köp en eller två basar som passar din bil(dvs 10 el 12").
    "Sound by Hewi"

    Blue eMotion by heWi

    Comment


    • #3
      Re: 18" bas i en Volvo 940 sedan?

      Originally posted by Hewi View Post
      Vet att det inte är svar på din fråga men vill du få det bra så sälj 18"aren och köp en eller två basar som passar din bil(dvs 10 el 12").
      Det är ett alternativ,men går det att få till med 18" basen så behåller jag den helst så jag slipper jaga en ny bas.

      Comment


      • #4
        Re: 18" bas i en Volvo 940 sedan?

        allt går säkert om det blir lika bra som när du sätter två 10" tätt mot ryggstödet o port genom skidlucka/hatthylla...det får tiden utvisa..har du otur spelar basen bara i skuffen..

        Comment


        • #5
          Re: 18" bas i en Volvo 940 sedan?

          Originally posted by Andyah View Post
          allt går säkert om det blir lika bra som när du sätter två 10" tätt mot ryggstödet o port genom skidlucka/hatthylla...det får tiden utvisa..har du otur spelar basen bara i skuffen..
          Det funkar nog fint om man skulle få ner basen tror jag. Hade en annan 940 för nåt år sen som jag hade en vanlig JBL 12" i fabriksbyggd låda bak i skuffen på,och den spelade på bra fast att den bara stog löst i skuffen utan skidluckan öppnad. Samma när jag hade 2st DLS rw6 basar i skuffen,spelade på riktigt bra även inne i kupén.

          Men går det inte att få ner lådan i skuffen så är det ju bara till att byta bas. Men jag undrar fortfarande över vad som händer om jag skulle prova att minska ner lådan genom att bygga bort sluttningen bak på den?

          Comment


          • #6
            Re: 18" bas i en Volvo 940 sedan?

            Bygga en låda som anpassad till bas och bil?

            Comment

            Working...
            X