Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dags att komma in i matchen.. Tips på roliga basar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Dags att komma in i matchen.. Tips på roliga basar!

    Originally posted by Jacken92 View Post
    Sådär dår var det färdigt och provspelat, spelade på riktigt bra! Lite väl låg avstämning blev det då lådan blev några liter större samt gjorde porten medvetet för lång. Är ju lättare att kapa än att lägga till om det skulle behövas

    Dock så var det flåsljud deluxe i dom nedre regionerna.. Vilket jag ser i WinISD när jag labbar lite, hade inte kollat så mycket tidigare då jag gick på rekommendationer från affären...
    Testa 70 liter netto med djup avstämning

    Comment


    • #47
      Re: Dags att komma in i matchen.. Tips på roliga basar!

      Originally posted by ville91 View Post
      Testa 70 liter netto med djup avstämning
      Nu hade ju det ingenting med mitt inlägg att göra.. Måste bygga ny låda med slotport för att kunna få plats med port, skulle behövas uppåt dubbla 6" för att i teorin inte bli för hög lufthastiget och längden på dom blir inte roliga

      Hur många hertz måste man ändra avstämningen för att det verkligen ska märkas? Känns som att 1-2hz inte kan märkas så fasligt mycket?

      Comment


      • #48
        Re: Dags att komma in i matchen.. Tips på roliga basar!

        Originally posted by Jacken92 View Post
        Nu hade ju det ingenting med mitt inlägg att göra.. Måste bygga ny låda med slotport för att kunna få plats med port, skulle behövas uppåt dubbla 6" för att i teorin inte bli för hög lufthastiget och längden på dom blir inte roliga

        Hur många hertz måste man ändra avstämningen för att det verkligen ska märkas? Känns som att 1-2hz inte kan märkas så fasligt mycket?
        bygg större låda och slotport . du spelar högre i lägre avstämning med större låda. annars bygger du likadan nettovolym med slotport och kanske 38-40 hz avstämning?

        Comment

        Working...
        X