Announcement

Collapse
No announcement yet.

Obehörig har försökt få access till forumet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Obehörig har försökt få access till forumet?

    Vaknade till ett email, som för all del kan vara resultatet av någons ärliga misstag. Men jag tänkte kolla om det är fler som fått ett sådant meddelande i natt, mitt dundrade in 03:51. Är det många är det ju systematiskt...
    B!

    Originally posted by email
    Dear -=Mr B=-,

    Someone has tried to log into your account on Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo with an incorrect password at least 5 times. This person has been prevented from attempting to login to your account for the next 15 minutes.

    The person trying to log into your account had the following IP address: 188.143.232.144

    All the best,
    Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo

  • #2
    Re: Obehörig har försökt få access till forumet?

    Sök på http://ip-lookup.net/index.php så får du mer info.
    BilstereoPiraten
    CDT Fantast

    Comment


    • #3
      Re: Obehörig har försökt få access till forumet?

      Mja, det säger inte mig mer än vad jag redan visste. Att det inte är jag som försökt logga in, utan någon annan. Denna någon kan vara rysk, men det kan även vara en (oskyldig?) proxy, eller en burk någon "skaffat" sig access till.
      B!

      Comment


      • #4
        Re: Obehörig har försökt få access till forumet?

        http://whatismyipaddress.com/ip/188.143.232.144

        kolla User Comments

        Comment


        • #5
          Re: Obehörig har försökt få access till forumet?

          Vid det här laget känns det alltså aktuellt att få admins att blocka åtminstone den här IP'n så att vem det än är inte kan fortsätt leka.
          B!

          Comment


          • #6
            Re: Obehörig har försökt få access till forumet?

            Av någon anledning låg det helt plötsligt 2 likadana, gamla, inlägg här, så jag raderade det ena, och försöker skriva ett nytt, igen. Samma brev i e-postkorgen, och samma IP adress som ursprung. Forumet har definitivt någon som försöker hälsa på, och admins bör göra något åt saken. Så, i den händelse att de missat att läsa tråden, rapporterar jag det här inlägget, och hoppas på att de åtgärdar det.
            B!

            Comment


            • #7
              Re: Obehörig har försökt få access till forumet?

              Originally posted by -=Mr B=- View Post
              Av någon anledning låg det helt plötsligt 2 likadana, gamla, inlägg här, så jag raderade det ena, och försöker skriva ett nytt, igen. Samma brev i e-postkorgen, och samma IP adress som ursprung. Forumet har definitivt någon som försöker hälsa på, och admins bör göra något åt saken. Så, i den händelse att de missat att läsa tråden, rapporterar jag det här inlägget, och hoppas på att de åtgärdar det.
              B!
              Det är inte så att du behöver se över din burk och leta efter små hästar?
              Låter dom du inte är helt ensam användare av infon på din burk.
              Roger Edvinsson
              Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
              helst på saker av kolfiber :-)

              Comment


              • #8
                Re: Obehörig har försökt få access till forumet?

                Hade de haft tillgång till infon på min burk hade jag ju inte fått meddelande om att någon försökt logga in. Jag hade loggat in på forumet, och upptäckt att jag var bannad för spam, eller motsvarande.

                Ingen kan iofs någonsin vara säker, men jag känner mig hyfsat övertygad om att det inte sitter några hästar här. Nattlig säkerhetskontroll från min Home Server 2011, nätverket bor bakom en Smoothwall konfigurerad burk som agerar hårdvaru brandvägg, och AVG ligger aktivt som lokalt skydd. "suspekt" mjukvara körs i virtuella sandlådor på VMware, om jag får för mig att provköra något.
                B!

                Comment


                • #9
                  Re: Obehörig har försökt få access till forumet?

                  Originally posted by -=Mr B=- View Post
                  Vid det här laget känns det alltså aktuellt att få admins att blocka åtminstone den här IP'n så att vem det än är inte kan fortsätt leka.
                  B!
                  Hade jag gärna gjort men jag känner inte till någon möjlighet att blocka ett IP i vBulletin tyvärr.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Obehörig har försökt få access till forumet?

                    vBulletin Options -> User Banning Options -> Edit Settings -> Banned IP Addresses
                    BMW E38 740
                    BMW M5 -01
                    bilradiohuset.se
                    SM-guld 2012

                    Comment


                    • #11
                      Re: Obehörig har försökt få access till forumet?

                      Tack! Nu slipper vi honom.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Obehörig har försökt få access till forumet?

                        Tack! Nu slipper vi honom.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Obehörig har försökt få access till forumet?

                          Förhoppningsvis är det sant. Ser ut som om du lyckades få till dubbla inlägg här ovan dock, så jobbet är inte färdigt för en mod, någonsin, tror jag ;- )
                          B!

                          Comment

                          Working...
                          X