Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med frakt från Danmark - någon boende där?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjälp med frakt från Danmark - någon boende där?

    Jag tänkte beställa ett litet paket (under 1 kilo) från en dansk bilstereofirma men det visade sig att de slutat leverera till Sverige och har inte möjlighet att hjälpa till.

    Så frågan är om någon här bor i Danmark och skulle kunna tänka sig att ta emot och sedan vidarebefordra ett paket till Solna åt mig? Jag beställer och betalar varan så det enda som återstår är att klistra fast ny adresslapp och posta paketet till sverige.
    Jag sätter över pengar för frakten till Sverige i förväg.


    Finns det någon här som själv kan hjälpa mig eller som känner någon annan som skulle kunna hjälpa en desperat stackare.

    Vi ordnar med alla förtroende- och identitets frågor via PM/mail/telefon och självklart får ni all kontaktuppgifter samt fasta och mobila nummer till mig privat och mitt jobb. Vilka med säkerhet borgar för att jag är den jag säger mig vara.

  • #2
    Re: Hjälp med frakt från Danmark - någon boende där?

    Jag har lite leveranser från Danmark då och då! Är inte omöjligt att du kunde få åka med på en sändning i sådana fall! Har inget är planerat för dagen, så beror på hur bråttom du har!
    Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
    www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
    www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

    Comment


    • #3
      Re: Hjälp med frakt från Danmark - någon boende där?

      Det hade varit strålande.

      Jag har inte bråttom med att få den till sverige så det är lugnt men skulle gärna vilja lägga ordern på den skyndsamt. Så bara jag har en dansk adress den kan levereras till snarast gör det inget om den ligger i Danmark ett tag i väntan på distribution hit.

      Skulle det fungera?
      I sådant fall tar vi resten privat.

      Comment


      • #4
        Re: Hjälp med frakt från Danmark - någon boende där?

        Att de inte levererar till Sverige kanske har sina naturliga förklaringar.

        Finns inte denna produkt att köpa i Sverige?
        Då slipper du allt krångel.
        Roger Edvinsson
        Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
        helst på saker av kolfiber :-)

        Comment


        • #5
          Re: Hjälp med frakt från Danmark - någon boende där?

          Att ta på sig att frakta någon annans paket kan vara förenat med mycket stora risker. Det bästa du kan göra i detta läget är att kontakta ex Schenker där du uppger det Danska företagets adress och sen låter dem sköta transporten.

          Det hela verkar ju väldigt skumt att företaget inte kan skicka till Sverige. Bara du har förskottsbetalt så finns där absolut inga hinder att skicka för dem.
          Jag ÄR Gandalf!!!

          Comment


          • #6
            Re: Hjälp med frakt från Danmark - någon boende där?

            De har levererat till Sverige och andra länder tidigare men har slutat med det V någon anledning. Bad vänligt om de kunde på något annat sätt skicka den men det ville de inte.

            Hade produkten funnitsni Sverige hade jag köpt den här direkt och sluppit problemen. Ska kolla med schenker om de kan hanterar det här.

            Man undrar varför skicka ett kolli till Sverige ska vara så svårt för dem.

            Comment

            Working...
            X