Announcement

Collapse
No announcement yet.

"team thunder" bmw 318iT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: "team thunder" bmw 318iT

    jo det är väl så att man skriver samma hela tiden så man skiter i att kommentera då man dragit samma komentar flera gånger förrut vet ju det själv då jag är väldigt dålig på att kommentera själv

    nu är iaf förstasidan uppdaterad med några fler bilder! bla batterihylla, uppbyggnad av dörrarna och givetvis några fler baslådebilder

    mvh
    Grönflejkad låg corsa a med aluminiuminstallation under uppbyggnad

    Comment


    • #17
      Re: "team thunder" bmw 318iT

      Ska bli intressant att lyssna! Jobba på nu så syns vi i Åbo!

      /Freddi
      Projekt #sqnewbeetle
      http://www.bilstereoforum.se/showthr...375#post394375

      Nissan X-trail med old school Rockford-anläggning
      http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=6111

      Comment


      • #18
        Re: "team thunder" bmw 318iT

        ja jobbar för fullt! men man ska ju hinna med så mycket annat på samma gång......
        men tamejfan ja ska ha den iaf spelklar tills åbo!

        dörrklädseln är iaf klar nu, så det är "bara" att kapa hålen, dra sladdarna och givetvis dämpa dämpa dämpa......
        så dörrarna blir klara imrn!
        planerar även att påbörja poddarna till mellan och diskant imrn, om jag inte fixar vidare på trunken..


        bilduppdate lovas ut efter sisådär 18h!
        Grönflejkad låg corsa a med aluminiuminstallation under uppbyggnad

        Comment


        • #19
          Re: "team thunder" bmw 318iT

          Originally posted by sidny View Post
          ja jobbar för fullt! men man ska ju hinna med så mycket annat på samma gång......
          men tamejfan ja ska ha den iaf spelklar tills åbo!

          dörrklädseln är iaf klar nu, så det är "bara" att kapa hålen, dra sladdarna och givetvis dämpa dämpa dämpa......
          så dörrarna blir klara imrn!
          planerar även att påbörja poddarna till mellan och diskant imrn, om jag inte fixar vidare på trunken..


          bilduppdate lovas ut efter sisådär 18h!
          Utlovade bilder..? :-)
          Projekt #sqnewbeetle
          http://www.bilstereoforum.se/showthr...375#post394375

          Nissan X-trail med old school Rockford-anläggning
          http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=6111

          Comment


          • #20
            Re: "team thunder" bmw 318iT

            Originally posted by Freddi View Post
            Utlovade bilder..? :-)
            äh! kommer kanske ikväll

            iaf 2 nya bilder på dörrsidorna finns :P
            men! more to come!


            mvh
            Grönflejkad låg corsa a med aluminiuminstallation under uppbyggnad

            Comment


            • #21
              Re: "team thunder" bmw 318iT

              Fantastiskt bygg-glädje i den frontsubben. Första lådan jag ser med någon vidare hänsyntagen till ståendevågor! Roligt!

              Bygglogg: SQW: TransFårrden

              Comment


              • #22
                Re: "team thunder" bmw 318iT

                Originally posted by zrken View Post
                Fantastiskt bygg-glädje i den frontsubben. Första lådan jag ser med någon vidare hänsyntagen till ståendevågor! Roligt!
                tack! stående vågor är inte kul, och de uppstår väääldit lätt i grunda lådor där bakväggen är paralell med baffeln, normalt brukar det räcka långt med en eller 2 ribbor under basen, men tänkte prova hur det funkar med snedkapade stående pinnar


                mvh
                Grönflejkad låg corsa a med aluminiuminstallation under uppbyggnad

                Comment


                • #23
                  Re: "team thunder" bmw 318iT

                  har du provat något liknande på portade lådor?
                  Mestadels är dessa diffusatorlösningar synliga på slutna konstruktioner. Hurdan är problematiken i portade konstruktioner?

                  Bygglogg: SQW: TransFårrden

                  Comment


                  • #24
                    Re: "team thunder" bmw 318iT

                    Originally posted by zrken View Post
                    har du provat något liknande på portade lådor?
                    Mestadels är dessa diffusatorlösningar synliga på slutna konstruktioner. Hurdan är problematiken i portade konstruktioner?
                    ingen aning faktiskt, då de portade lådor jag byggt varit riktade åt 145db+ hållet så har jag inte brytt mig i det...
                    men rent spontant, kan jag tänka mig att det sänker ljudtrycket något då diffusorernas uppgift är att sprida runt och dämpa ljudvågorna.
                    men det är ju vad man prioriterar, personligen har jag inte hört någon portad låda som låtit riktigt bra, så är det välljud jag är ute efter så försöker jag mig inte ens på någon portad låda


                    mvh
                    Grönflejkad låg corsa a med aluminiuminstallation under uppbyggnad

                    Comment


                    • #25
                      Re: "team thunder" bmw 318iT

                      Originally posted by sidny View Post
                      ingen aning faktiskt, då de portade lådor jag byggt varit riktade åt 145db+ hållet så har jag inte brytt mig i det...
                      men rent spontant, kan jag tänka mig att det sänker ljudtrycket något då diffusorernas uppgift är att sprida runt och dämpa ljudvågorna.
                      men det är ju vad man prioriterar, personligen har jag inte hört någon portad låda som låtit riktigt bra, så är det välljud jag är ute efter så försöker jag mig inte ens på någon portad låda


                      mvh
                      Att det skulle sänka ljudtrycket är jag tveksam till. Eller förstår i alla fall inte varför. I lådan är det väl i stort sett en tryckkammare, med en viss form av rörelse av luften. Ser man det som en tryckkammare skulle det inte spela någon roll så länge den är tät och inte bromsar flödet runt omkring porten.

                      Hmhm. Mja, det är en så länge bara vilda spekulationer från min sida.

                      Hoppas någon som vet närmare kanske kan lägga in ngt

                      Bygglogg: SQW: TransFårrden

                      Comment


                      • #26
                        Re: "team thunder" bmw 318iT

                        Originally posted by zrken View Post
                        Att det skulle sänka ljudtrycket är jag tveksam till. Eller förstår i alla fall inte varför. I lådan är det väl i stort sett en tryckkammare, med en viss form av rörelse av luften. Ser man det som en tryckkammare skulle det inte spela någon roll så länge den är tät och inte bromsar flödet runt omkring porten.

                        Hmhm. Mja, det är en så länge bara vilda spekulationer från min sida.

                        Hoppas någon som vet närmare kanske kan lägga in ngt
                        om dom sänker trycket är det ju pga att dom hindrar luftflödet, och om dom gör det så är det ju väldigt marginellt, i portade lådor alltså..
                        i sluten låda tycker jag inte att det borde spela någon roll... men det är ju bara antaganden..

                        man kan ju se det som vanligt dämpull vars uppgift är att få luften att röra sig långsammare, med diffusorer tar ju vågorna längre väg och avtar vart efter.. det är iaf min teori, och min erfarenhet är att man behöver inte lika mycket dämpull om man har diffusorer i botten av lådan..

                        sedan brukar det ju inte bli problem om lådan är byggd på "normalt" vis så att bakstycket och baffeln har olika vinklar, då sköter det sig till stor del själv


                        men någon som kan säga säkert får gärna fylla i!

                        mvh
                        Grönflejkad låg corsa a med aluminiuminstallation under uppbyggnad

                        Comment


                        • #27
                          Re: "team thunder" bmw 318iT

                          Nu var första tävlingen avklarad! Resultatet blev som väntat första plats! Om man räknar bakifrån 72p på installation och 187p på ljudet...
                          Blev faktiskt rätt förvånad över såpass höga poäng på installationen med tanke på att ända dokumenteringen jag hade var ett haffsigt kopplingschema ritat på plats och att trunken ser ut som en piratkopierad atombomb

                          Och ljudpoängen får man väl vara nöjd med eftersom jag tweakade 2h efter att bilen blev "klar" kl 11.30 kvällen innan... Men det finns myyyyyyyycket att hämta på ljudet ännu, så jag får väl försöka ta och styra upp det tills nästa tävling :P


                          För er på forumet väntar en omfattande bildupdate då jag stressat så tusans att jag inte hunnit uppdatera, så "more to come" eller vad man säger

                          Mvh
                          Grönflejkad låg corsa a med aluminiuminstallation under uppbyggnad

                          Comment


                          • #28
                            Re: "team thunder" bmw 318iT

                            Tack för trevligt sällskap och motstånd under tävlingen!

                            Nu jävlar gör vi klart på installationerna så har dom andra i klassen nåt att fundera på, inte sant?

                            /Freddi
                            Projekt #sqnewbeetle
                            http://www.bilstereoforum.se/showthr...375#post394375

                            Nissan X-trail med old school Rockford-anläggning
                            http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=6111

                            Comment


                            • #29
                              Re: "team thunder" bmw 318iT

                              Originally posted by sidny View Post
                              Men det finns myyyyyyyycket att hämta på ljudet ännu, så jag får väl försöka ta och styra upp det tills nästa tävling :P
                              Spännande o se hur långt du når (ljud)poängmässigt i år.

                              Pierre
                              SEASTREAMS GARAGE


                              ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

                              Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

                              Comment


                              • #30
                                Re: "team thunder" bmw 318iT

                                Originally posted by Freddi View Post
                                Tack för trevligt sällskap och motstånd under tävlingen!

                                Nu jävlar gör vi klart på installationerna så har dom andra i klassen nåt att fundera på, inte sant?

                                /Freddi
                                Tack själv! Mycket trevligare när inte allt är cyrilliskt men motstånd är väl kanske fel att säga

                                Ja tycker vi behöver nog jävlar klämma fullt på install nästa tävling
                                Grönflejkad låg corsa a med aluminiuminstallation under uppbyggnad

                                Comment

                                Working...
                                X