Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E46 2005

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: BMW E46 2005

    Originally posted by zrken View Post
    Blir fint detta här (Y)
    Det hoppas jag iallafall!

    Nu har jag införskaffat allt ljud! Va hos Björn på Dbakuten, blev DLS rakt igenom




    Vad bilden innehåller:
    2 st DLS RMW10
    1 st DLS CC1000 monosteg
    1 st DLS Ultimate UP6i kitsystem
    1 st DLS CC-4 4 kanals steg
    20mm2 kablar
    Stinger 8000 5,5m signalkabel
    Stinger Säkringsblock
    30 meter 100% koppar högtalarkabel

    Så fort bilen är färdig på verkstaden börjar jag dra kablar.. kommer uppdatering så fort det händer något mer!

    Comment


    • #17
      Re: BMW E46 2005

      Har förberett både jord och pluskabel, dock kan jag ju inte göra färdigt dem eftersom jag måste vänta tills jag får hem bilen.. men jag klämde kabelskorna med hjälp av skruvstädet och sedan lödde för att det verkligen ska sitta!





      krympslang på.





      Trevlig midsommar allihop!

      Comment


      • #18
        Re: BMW E46 2005

        Trevligt bygge kul med ett renodlat Dls bygge kommer att följa denna tråd.
        Glad midsommar

        Comment


        • #19
          Re: BMW E46 2005

          Originally posted by Dannek View Post
          ....men jag klämde kabelskorna med hjälp av skruvstädet och sedan lödde för att det verkligen ska sitta!
          Det ser ut att vara en fin setup du skaffat
          En säkrare elektrisk förbindelse får du med till exempel det här enkla och billiga verktyget från Biltema http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Han...ss-2000019420/
          Det verktyget kan du sätta upp i skruvstädet och klämma ihop som ett alternativ till hammarslag.
          Skippa lödningen då den inte ger några positiva egenskaper i det här sammanhanget.

          Comment


          • #20
            Re: BMW E46 2005

            Originally posted by kokos View Post
            Trevligt bygge kul med ett renodlat Dls bygge kommer att följa denna tråd.
            Glad midsommar
            Roligt, välkommen

            Originally posted by Backkungen View Post
            Det ser ut att vara en fin setup du skaffat
            En säkrare elektrisk förbindelse får du med till exempel det här enkla och billiga verktyget från Biltema http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Han...ss-2000019420/
            Det verktyget kan du sätta upp i skruvstädet och klämma ihop som ett alternativ till hammarslag.
            Skippa lödningen då den inte ger några positiva egenskaper i det här sammanhanget.
            Det såg intressant ut! Kabelskorna sitter ju som berget men som toppen på moset så lär det ju sitta ännu bättre med lite lödtenn?

            Comment


            • #21
              Re: BMW E46 2005

              Idag fick jag äntligen tillbaka bilen och en bil är verkligen mer än ett transportmedel, kändes så jävla skönt att ha den hemma igen, har saknat den

              Direkt när jag kom hem från jobbet så monterade jag nya huvudenheten, Alpine CDE-178BT

              original dyngan ut!



              Riktiga grejer in! Blev en extrem skillnad i kvalité på ljudet efter detta bytet



              I helgen byggde jag även en låda till DLS basarna..

              Ser lite halvdan ut men den är riktigt stabil, ska kläs osv..






              med basarna i



              Hur det ser ut genom skidluckan



              Det var allt för denna gången! Nästa update kommer förmodligen till helgen, antingen om jag fortsätter i bagaget eller om jag börjar med kabeldragning för framsystem osv, har inte bestämt mig än

              Comment


              • #22
                Re: BMW E46 2005

                Stressa inte.
                Det är kul när det spelar, men det är inte kul att göra om genvägar.

                Bygglogg: SQW: TransFårrden

                Comment


                • #23
                  Re: BMW E46 2005

                  Originally posted by zrken View Post
                  Stressa inte.
                  Det är kul när det spelar, men det är inte kul att göra om genvägar.
                  Nej visst är jag ivrig men jag räknade på lådan väldigt noga så att covers passar bra men ska nog ändå ta och göra om den, blev inte helt 100 vilket jag vill att det ska bli.. första gången jag bygger en portad låda så nu har jag lärt mig snestegen

                  Comment


                  • #24
                    Re: BMW E46 2005

                    Ska du bygga någon passbit så att lådan tätar mot ryggstödets baksida?
                    Jonas, Umeå

                    Audi A4 Avant Quattro 1.8T B7 ProSport ProLine S-line silvermetallic
                    Pioneer SPH-DA120, Gladen Audio, RC90c2, RC600c1, 165RS, RS10

                    Comment


                    • #25
                      Re: BMW E46 2005

                      Originally posted by tvett View Post
                      Ska du bygga någon passbit så att lådan tätar mot ryggstödets baksida?
                      Japp det är det som är tanken! men ska bygga en ny låda med "passbitar" som går över hela lådan eller hur man ska säga

                      Comment


                      • #26
                        Re: BMW E46 2005

                        Du låter sidor, botten och lock gå framåt på en högre låda? Låter bra!
                        Jonas, Umeå

                        Audi A4 Avant Quattro 1.8T B7 ProSport ProLine S-line silvermetallic
                        Pioneer SPH-DA120, Gladen Audio, RC90c2, RC600c1, 165RS, RS10

                        Comment


                        • #27
                          Re: BMW E46 2005

                          Originally posted by tvett View Post
                          Du låter sidor, botten och lock gå framåt på en högre låda? Låter bra!
                          Precis blir ju riktigt stabilt då

                          Comment


                          • #28
                            Re: BMW E46 2005

                            Kanske kan försöka sig på en slitsport i mitten istället för rören?
                            Jonas, Umeå

                            Audi A4 Avant Quattro 1.8T B7 ProSport ProLine S-line silvermetallic
                            Pioneer SPH-DA120, Gladen Audio, RC90c2, RC600c1, 165RS, RS10

                            Comment


                            • #29
                              Re: BMW E46 2005

                              Originally posted by tvett View Post
                              Kanske kan försöka sig på en slitsport i mitten istället för rören?
                              Ja det känns som att det kan vara ett bra alternativ för det är svårt att få till en låda som är tillräckligt djup för rören men samtidigt tillräckligt bred/hög för att basarna ska få plats..

                              Comment


                              • #30
                                Re: BMW E46 2005

                                Man kan alltid köra slutet
                                Jonas, Umeå

                                Audi A4 Avant Quattro 1.8T B7 ProSport ProLine S-line silvermetallic
                                Pioneer SPH-DA120, Gladen Audio, RC90c2, RC600c1, 165RS, RS10

                                Comment

                                Working...
                                X