Announcement

Collapse
No announcement yet.

Orange display och knappar.. Hata Blåa leds!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Orange display och knappar.. Hata Blåa leds!

    Hej.

    Som alldeles ny medlem skulle jag vilja ondgöra mig över alla dom bilstereos som säljs idag.

    Detta pga att nästan samtliga idag har BLÅTT ljus, och det stör definitivt min nattkörning.

    Nu undrar jag om någon här kan rekommendera något med ORANGE (eller rött) ljus, med RDS (TA) och gärna med USB så jag kan välja lite egen musik när jag tar en runda med min gamla Toyota Starlet från 1987.

    Typ denna, fast till lägre pris... (och med vanlig RATT)

    http://www.brc.se/sortiment/artikel....RUSB&VGR=U1000
    Last edited by klickmans; February 2, 2010, 22:14.

  • #2
    Re: Orange display och knappar.. Hata Blåa leds!

    Håller med dig faktiskt, kanske men bara kanske om man hade blå bil så passar blå belysning.

    Vissa Alpine och FLI har orangea, tror alla alpines gröna även har orange belysning.
    FLI är ett relativt nytt märke från england, går nog endast att köpa i england också.

    Vissa Pioneer, JVC, Sony har rött, Kenwood tror jag också har nån med rött.

    Sen finns det ju dem som går att välja färg själv på.

    Rätt enkelt att hitta om man glor igenom lite bilstereosajter,
    länktips borde väl finnas nånstans på denna sidan.
    Långt ifrån samtliga har blått sken!

    Comment


    • #3
      Re: Orange display och knappar.. Hata Blåa leds!

      Min alpine har, grön,blå,röd,orange om ja inte minns fel.. Använder dock gröna för den matchar volvon till belysningen

      Comment


      • #4
        Re: Orange display och knappar.. Hata Blåa leds!

        Alpine har flertalet "oblåa".

        Pierre
        SEASTREAMS GARAGE


        ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

        Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

        Comment


        • #5
          Re: Orange display och knappar.. Hata Blåa leds!

          Originally posted by darki3 View Post
          Min alpine har, grön,blå,röd,orange om ja inte minns fel.. Använder dock gröna för den matchar volvon till belysningen
          o jag använder den röda, för den matchar audins belysning .

          O håller med trådskaparen, ALLT djävulskap som lyser starkt typ blått stör somf*n när man kör när de är mörkt!.

          Riktigt skönt med röd eller orange belysning då den aldrig kan bli stark, kan man sen stänga av displayen så är de ännu bättre

          Comment


          • #6
            Re: Orange display och knappar.. Hata Blåa leds!

            Jag har en JVC DVD som jag ska sälja! Den har dryga 1024 färger i displayen och tror det är 4st olika på knapparna!

            http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=2638
            Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
            www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
            www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

            Comment


            • #7
              Re: Orange display och knappar.. Hata Blåa leds!

              Min alpine 9882ri har röda lysen och en rejäl ratt
              För mycket är lagom

              Comment


              • #8
                Re: Orange display och knappar.. Hata Blåa leds!

                I princip alla Nakamichi har det du söker! Väldigt enkla funktioner, enkel design och bara bra ljud. Har du många slutsteg eller inga? Har du inga så kan du köpa en billigare modell, CD35 eller den nyare versionen CD300 som även tar MP3. Går du upp ett steg så har du CD40/CD400. Jag hade själv en CD40 i 9 år utan problem. Sålde denna i ett svagt ögonblick i höstas... Sen finns flaggskeppet CD700, http://www.productwiki.com/upload/im...cd_700ii_1.jpg men med den måste du ha slutsteg eftersom den inte har någon inbyggd effekt. Se dock upp för det finns även med grön display, jag minns att man fick välja. Vilken modell du än väljer så kommer du att trivas! Lycka till!
                Diq Khongwong, telefon: 070 327 24 08

                Audi coupe' quattro 1985 med Amega Genesis Alpine

                Tack till Pierre Sjöström , Micke Forssberg och Gravyrbutiken för all hjälp!

                Min projekttråd: DIQ´s AUDIo, nya bilder läggs alltid på de två första sidorna

                Comment


                • #9
                  Re: Orange display och knappar.. Hata Blåa leds!

                  Originally posted by diq View Post
                  I princip alla Nakamichi har det du söker! Väldigt enkla funktioner, enkel design och bara bra ljud.
                  Förutom priset då..

                  Billiga Pioneer brukar finnas som grön eller röd belysning.
                  Jvc likaså

                  //
                  __________________
                  Mvh Jonas
                  Ljudnörd, SAAB-frälst, motorcyklist och trafiklärare
                  8ggr Svensk Mästare SQ & Multimedia
                  Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

                  Comment


                  • #10
                    Re: Orange display och knappar.. Hata Blåa leds!

                    Originally posted by diq View Post
                    I princip alla Nakamichi har det du söker! Väldigt enkla funktioner, enkel design och bara bra ljud. Har du många slutsteg eller inga? Har du inga så kan du köpa en billigare modell, CD35 eller den nyare versionen CD300 som även tar MP3. Går du upp ett steg så har du CD40/CD400. Jag hade själv en CD40 i 9 år utan problem. Sålde denna i ett svagt ögonblick i höstas... Sen finns flaggskeppet CD700, http://www.productwiki.com/upload/im...cd_700ii_1.jpg men med den måste du ha slutsteg eftersom den inte har någon inbyggd effekt. Se dock upp för det finns även med grön display, jag minns att man fick välja. Vilken modell du än väljer så kommer du att trivas! Lycka till!
                    En Nakamichi som tar mp3? Nu har dem väl sålt sin själ ändå

                    Comment


                    • #11
                      Re: Orange display och knappar.. Hata Blåa leds!

                      Originally posted by joj View Post
                      Förutom priset då.. //
                      Finns alltid lätt beg/demo att köpa om man vill spara några kronor!
                      Diq Khongwong, telefon: 070 327 24 08

                      Audi coupe' quattro 1985 med Amega Genesis Alpine

                      Tack till Pierre Sjöström , Micke Forssberg och Gravyrbutiken för all hjälp!

                      Min projekttråd: DIQ´s AUDIo, nya bilder läggs alltid på de två första sidorna

                      Comment


                      • #12
                        Re: Orange display och knappar.. Hata Blåa leds!

                        Originally posted by Emilius View Post
                        En Nakamichi som tar mp3? Nu har dem väl sålt sin själ ändå
                        Dom säljer ju på samma villkor som alla andra och då krävs det nog MP3 idag...i alla fall på volymsegmentet=billigare "Svenssonmodeller".
                        Diq Khongwong, telefon: 070 327 24 08

                        Audi coupe' quattro 1985 med Amega Genesis Alpine

                        Tack till Pierre Sjöström , Micke Forssberg och Gravyrbutiken för all hjälp!

                        Min projekttråd: DIQ´s AUDIo, nya bilder läggs alltid på de två första sidorna

                        Comment


                        • #13
                          Re: Orange display och knappar.. Hata Blåa leds!

                          Originally posted by diq View Post
                          Dom säljer ju på samma villkor som alla andra och då krävs det nog MP3 idag...i alla fall på volymsegmentet=billigare "Svenssonmodeller".
                          Jo förstår det, har dock inte hört om Nakamichi med mp3 förut,
                          troligen för dem verkar vända sig till dem äkta audiofilerna mest,
                          och då känns det nästan lite "fel" att dem erbjuder dessa svenssonmodeller.
                          Men hey, jag klagar inte, jag kör ju faktiskt mp3 själv

                          Comment


                          • #14
                            Re: Orange display och knappar.. Hata Blåa leds!

                            jag har en naka cd 500, den är lättanvänd, snygg, ser ej ut som ett rymdskepp, 3x lågnivå och inte så mkt annat.

                            tar mp3 gör den också om man vill det.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Orange display och knappar.. Hata Blåa leds!

                              Tack för att ni hjälper till med detta.

                              Har hittat en som har rätt färg, vad ska man betala för en sån här?

                              Begagnad http://images.tradera.com/025/96427025_1.jpg

                              Comment

                              Working...
                              X