Announcement

Collapse
No announcement yet.

Förvirrad över vilken klass jag vill tävla i eller ska tävla i.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Förvirrad över vilken klass jag vill tävla i eller ska tävla i.

    Så som det såg ut förra året så testade jag MDS Crank it up och free style och fastnade bara för det var max db mätning med sin egen musik då jag ville satsa på andra plats hela tiden om jag började på allvar, för att inte kunna bli nekad den klassen.
    men den ska ju bort den klassen nu så Mini Street 2400 tänkte jag på men vill inte gå och köpa mig klenare steg för att få vara med...

    Det jag ska bygga systemet är detta:

    12" 35kg 6000watt oj har ni redan listat ut vilken bas

    blaupunkt monobolck specat till 3000watt max.

    Två optima yellow top

    Framsystemet blir i dagsläget 4" Dynamic DL-MID4 Dynamic Competition mellan och MT-9 diskanterna och APX2 delningsfilterna

    Med MDS GP3 steg till det.

    Biltypen blir en Pegga 405

    Jag vill alltså mäta upp max dB och helst egen musik eller från tävlings cd med musik.

    och samtidigt kunna bygga ut systemet fast stanna kvar i samma klass.

    Tack på förhand Conny med erfarenhet av två dB tävlingar ;P

  • #2
    Re: Förvirrad över vilken klass jag vill tävla i eller ska tävla i.

    Om du håller dig till 2 st batterier som du skriver o ser till att allt är i bagaget o inte över framdörrens lägsta punkt på rutan. så kan du tävla i klassen street som vi har.
    Mer info finns på emmanet.se
    Men db drag street (c) blir de av de
    Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
    sigpic
    Tack till Ljudia AB

    Comment


    • #3
      Re: Förvirrad över vilken klass jag vill tävla i eller ska tävla i.

      a oki men i dbdrag så mäts ju snitt dB som man trycker och så läggar man själv gränsen vid typ 130,0 139,9 på så sätt toppmäter man ju inte dB så som jag menar och så blir man alltid sist om man går över klassens begränsningar. Eller när man kvalar ska man satsa fullt och ta de med att man aldrig kan vinna?

      och sedan säger reglerna också max frya steg och 4 högtalar kabler där förstår jag inte alls vad dom vill få fram med det. gäller det bara till basarna eller gäller det till hela systemets högtalare.

      men om jag nu också tycker att min tolva inte är tillräcklig och vill sätta i min 15 tummare också tillsammans med min tolva kommer jag bryta mot reglerna då????

      Eller blir jag tvingad till största klassen Extrem bara för det???
      Last edited by connsann; July 16, 2009, 23:04.

      Comment


      • #4
        Re: Förvirrad över vilken klass jag vill tävla i eller ska tävla i.

        Nej, dbdrag mäter du toppnoteringen, med musik eller ton (vilket oftast spelar högre..)

        Där du mäter genomsnitt heter BassRace och är mkt roligare=)

        4 högtalarkablar gäller endast till basarna (två plus och två minus ut ur steget) man vill ha bort 4 spoliga basar, så att man måste serie/parallellkoppla spolarna... Övriga systemet får du koppla fritt=)


        Blanda en 12"are o en 15"are är ingen bra ide, skaffa då hellre en likadan 12"are till istället...
        Last edited by Morre_W; July 16, 2009, 23:18.
        Svensk Mästare 5 gånger...

        Comment


        • #5
          Re: Förvirrad över vilken klass jag vill tävla i eller ska tävla i.

          a blandade ihop drag och race.
          så att har jag låda med två st basar som är dubbel spoliga så får ja dra en sladd till lådan och sedan koppla hur jag vill i lådan??? eller kommer dom om dom misstänker mer sladdar i lådan plocka fram skruv dragaren och kolla?
          oki ne för jag har en bra 12a och en bra 15 tummare men kommer inte nöja mig med den tolvan är det bättre ide att ha understöd av två tior? för jag kan inte tolka reglerna rätt känns det som för att det står ändå 8x8" 3x10" mm så att a.
          Vill ju över 150 db med det jag har nu menar jag. den tolvan klarar nog 145 på sin höjd och dom har utgått dessutom

          Comment


          • #6
            Re: Förvirrad över vilken klass jag vill tävla i eller ska tävla i.

            http://www.rockfordfosgate.com/rftech/woofer_wizard.asp

            En hjälp hur du ska koppla ihop basarna för att få rätt last, ohm.

            Comment


            • #7
              Re: Förvirrad över vilken klass jag vill tävla i eller ska tävla i.

              jo då jag vet hur jag ska koppla men det var bara en fråga om hur reglerna ser på att det sitter många kablar i lådan och bara en eller två från steg till lådan.

              Comment


              • #8
                Re: Förvirrad över vilken klass jag vill tävla i eller ska tävla i.

                Originally posted by connsann View Post
                a blandade ihop drag och race.
                så att har jag låda med två st basar som är dubbel spoliga så får ja dra en sladd till lådan och sedan koppla hur jag vill i lådan??? eller kommer dom om dom misstänker mer sladdar i lådan plocka fram skruv dragaren och kolla?
                oki ne för jag har en bra 12a och en bra 15 tummare men kommer inte nöja mig med den tolvan är det bättre ide att ha understöd av två tior? för jag kan inte tolka reglerna rätt känns det som för att det står ändå 8x8" 3x10" mm så att a.
                Vill ju över 150 db med det jag har nu menar jag. den tolvan klarar nog 145 på sin höjd och dom har utgått dessutom
                Finns nya 12or i Sverige nu så köp du en till. Jag kör själv med 2 styck och det spelar riktigt bra 149,8dB till musik och 151dB 38Hz ton
                SM GULD 2009 ESPL 4
                SM GULD 2010 ESPL Unlimited
                HiFiMicke
                2011 BMW SQ EDITION Black On Black
                Team dBAkuten
                BMW e91 m-sport

                Comment


                • #9
                  Re: Förvirrad över vilken klass jag vill tävla i eller ska tävla i.

                  så länge de inte är mer än 4 kablar in i steget så får du sen ha hur många kablar du vill inne i lådan
                  Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
                  sigpic
                  Tack till Ljudia AB

                  Comment


                  • #10
                    Re: Förvirrad över vilken klass jag vill tävla i eller ska tävla i.

                    Originally posted by HiFiMicke View Post
                    Finns nya 12or i Sverige nu så köp du en till. Jag kör själv med 2 styck och det spelar riktigt bra 149,8dB till musik och 151dB 38Hz ton
                    A oki men vad är det för bil och steg du har???

                    Men får jag regelrätt blanda olika storlekar på basarna i Street C klassen?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Förvirrad över vilken klass jag vill tävla i eller ska tävla i.

                      Originally posted by connsann View Post
                      A oki men vad är det för bil och steg du har???

                      Men får jag regelrätt blanda olika storlekar på basarna i Street C klassen?
                      hei.du kan i street c ha max 2 stk 15...4 stk 12. om du bruker 1 stk 12 och 1 15 er det extremt svårt at få dem å spela likt.
                      subbene (ljudvågorna)vill ödelegge for verandre.
                      men jag kan mäta med TL så kan du "se"hva som hender om du blander kontra 1 stk 12" eller 1 15"..hva som spelar högast.
                      hilsen dag gunnar

                      Comment


                      • #12
                        Re: Förvirrad över vilken klass jag vill tävla i eller ska tävla i.

                        Originally posted by connsann View Post
                        A oki men vad är det för bil och steg du har???

                        Men får jag regelrätt blanda olika storlekar på basarna i Street C klassen?
                        Micke har en Volvo V50 T5

                        Och blanda inte olika basar i bilen är ett gott råd även om du får göra det. Inte olika modeler heller fast de tär samma storlek.
                        Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

                        www.garaget.org/Frippe_L

                        Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                        Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                        Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

                        Comment


                        • #13
                          Re: Förvirrad över vilken klass jag vill tävla i eller ska tävla i.

                          a oki volvo V50 en kombi.
                          A men får jag modifiera hatt hyllan med hål eller plocka bort den om jag vill utan att bryta mot reglerna?, för då tror jag det kan bli bra med någon av de jag tänkt mig.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Förvirrad över vilken klass jag vill tävla i eller ska tävla i.

                            Hatthyllan e bara att plocka ur i kombi..
                            Svensk Mästare 5 gånger...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Förvirrad över vilken klass jag vill tävla i eller ska tävla i.

                              Originally posted by Morre_W View Post
                              Hatthyllan e bara att plocka ur i kombi..

                              a men jag har ingen kombi utan en pegga 405. alltså en sedan

                              Comment

                              Working...
                              X