Announcement

Collapse
No announcement yet.

Project ReFocuST

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Project ReFocuST

    Denna hållaren har man ju hört talas om!

    Riktigt smäcker och placeringen blir ju perfekt!
    "Sound by Hewi"

    Blue eMotion by heWi

    Comment


    • #17
      Re: Project ReFocuST

      Lysande! absolut lysande!

      Bygglogg: SQW: TransFårrden

      Comment


      • #18
        Re: Project ReFocuST

        Då jag efter lite klurande bestämt mig för att köra med 2st Voce 12" basar så kunde jag börja bygga lådor mm till skuffen. Jag kommer att köra slutna lådor på ca 35liter styck. Basarna kommer spela mot baksätet....



        I mitten kommer jag placera slutsteget som blir synligt bakifrån.



        Då jag behövde ringar för att få basarna att se insänkta ut så passade jag på att fräsa allt jag visste att jag behövde (för stunden)...Ringar för basarna, middbasarna och diskanter.





        Här är det tillfälligt ihopsatt o ringarna hängt på lösen för att prova designen!!
        Dom mindre ringarna bakåt skall inte längre användas. Se förklaring längre ner....



        Dessa ringar ger både basen ett insänkt intryck, samt en möjlighet att montera belysning runt basen lite senare. Processor o filter kommer att monteras i detta hålrum dolt & kommer inte att visas!!



        Lådorna är tätade i alla skarvar o sedan plastade på insidan med polyester.



        4mm stålringar för smidigare montering med riktiga bultar utan krångel.
        Stort tack till MR Metall (Johan Kuhlin) för hjälpen med dessa o mkt mer:-)



        Då jag oxå bestämt mig för att göra sidocovers bakåt i skuffen så fick jag skrota planen på att ha fönster in i baslådan (små ringarna). Jag vill helt enkelt ha lite mer former än en plan vägg bakåt...



        Lite fleecetyg spänt över så jag kan börja plasta!!



        Så här ser det ut mot baksätet efter provmontering (ej komplett)



        Första lagret plast. Sedan skall det göras lite mer detaljer innan slutgiltig design.



        Nu får det räcka med bilder för idag!! Ha en bra kväll

        // Anders
        Mvh Anders Redigh // LP ENTREPRENAD

        Samarbetspartners: ArmourNordic, Amring, Greatwork, Street Performance, CMS Group,

        Proud member of: Ford Focus Club Sweden

        Comment


        • #19
          Re: Project ReFocuST

          verkligen ett trevligt bygge det här är.
          ska bli intressant o följa.
          Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.
          "The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."
          Facebook: husse bygger gladenwagon
          Instagram: husse_bygger_gladenwagon

          Comment


          • #20
            Re: Project ReFocuST

            Snyggt som vanligt
            Octan
            Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
            Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

            OctanAudio
            Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
            Fegens Vandrarhem

            Bilstereoblog
            Team Ljudbyggaren

            Comment


            • #21
              Re: Project ReFocuST

              Alldeles utmärkt inspirerande.
              Hoppas på bilder på hur det kommer se ut i baljan, om orginalgolvet är höjt där bak generellt nu eller om det ligger i normal nivå.

              Bygglogg: SQW: TransFårrden

              Comment


              • #22
                Re: Project ReFocuST

                Alldeles utmärkt inspirerande.
                Hoppas på bilder på hur det kommer se ut i baljan, om orginalgolvet är höjt där bak generellt nu eller om det ligger i normal nivå.
                Golvet kommer inte att höjas något!! Jag behöver inte platsen där under så reservhjulet kommer att vara kvar.
                Hela skuffen kommer att kläs svart med den sk superstretch vinylen från Top n´Trim, med några detaljer i svart mocka. Ev med några blå sömmar i skinnet!!

                Hela färgsättningen är bestämd utifrån bilen o den nya inredningen från en Focus RS!! Så det blir grå bil med detaljer i svart, silver o blått





                Jag har även dörrsidor (Passar inte (3dr)), mittkonsoll, radioram mm från den bilen som kanske kommer att användas.....Men jag har inga bilder på det just nu då det är undanlagt!!

                //
                Mvh Anders Redigh // LP ENTREPRENAD

                Samarbetspartners: ArmourNordic, Amring, Greatwork, Street Performance, CMS Group,

                Proud member of: Ford Focus Club Sweden

                Comment


                • #23
                  Re: Project ReFocuST

                  Fint klädda A stolpar .Även resten ser bra ut.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Project ReFocuST

                    Alltid fått inspiration av byggena och lär inte bli besviken nu heller skulle ja tro
                    Bra jobbat
                    Audi A4 B5 -98
                    Pioneer P90 + DEQP90
                    Sinfoni amplitude 50.4x
                    Sinfoni shadow 100.2
                    Sinfoni S165W x4
                    Sinfoni S100M
                    Sinfoni S25T

                    Vw up -12
                    På gång..
                    New car, hi end old school..

                    Comment


                    • #25
                      Re: Project ReFocuST

                      Originally posted by BefocuST View Post
                      Fördelen med Alpine boxen är att den är i stort sett färdigtweakad efter EM finalen 2008 från min gamla Focus ST.
                      Då kanske du behöver en sprillans ny DVA-9861Ri ..... och lite vinyl
                      sigpic

                      We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                      Ljudbyggaren sedan 1998

                      Importör av Mosconi, Gladen
                      Se oss på Facebook för nyheter.

                      Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                      Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                      International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                      Comment


                      • #26
                        Re: Project ReFocuST

                        Originally posted by Nonne View Post
                        Då kanske du behöver en sprillans ny DVA-9861Ri ..... och lite vinyl
                        Vi får se vilken HU det blir i bilen Nonne. Mest troligt är att jag börjar med min Bitten för att se hur det funkar på original stereon.
                        Sedan blir det troligtvis någon Alpine spelare då jag gärna vill ha möjlighet att kunna köra blåtand.....

                        Däremot kan jag säga redan nu att mer vinyl måste införskaffas.
                        Jag skall kolla lite hur mkt som behövs o vilka färger jag behöver.
                        I så fall är det inte omöjligt att det blir en tripp ner för att hälsa på dig inom kort. Skulle det funka tror du i så fall:-)

                        // Anders
                        Mvh Anders Redigh // LP ENTREPRENAD

                        Samarbetspartners: ArmourNordic, Amring, Greatwork, Street Performance, CMS Group,

                        Proud member of: Ford Focus Club Sweden

                        Comment


                        • #27
                          Re: Project ReFocuST

                          Originally posted by BefocuST View Post
                          I så fall är det inte omöjligt att det blir en tripp ner för att hälsa på dig inom kort. Skulle det funka tror du i så fall:-)

                          // Anders
                          Självklart sickan
                          sigpic

                          We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                          Ljudbyggaren sedan 1998

                          Importör av Mosconi, Gladen
                          Se oss på Facebook för nyheter.

                          Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                          Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                          International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                          Comment


                          • #28
                            Re: Project ReFocuST

                            Originally posted by Nonne View Post
                            Självklart sickan
                            Det låter bra Nonne!!
                            Jag återkommer när jag har lite mer koll på läget:-)
                            Mvh Anders Redigh // LP ENTREPRENAD

                            Samarbetspartners: ArmourNordic, Amring, Greatwork, Street Performance, CMS Group,

                            Proud member of: Ford Focus Club Sweden

                            Comment


                            • #29
                              Re: Project ReFocuST

                              Senaste veckan har det inte blivit så mkt gjort i garaget!! Har spenderat ca 70h i min maskin o plogat snö dom senaste 6 dagarna.

                              Idag fick jag äntligen lite tid över o kunde fixa lite med bilen:-)

                              Det fick bli till att dämpa lite i bagaget .....Det var riktigt kul att för första gången prova hur Dynamat funkar att jobba med :-)


                              Dämpning under klädseln på hatthyllan


                              Dämpningen under reservhjulet mm


                              Dämpning av bakluckan.


                              Jag proavde även att lägga lite dämpning på insidan A-stolparna när jag ändå var i farten!!


                              Nu hoppas jag att kommande vecka kan bjuda på lite ledighet så jag kommer någon vart. På schemat står att fräsa lite mer ringar så jag kan komma vidare med mina covers i skuffen!!

                              Ha en bra vecka!!

                              //
                              Mvh Anders Redigh // LP ENTREPRENAD

                              Samarbetspartners: ArmourNordic, Amring, Greatwork, Street Performance, CMS Group,

                              Proud member of: Ford Focus Club Sweden

                              Comment


                              • #30
                                Re: Project ReFocuST

                                Dynamat är fint!

                                Är det den tunnare du använder eller har dem ändrat färgschema
                                "Sound by Hewi"

                                Blue eMotion by heWi

                                Comment

                                Working...
                                X