Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audi A3-projekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Audi a3 PROJEKT!

    Sådär ja nu har jag gjort lite nytta denna gången så byggdes baslådan klart!





    Tänkte bara fråga er om vilken placering utav lådan som blir bäst ljudmässigt, strunta i regler och allt vad det heter.

    Alternativ 1.





    Alternativ 2.



    Alternativ 3.

    Last edited by Punti; November 22, 2009, 23:36.
    För mycket är lagom

    Comment


    • #47
      Re: Audi a3 PROJEKT!

      Alternativ 3 ger mest laddning. Inte säkert att det funkar rätt på en dB mätare för det...
      /tycker Erik.

      Comment


      • #48
        Re: Audi a3 PROJEKT!

        Originally posted by Punti View Post

        Tänkte bara fråga er om vilken placering utav lådan som blir bäst ljudmässigt, strunta i regler och allt vad det heter.
        är väl enklast å testa?

        Comment


        • #49
          Re: Audi a3 PROJEKT!

          jag har ju inte en huvudenhet ännu så det är rätt tyst i bilen, lite svårt att testa då =(
          För mycket är lagom

          Comment


          • #50
            Re: Audi a3 PROJEKT!

            Originally posted by Punti View Post
            jag har ju inte en huvudenhet ännu så det är rätt tyst i bilen, lite svårt att testa då =(
            Haha.. Ni ungdomar är bra roliga. Köper bas och steg innan ni ens har någon huvudenhet.
            sigpicMS-SOUND
            Micke7406

            Comment


            • #51
              Re: Audi a3 PROJEKT!

              Originally posted by Mikka View Post
              Haha.. Ni ungdomar är bra roliga. Köper bas och steg innan ni ens har någon huvudenhet.
              jag köper saker som jag får bra pris på allt eftersom, jag har ingen brådska
              För mycket är lagom

              Comment


              • #52
                Re: Audi a3 PROJEKT!

                Det jag upplevde som högst var nog med bas+port bakåt & bas+port riktade upp i taket, kan inte säga vilket som spelade högst då ja aldrig mätte något..är det inte svårt att placera baslådan med tanke på hur lång porten blir?

                Comment


                • #53
                  Re: Audi a3 PROJEKT!

                  Originally posted by Robsarve View Post
                  Alternativ 3 ger mest laddning. Inte säkert att det funkar rätt på en dB mätare för det...
                  Alternativ 3 fugerar bra

                  Kör så i min Merca för tillfället och byggt flertalet liknande lådor förr

                  Fungerar bra såväl till musik som db (i spela högt syfte iaf).

                  Comment


                  • #54
                    Re: Audi a3 PROJEKT!

                    jo det är ett rent helvete med den långa porten, men jag testar med alternativ 3 och ser hur det fungerar

                    kan tillägga att jag testade att hojta till lite i lådan för att se om porten väsnades.. jag hade fel när jag sa att den var stabil för den behöver stagas/dämpas på något sett
                    För mycket är lagom

                    Comment


                    • #55
                      Re: Audi a3 PROJEKT!

                      Originally posted by Mikka View Post
                      Haha.. Ni ungdomar är bra roliga. Köper bas och steg innan ni ens har någon huvudenhet.
                      Varför är det moget att köpa huvudenhet och framsystem först i alla lägen?
                      Jag förstår helt enkelt inte vad det ska göra för skillnad,
                      Är det för att man ska kunna lyssna på ett halvfärdigt stereosystem innan man köpt allt?

                      Jag gjorde misstaget och köpte hu och framsystem först och nu ångrar jag det för det vart värre bas och steg än jag tänkt så jag måste sälja de och köpa bättre för att matcha baseriet
                      Last edited by Emilius; November 24, 2009, 19:34.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Audi a3 PROJEKT!

                        Originally posted by Emilius View Post
                        Varför är det moget att köpa huvudenhet och framsystem först i alla lägen?
                        Jag förstår helt enkelt inte vad det ska göra för skillnad,
                        Är det för att man ska kunna lyssna på ett halvfärdigt stereosystem innan man köpt allt?

                        Jag gjorde misstaget och köpte hu och framsystem först och nu ångrar jag det för det vart värre bas och steg än jag tänkt så jag måste sälja de och köpa bättre för att matcha baseriet
                        Det är därför man ska planera sina byggen först Och handla sedan.
                        sigpicMS-SOUND
                        Micke7406

                        Comment


                        • #57
                          Re: Audi a3 PROJEKT!

                          Originally posted by Mikka View Post
                          Det är därför man ska planera sina byggen först Och handla sedan.
                          Jo det kan jag hålla med om men de va ju nåt annat..

                          Lät precis som: planera eller inte men huvudenheten måste köpas först

                          Nåja, nog med offtopic

                          Comment


                          • #58
                            Re: Audi a3 PROJEKT!

                            mjo huvudenheten bör ju köpas först om man använder bilen, vilket jag inte gör! Huvudsaken är att jag har alla grejer innan lappen, sen vilken ordning dom trillar in i bryr jag mig inte så mycket om
                            För mycket är lagom

                            Comment


                            • #59
                              Re: Audi a3 PROJEKT!

                              Trillade in lite saker idag



                              Alpine 9882Ri
                              Ground zero hydrogen 2350XII
                              ...Samt en Phoenix Gold bas (någon som vet något om denna?)
                              För mycket är lagom

                              Comment


                              • #60
                                Re: Audi a3 PROJEKT!

                                Idag fick jag igång basen, den nya basporten gjorde susen vill jag lova! fy satan vad det spelar Tänkte filma en liten snutt men det var för mörkt ute, kan fixa en tills imorgon
                                För mycket är lagom

                                Comment

                                Working...
                                X