Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo  

Go Back   Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo > Köp & Sälj > Köp & Sälj - Privatpersoner

Köp & Sälj - Privatpersoner För handel mellan privatpersoner.

Reply

Thread Tools
Old April 12th, 2019, 21:15   #1
carlr
Senior Member

Rep Power: 243 carlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud of
Send a message via MSN to carlr
Default Mosconi | Gladen DSP, Slutsteg, Bas

Tjena!

Då jag kört 3 säsonger med i princip samma utrustning och det blir klassbyte igen till denna säsongen så tänkte jag köra en intressekoll på delar av anläggningen som jag vill sälja av. Komponenterna är de som suttit i bilen då jag bland annat blivit 1:a SM Skilled OEM 2017, 3:a SM Master OEM 2018 m.m. - att grejerna låter fantastiskt är det inget tvivel om. Följande är till salu:

2 x Mosconi AS 200.4 steg, båda i princip i "mint condition". Stegen i sig behöver egentligen ingen närmare presentation, men kort specifikation:

Förstärkarklass: AB
Uteffekt 2ohm (RMS): 4x320W
Uteffekt 4ohm (RMS): 4x200W
Bryggkopplat 4ohm (RMS): 2x640W
Bryggkopplat 2ohm (RMS): 2x950W
Frekvensområde: 5Hz - 150kHz
Filter Kanal: Ja, Hög/låg/bandpass 12db/oct
Dimension (BxHxD): 590x50x200mm
Vikt: 5,3kg

Mosconi AS 200.4
Manual
Datablad

Jag har kört dessa steg i en sjukanalskonfiguration med 6x200w på trevägs framsystem och 1x950w på sub . Självklart medföljer originalkartonger och manualer!

Nypris / styck: 9350
Mitt pris / styck: 5500

1 x Mosconi 6to8 Aerospace DSP, också i princip i "mint condition". Något mindre skönhetsfel från skruv på själva monteringsfötterna (svårt att undgå). Mycket kompetent DSP som också klarar högupplösta format.

+ Burr Brown 24-bit DA omvandlare
+ S/N 105dB A-vägt
+ THD 0,003% THD
Ingångar:
  • 6st RCA
  • 1st Coax digital
  • 1st Optisk (toslink)
  • Högnivå med autostart
Utgångar:
  • 8st RCA
  • 1st Optisk (toslink)

Mosconi 6to8 Aerospace DSP

Mini-USB kabel för anslutning till PC, strömanslutning samt originalkartong och manual medföljer.

Nypris: 7139
Mitt pris: 3500

1 x Gladen Zero 12 Pro 12" subwoofer. Mycket kompetent high end baselement som fungerar bra i sävål slutna som ventilerade konfigurationer. Klarar även något mindre volymer med bra resultat. Mycket gott skick, dock med något slitagemärke runt skruvhål.

Ventilerat pressgjutet chassi
Nomex spindel
Laserskuret bakstycke
Insydda tinseller
GLADEN PFP Teknik:
papper/skum/papper sandwichmembran
Impedans: 4ohm
Effekt (RMS): 500W
Max Effekt: 750W
Känslighet: 92dB
Inbyggnadsdjup: 152mm
Monteringshål: 283mm
Vikt: 8kg

Gladen Zero 12 Pro
Datablad

Originalkartong medföljer självklart.

Nypris: 5995
Mitt pris: 2500

Hade gärna sålt allt som ett paket, då kan även totalpris diskuteras. PM:a här eller skicka text/ring: +4530323991

Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

Team Ljudbyggaren
1:a Plats Skilled OEM - SM 2017
3:e Plats Master OEM - SM 2018
8:e Plats Master OEM - EM 2018 ()
carlr is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules