Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips på element för max 1000kr +/-

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips på element för max 1000kr +/-

    Tjena, har hjälpt far min som ville uppgradera ljudet lite i sin gamla Hyundai santa fe 03.

    Idag installerade vi ett andersson caa 2.0 slutsteg från NetonNet
    Länk till steget

    Och tog det vi hade hemma, 2 stycken gamla Jensen basar (Stod 525 watt på de) och har stora sår i själva upphängningen.

    Och han är inte så kräsen vad gäller ljudkvalité utan mest bastryck :P Ska till Stockholm på lördag och tänkte passa på att köpa ett baselement då men vill ha förslag på basar

    De jag kikat på är JBL GT5-12, Gladen SQX08/RS08 eller kanske Rockford Fosgate P1?

    Är helt öppen för förslag
    Kan säga att han gärna vill ha en liten låda men kan nog övertala han att offra lite utrymme haha :P

    Och är nyfiken om någon här vet vad steget ger ut i bryggat läge i både 4 och 2 ohm?

    Mvh Jesper

    Edit: Vet inte om tråden vart rätt placerad. Och att JBL GT5an verkar spela skapligt djupt med (för sånna budgetbasar) så därför är jag intresserad i sån Men som sagt, helt öppen för förslag.

  • #2
    Re: Tips på element för max 1000kr +/-

    Originally posted by jespero97

    Och är nyfiken om någon här vet vad steget ger ut i bryggat läge i både 4 och 2 ohm?
    Det ger 2x180wrms/4-ohm bryggat , tror inte det klarar av 2-Ohm bryggat så med tanke på budget leta efter 1st riktigt lättdrivna bas istället för två st.
    Har inget element att rekomendera men JBL basen du nämner skulle nog funka fint eller Gladens M-Line som verkar ha väldigt hög verkningsgrad
    Last edited by Hewi; May 20, 2015, 15:38.
    "Sound by Hewi"

    Blue eMotion by heWi

    Comment


    • #3
      Re: Tips på element för max 1000kr +/-

      Originally posted by Hewi View Post
      Det ger 2x180wrms/4-ohm bryggat , tror inte det klarar av 2-Ohm bryggat så med tanke på budget leta efter 1st riktigt lättdrivna bas istället för två st.
      Har inget element att rekomendera men JBL basen du nämner skulle nog funka fint eller Gladens M-Line som verkar ha väldigt hög verkningsgrad
      Hur menar du med 2x180? I bryggat är det väl 1 kanal?

      Comment

      Working...
      X