Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vw Polo med SPL Dynamics (Övningsbygger)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Vw Polo med SPL Dynamics (Övningsbygger)

    Originally posted by Hassman View Post
    Tack Känner mig aningen stressad att få den hyfsat färdig för att glida runt på elmia (y)
    Det är du inte ensam om..
    Mini Cooper goes Pioneer
    http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
    Volvo V50
    http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

    Sponsorer som håller mig flytande:
    Pioneer, Stinger

    Comment


    • Re: Vw Polo med SPL Dynamics (Övningsbygger)

      Originally posted by Landén View Post
      Det är du inte ensam om..
      Det gör nog dom flesta här skulle jag tro :P
      www.12vled.se - Cool & fräsch belysning till bilen!

      Comment


      • Re: Vw Polo med SPL Dynamics (Övningsbygger)

        Update igen! Ligger inte på latsidan här inte

        Drog iväg imorse till returbilen då jag tydligen hade missat att det kommit 3st Volvo V40, och jodå jag hittade allt 3st basar till :lol:

        Jag har en känsla av att dom kommer gå åt under tävlingar så nu har jag 2st extra i reserv ifall någon skulle behöva bytas ut.

        Drog även förbi jula och shoppade massa färger då lister ska lackas, insatser till framlysen och blinkers ska även dom lackas. Svängde även förbi BRL och köpte 2st 4" portar. Lite extrarör har vi redan så vi under tävling kan byta rör och prova olika avstämningar



        Sen var det dags att ta tag i golvet bak i skuffen då jag behövde få något att gå på och för att kunna kolla så den planerade lådan faktiskt går in i bilen.








        Sen var det att kopiera över till OSB då jag alltid gör mallar i dessa innan jag gör det slutgiltiga i 16mm MDF. Gick hyfsat bra att göra mallen faktiskt, några ställen som ska fixas såklart.

        Men jag fick dock dela den största skivan i 2 delar då den inte går i bilen i ett stycke.












        Sådär då, jag återkommer till er i veckan för nu kommer det gå undan vill jag lova!
        www.12vled.se - Cool & fräsch belysning till bilen!

        Comment


        • Re: Vw Polo med SPL Dynamics (Övningsbygger)

          Hann tyvärr inte få allt färdigt till Elmia som jag hade hoppats på :| Men det kommer mer träffar (y)

          Jag har jobbat stenhårt nu senaste dagarna för att försöka hinna, så jag orkar ärligt talat inte skriva massa ingående text om vad som är gjort till bilderna, tror också att ni ser ganska snabbt vad som är gjort.


































          Och här är jag just nu, baslådan börjar komma ihop och golvet till bilen finns det virke till nu.





          www.12vled.se - Cool & fräsch belysning till bilen!

          Comment


          • Re: Vw Polo med SPL Dynamics (Övningsbygger)

            Jobbat som en idiot på att få ihop baslådan och golvet nu, och nu är allt ihopsatt men dock inte fastmonterat helt
            Lådan spelar verkligen över förväntan! Mer finns dock att ge, olabbad med olika avstämningar, ingen dämpning inuti lådan och inte tätat runtom lådan ännu.












































            Nu är det slutfinish och täta bakåt som gäller
            www.12vled.se - Cool & fräsch belysning till bilen!

            Comment

            Working...
            X