Announcement

Collapse
No announcement yet.

940 Guldboxen, Amatör ljudbygge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Re: 940 Guldboxen, Amatör ljudbygge

    Update

    Är väl tvungen att va lite aktiv eftersom man ändå har projektet ute här..

    hmm, få se nu. Har det hänt något? Jo ja egentligen, men egentligen inte.
    Men bilen är ute ur garaget! Besiktad med en 2a på handbromsen..
    Så nu kan man börja lite mer på allvar!

    Autoleads strömpaket från brl beställt! Blev ett kit med 50^2mm strömkabel och jordkabel. Komplett med säkringar och remote. Även kontakter och 25mm strömkabel följde med, samt en guldpläterad pluspol

    Så nu kanske det börjar hända liiite snart i alla fall, dock är semestern över

    Langar nån bild på bilen så ni vet hur den ser ut i alla fall!
    Tyvärr blev bilderna lite brusiga och gör inte bilen riktigt rättvisa!






    Last edited by 940 Guldboxen; August 7, 2010, 21:17.

    Comment


    • #62
      Re: 940 Guldboxen, Amatör ljudbygge

      Update!

      Strömkitet har kommit, ser rejält ut tycker jag..

      Allt medföljer med AGN säkring o alltihopa, bara att börja koppla in. Kommer nog göra det så fort jag bytt stödlager o lite sånt på bilen. Ska även försöka bygga nån simpel baffel till 940 dörrarna som jag kommer använda mig av för nuvarande.

      Comment


      • #63
        Re: 940 Guldboxen, Amatör ljudbygge

        AGN?


        Erhm.......hoppas du menar ANL
        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

        Comment


        • #64
          Re: 940 Guldboxen, Amatör ljudbygge

          Originally posted by Lonefox View Post
          AGN?


          Erhm.......hoppas du menar ANL

          Oj, haha. Jo råkade nog tappa bort mig helt o hållet här på kvällskvisten. Självklart är det ANL säkring

          Comment


          • #65
            Re: 940 Guldboxen, Amatör ljudbygge

            Ser trevligt ut!

            Har själv en 960 med midbasar i originalplatsen(lätt modifierad) och visst, placeringen är inte optimal, men fan va roligt det är.

            Slängde ut baslådan jag hade i fram och bryggade steget för att få mer mos till framsystemet istället och jag ångrar det inte en sekund.
            Då har jag mellanregister i originalplatserna på brädan, fast på mitt eget vis, och diskanterna i a-stolparna i UNGEFÄR samma höjd som reflektionsytan på rutan. Nu är jag ingen äkta audiofil men, det låter bra, och framförallt roligt. Och meningen med bilstereo är väl att det ska vara kul?

            Kommer dock införskaffa en 15" i skuffen med ett vettigt bassteg, mest för att möta upp framsystemet ordentligt.

            Lycka till och fortsätt uppdatera, detta är ju intressant!

            MvH Thomas
            Drömmer...

            Comment


            • #66
              Re: 940 Guldboxen, Amatör ljudbygge

              Kul att det uppskattas, har haft fullt upp med bilarna hittills så har inte hunnit med stereobygget än, och nu tänkte jag dessutom fixa till ljudet i bruksbilen lite så det kommer bli fullt upp hehe

              Men kul att det uppskattas, och det är som du säger, det ska vara kul att lyssna på musik! Och jag kommer troligtvis inte få optimal placering med 6.5" där nere, men dock har jag vinklat upp dem rätt rejält!

              Men ska skicka i 3vägs systemet nu i höst när bilen är avställd och börja spela in dem, kommer först att hamna i 940 dörrsidorna så dem kommer högre upp. Sen ska jag hitta orken att bygga baslådan. Då allt material redan är köpt hehe

              Fortsätt följ, ska väl försöka dra igång nästa månad i alla fall då den kommer ställas av snart


              Mvh. Anders

              Comment

              Working...
              X