Announcement

Collapse
No announcement yet.

DD9515g låda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: DD9515g låda

    Lådan får lite andra yttermått:

    Bredd: 832 mm
    Höjd: 544 mm
    Djup: 462 mm

    Nu har jag alltså räknat med att du använder dubbel baffel, dvs innerdjupet kommer att vara 396 mm. Porten vinklas och innerbredden ska vara 100 mm. Första portväggen görs 296 mm lång (slutar 100 mm från bakre väggen), andra portväggen görs 88 mm lång.

    Comment


    • #17
      Re: DD9515g låda

      Stort tack ska du ha! nu har jag lite att gå efter!

      Comment


      • #18
        Re: DD9515g låda

        Gjorde en snabb ritning. stämmer det? strunta i hålet för basen...

        Comment


        • #19
          Re: DD9515g låda

          Hej optima, nu är jag jätte jobbig igen...

          Går det att sänka höjden till 425-430mm och öka bredded till max 1010-1020mm.

          Det är väl ingen katastrof att den bli så hög men blir kanske snyggare att han den är lite lägre. djupet vill jag helst inte öka. sen om volymen blir större så kan jag stoppa in trekantslister så bara+ isf.

          Är det möjligt? Får hoppas du älskar att räkna om lådor.. och inte blir less

          Gjorde en snabb skiss, blir ju snyggare men bara du som vet hur volym och port blir.. :P samt konstruktionen på bafflarna och portarna vilken rekomenderar du? bafflarna som port eller som den till höger? den till höger lär ju bli lättare att bygga mindre hål att kapa i osv?
          Last edited by chrillew; February 19, 2014, 17:56.

          Comment


          • #20
            Re: DD9515g låda

            Usch vad jobbig du är.

            Lådyttermått:

            Bredd: 969 mm
            Höjd: 430 mm
            Djup: 462 mm

            Porten är 114 mm i innerbredd och sticker in 282 mm i lådan, det är alltså bara en portvägg och den slutar 114 mm från bakre väggen så att utrymmet där bildar en "osynlig" förlängning av porten. Det spelar ingen roll om baffeln är port eller om portväggen går ända ut till baffelkanten, välj det som känns lättast.
            Last edited by Optima; February 19, 2014, 19:43.

            Comment


            • #21
              Re: DD9515g låda

              haha jag vet kommer på nya idéer hela tiden

              Okej tackar så mycket Har en jobbig fråga till.. slutar nog aldrig fundera.. ser att den kan bli lite bredare hur mycket går det minska djupet?
              eller blir porten jävligt konstig då? typ en kort stump som ska svänga? om vi säger att vi använder bredden fullt ut mellan hjulhusen. 112cm för att vara exakt

              För det bästa vore ju att kunna använda bredden till max.

              Det borde vara min sista fråga om alla dessa jävla mått. sen är jag mer än nöjd!

              Comment


              • #22
                Re: DD9515g låda

                Lådyttermått:

                Bredd: 1120 mm
                Höjd: 430 mm
                Djup: 436 mm

                Porten är 128 mm i innerbredd och måste vinklas. Första portväggen görs 24,2 cm lång, andra portväggen görs 90 mm lång.

                Comment


                • #23
                  Re: DD9515g låda

                  Okej! Kan nog inte tacka dig mer än nog för all denna hjälp hit och dit. Har fått lite labb lådor jag kan leka med nu

                  Men tack igen hjälpen har varit guld värd!

                  Port väggen slutar väl 172mm från bakre väggen om jag fått det rätt ?

                  Comment


                  • #24
                    Re: DD9515g låda

                    Lådans innerdjup är 370 mm, första portväggen slutar 128 mm från bakre väggen.

                    Eller förresten, nu blev det kanske missförstånd från mig eftersom du tänkte låta portväggen gå genom baffeln. Då ska första portväggen vara 286 mm, inte 242 mm.
                    Last edited by Optima; February 19, 2014, 22:04.

                    Comment


                    • #25
                      Re: DD9515g låda

                      Okej! men hur som så ska porten sluta 128mm från väggen så den är lika bred vägen runt?
                      Tror jag hajat 286mm lång stämmer bra

                      Comment


                      • #26
                        Re: DD9515g låda

                        Porten slutar 128 mm från bakre väggen och den ska ha samma bredd hela vägen runt, stämmer bra.

                        Comment

                        Working...
                        X